Ik zoek een stille NAS (voor in de huiskamer) met SSD (max 2 TB), ik denk 2 bays ivm RAID
een soort prive cloud zeg maar:
- als opslag voor mijn desktop waar ik vervolgens gemiddeld 1 keer per twee maanden een backup op een aparte SSD maak
- welke duurzaam is dus lang me gaat en betrouwbaar is
- en welke dus stil is.
- voor meerdere gebruikers (maximaal 5 zeg maar) elk met een apart segment met wachtwoord beveiligd
- kan dienen als mediaserver
- kan benaderen via Internet van een externe locatie (wanneer ik op vakantie ben bijvoorbeeld)
- gemakkelijk voor mij te gebruiken is
- die eenvoudig benaderbaar is door middel van een wachtwoord vanaf:
- Windows laptop
- Windows desktop
- android telefoon
- iPad
- LG smart TV (LG OLED55C8)
Het duizelt mij eerlijk gezegd bij het vinden van de NAS. Ik krijg op internet geen goed beeld bij door de vele specificaties en de vele mogelijkheden. Dus ik weet bijvoorbeeld niet wat de beveiligingsmogelijkheden zijn.
Ik zoek eigenlijk info als "NAS voor dummies" ...
Wie kan mij toch helpen, adviseren, welke NAS voldoet aan bovenstaande specificaties?
De NAS mag incl. alles maximaal zo'n € 750 kosten
een soort prive cloud zeg maar:
- als opslag voor mijn desktop waar ik vervolgens gemiddeld 1 keer per twee maanden een backup op een aparte SSD maak
- welke duurzaam is dus lang me gaat en betrouwbaar is
- en welke dus stil is.
- voor meerdere gebruikers (maximaal 5 zeg maar) elk met een apart segment met wachtwoord beveiligd
- kan dienen als mediaserver
- kan benaderen via Internet van een externe locatie (wanneer ik op vakantie ben bijvoorbeeld)
- gemakkelijk voor mij te gebruiken is
- die eenvoudig benaderbaar is door middel van een wachtwoord vanaf:
- Windows laptop
- Windows desktop
- android telefoon
- iPad
- LG smart TV (LG OLED55C8)
Het duizelt mij eerlijk gezegd bij het vinden van de NAS. Ik krijg op internet geen goed beeld bij door de vele specificaties en de vele mogelijkheden. Dus ik weet bijvoorbeeld niet wat de beveiligingsmogelijkheden zijn.
Ik zoek eigenlijk info als "NAS voor dummies" ...
Wie kan mij toch helpen, adviseren, welke NAS voldoet aan bovenstaande specificaties?
De NAS mag incl. alles maximaal zo'n € 750 kosten