Vraag

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 11:00
Mijn vraag:
Ik heb een probleem met Spotify op m'n Apple TV 4k (gen 1). Het is nu al enige tijd (maanden?) dat spotify hapert. Netflix, NLZiet, Disney+, Youtube enzo doen het prima). Het is meestal na een paar minuten dan 'stopt' hij een seconde (om en nabij) en gaat daarna weer verder.

Ik heb werkelijk geen idee waar ik het zoeken moet, maar het is in elk geval heel irritant.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het betreft een Apple TV 4k. Op dit moment draait hij de huidige publieke beta van tvOS 15.3. Maar hij heeft het al maanden Dus minimaal vanaf de reguliere release van 15.0. De beta was een probeerseltje in de hoop dat het wat zou uithalen.

De Apple TV is aangesloten op een Onkyo AVR met een HDMI kabel. Alle geluids-uitvoer van de AppleTV staat op 'automatisch' (wat dus in principe gewoon LPCM is). De Onkyo ontvangt ook netjes een stereo LPCM signaal.

Ik gebruik de Spotify app direct op de Apple TV. Ik stream dus niet via een telefoon/tablet ofzo. (geen Airplay).
De Apple TV is bekabeld aangesloten richting internet (1Gbit ethernet)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Ik heb de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd (tussendoor de Apple TV herstart)
- Ik heb de geluidsinstellingen veranderd dat de Apple TV, zodat het signaal omzet naar Dolby (en dus weer terug, omdat dat niet hielp)
- De Apple TV is meermalen geüpdated (en dus herstart) over de tijd heen
- Als ik de Apple TV Spotify app bedien via Spotify Connect vanaf een ander apparaat, zijn de problemen hetzelfde
- Ik kan ook Spotify Connect gebruiken direct op m'n Onkyo AVR, en dat werkt prima - dus het lijkt ook niet de verbinding richting Spotify te zijn.
...

Voor m'n gevoel heb ik alles wel uitgeprobeerd wat zinvol lijkt, maar allicht heeft hier iemand nog een idee :)

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Alle reacties

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-01 09:44
Misschien dat deze link je verder kan helpen?

Het enige wat je namelijk nog niet hebt uitgesloten, is je receiver zelf. Niet dat daar iets mis mee moet zijn, maar een andere HDMI-kabel, hoe ongeloofwaardig dit misschien ook klinkt, kan misschien uitkomst bieden?

::: Retina Macbook Pro 15" (2014 - i7 2,8; GT 750M) ::: Mac Mini (2010) ::: iPhone XS (256 GB) ::: Apple TV 4 :::

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-09-2022
Oh wauw, ik had exact hetzelfde probleem nadat ik mijn AppleTV 4K vervangen had voor de nieuwe AppleTV 4K versie.
Ik heb deze 3 dingen gedaan en toen was het probleem opgelost.

Welke van de 3 nou de doorslag gaf geen idee, maar alles zal bijgedragen hebben :)

Echter is mijn receiver een Sony, maar dat maakt niet veel uit.

Wat ik gedaan heb is:

1* Mijn Sony receiver de firmware geüpdate, ik liep een flink aantal versie’s achter.

2* De nieuwe AppleTV 4K staat standaard uit de doos op 4K HDR en vereist een HDMI kabel met hoge(re) bandbreedte.
Mijn oude kabel (Sony HDMI 1.4) was te zwak voor de nieuwe AppleTV 4K in die HDR modus, ongeacht dat het eerst wel werkte.
Heb nu een Belkin HDMI 2.1 kabel: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Mijn Sony receiver heeft een soort HDMI Kabel test modus, waardoor hij kan meten wat de aangesloten kabel aan kan.
De AppleTV heeft dacht ik ook zo’n optie.
Waarschijnlijk kan jou Onkyo dat ook, dus zou beide even uitvoeren.

3* Ook bleek mijn WiFi (Ziggo modem) dipjes te hebben ook al was de snelheid goed.

Iedere App heeft op ieder platform een andere buffer grootte, de ene groter dan de andere, waarschijnlijk heeft Spotify de buffersize lager staan waardoor deze ook eerder problemen geeft bij (in mijn geval) WiFi dipjes.
Dus check of je verbinding constant is of sluit (al dan niet tijdelijk) even een kabel aan op je AppleTV en kijk of het probleem er dan nog is.
Zo niet, ligt het aan je WiFi.

Geen idee waarom ik überhaupt de WiFi van mn Ziggo modem nog aan had staan terwijl ik een goede router heb.
Nu het via de WiFi van de router loopt, ook geen last meer gehad.

Edit:

Niet gelezen dat je AppleTV al bekabeld is aangesloten 8)7

Kan het zijn dat je recent instellingen in de AppleTV aangepast hebt, Waardoor ik denk dat het issue toch in de HDMI kabel zit.

Als je de AppleTV eens tijdelijk op HD SDR zet zou hij minder bandbreedte moeten vragen.

Of ander even de Speedtest app op de AppleTV zetten en die laten lopen op het moment dat je problemen ervaart, misschien heb je alsnog netwerk dipjes.

[Voor 26% gewijzigd door crack_en_hack op 26-12-2021 10:46]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 11:00
Bedankt voor de reacties. :)
Ik had intussen al een HDMI kabel vervangen, maar alles bleef hetzelfde.

Ik zat met de laatste bèta weer is uit verveling door het instellingen menu te bladeren, om te kijken of ik wat nieuws kon vinden. Toen voel je op dat Spotify met dan 1GB aan data in beslag nam. Aangezien je op iOS/tvOS niet caches e.d. kan weggooien van apps (zoals op Android), heb ik uiteindelijk nog maar een keer de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Nu twee dagen later heeft Spotify 6MB in beslag en lijkt alles weer goed te werken. Ik vermoed dat hij op een vreemde manier cachede (? :) ) en dat hij daarom zo raar deed. Maar waarom dat eerder niet hielp heb ik geen verklaring voor.

(( ik had overigens al een goede HDMI kabel en m’n Apple TV is bekabeld aangesloten ))

Maar goed. Vooralsnog lijkt het probleem dus uit zichzelf verdwenen (na nog een herinstallatie van Spotify om de caches te legen)

Fijne kerstdagen!!

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik wist niet eens dat er Spotify voor Apple TV was, gelijk maar geïnstalleerd en volgens mij werkt het prima. Hetzelfde geldt voor Tidal.

[Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 26-12-2021 16:42]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee