Toon posts:

Wanneer nieuwe uitbouwmuur stucen?

Pagina: 1
Acties:

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 11:39
Onlangs is er een uitbouw geplaatst en is volledig dicht. Er staat nu ongeveer een week een bouwdroger om de binnenmuren te drogen en deze worden zo te zien steeds droger.

Is het nou zo dat een muur kurkdroog moet zijn alvorens je kunt stucen, of mag hij nog wel een beetje verkleurt zijn? Kan het vocht wat eventueel nog in de muur zit uiteindelijk via de spouw en buitenmuur eruit?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29
Bedoel je spuiten na stucen?

Indien ^^: volledig droog. Dus die gele plekken moeten eruit.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• flugelisoke
DiedX schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:23:
Bedoel je spuiten na stucen?

Indien ^^: volledig droog. Dus die gele plekken moeten eruit.
Ik bedoel dat de muren nog kale steen zijn. De muur moet worden gestuct maar de muur is nog niet volledig kurkdroog.

[Voor 47% gewijzigd door flugelisoke op 21-12-2021 14:27]

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:31
heeft de aannemer die dit geplaatst heeft daar niet wat over gezegd?

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:25

MLLL

Palm Treo 650

Stukadoor brengt weer honderden liters vocht in het huis, muur hoeft dus niet gortdroog te zijn

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Stukadoor zal dit moeten bepalen, die zal je ook garantie moeten geven, dus die is de beste om advies te vragen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30
Voor stucken maakt dit niet uit, zolang het niet binnenregent en je het huis wat kan drogen. Zoals hierboven al gezegd, komt met stucken enorm veel vocht het huis binnen wat kan gaan schimmelen.
Die bouwdroger lijkt me nu niet zoveel nut te hebben, is pas nodig als er gestuckt is toch?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• flugelisoke
naftebakje schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:10:
Voor stucken maakt dit niet uit, zolang het niet binnenregent en je het huis wat kan drogen. Zoals hierboven al gezegd, komt met stucken enorm veel vocht het huis binnen wat kan gaan schimmelen.
Die bouwdroger lijkt me nu niet zoveel nut te hebben, is pas nodig als er gestuckt is toch?
Was voornamelijk voor toen de bouw nog niet dicht was, en toen is de binnenmuur nat geworden door het regenwater. Nu is het wel dicht, maar is het nog ietwat donker de steen van de regen toen.

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-01 00:42
Hier was vorige week alles wind en waterdicht en afgelopen weekend en gister hebben ze gestuucd. Dat moet nu week drogen en gaan ze komende week schuren. Water druipt van de ramen ;)

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• flugelisoke
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:15:
Hier was vorige week alles wind en waterdicht en afgelopen weekend en gister hebben ze gestuucd. Dat moet nu week drogen en gaan ze komende week schuren. Water druipt van de ramen ;)
Maar hoe was de muur voor het stucen? Helemaal droog, of ook nog nat van weersinvloeden toen het nog niet dicht was?

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:35
vochtigere muur zorgt toch voor betere hechting stucwerk?
Wat zegt je stucadoor?

• flugelisoke
Inmiddels is het bekend dat er snel gestuct gaat worden, muur mag inderdaad niet kletsnat zijn. Maar bouwdroger doet inmiddels ook al een week z'n werk.

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-01 00:42
flugelisoke schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:46:
[...]

Maar hoe was de muur voor het stucen? Helemaal droog, of ook nog nat van weersinvloeden toen het nog niet dicht was?
Bestaande muur was droog. Nieuwe muur was nat. Tijdens bouw was het fiks nat.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee