Toon posts:

Druk en dekvloer met vloerverwarming tegelijk storten.

Pagina: 1
Acties:

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03 17:31
Ik ben aan het kijken om mijn toekomstige woning te voorzien van een PS-Combinatievloer (broodjesvloer) met vloerverwarming. Alles wat ik online lees is dat je normaliter eerst de drukvloer op de liggers met EPS vulelementen stort en dat je daarop de vloerverwarming legt met dekvloer. De planning die ik had gemaakt was dan ook op basis van bovenstaande informatie en dan als dekvloer een anhydriet vloer aan te brengen. Als afwerkvloer willen we een PVC vloer laten leggen op de anhydriet dekvloer.

Ik heb contact gehad met de vloeren legger en die gaf aan dat hij het liefst niet werkt met anhydriet omdat de lijm daar niet goed op pakt ook niet met een goede primer. Ook kan anhydriet niet in een vochtige ruimte omdat het een gipsvloer is. Ik ben dus aan het kijken geweest naar een vervanger voor de anhydriet en dan kom ik uit op een zandcementvloer. Die heb je dan in 2 vormen: en vloeibare en een meer vastere vorm die je moet afreien.

Na wat zoeken kwam ik ook foto's en filmpjes tegen van bedrijven die de druklaag en dekvloer tegelijk storten met de vloerverwarming er al in. Voordeel hier van is dat je maar 1x een betonwagen hoeft te laten komen en maar 1x beton hoeft te storten en dat scheelt natuurlijk weer in de kosten. Maar kleven hier ook nadelen aan? Bijvoorbeeld krimpen en uitzetten van de vloer?

iRacing Profiel

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:47
Om te tegelen op anhydriet moet je de juiste producten gebruiken, soms komt er een huid op die moet afgeschuurd worden; lijmfabrikanten geven daar uitleg en advies over (vb: https://www.forbo.com/eur...seren-op-anhydriet/p9g8p0 ). Daar zie je ook adviezen ivm tegelen in vochtige ruimtes; dus het klopt niet dat anhydriet ondergrond per definitie onmogelijk is in vochtige ruimtes (wel dat de aannemer er geen gewoonte in heeft, of geen zin heeft om de richtlijnen correct te volgen).

Naar krimpen en uitzetten zijn de dilitatievoegen enorm belangerijk, deze moeten tot in de dekvloer overgenomen worden (al zal dat bij PVC vloer minder kritisch zijn dan bij tegels; een scheur of rimpel is minder erg dan tegels die knallend losbreken van de ondergrond). Ik dacht dat anhydriet daar veel vergevingsgezinder in is dan met zandcement (dat krult een klein beetje omhoog in de randen); ook zal anhydriet vlakker liggen (maakt niet uit bij tegelen; wel als je PVC legt).

Je plan om alles in een te doen: de druklaag moet sterkte geven aan de vloer; lijkt me niet te combineren met een vrijliggende dekvloer. Informeer je erg goed voor je je hieraan waagt.
Ben je eigenlijk zeker van die vloerenlegger, kan je niet eens wat anderen een offerte laten maken en horen of die ene niet gewoon niet mee is met de huidige stand van zaken (anhydriet zie je meer en meer).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03 17:31
naftebakje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:31:
Om te tegelen op anhydriet moet je de juiste producten gebruiken, soms komt er een huid op die moet afgeschuurd worden; lijmfabrikanten geven daar uitleg en advies over (vb: https://www.forbo.com/eur...seren-op-anhydriet/p9g8p0 ). Daar zie je ook adviezen ivm tegelen in vochtige ruimtes; dus het klopt niet dat anhydriet ondergrond per definitie onmogelijk is in vochtige ruimtes (wel dat de aannemer er geen gewoonte in heeft, of geen zin heeft om de richtlijnen correct te volgen).

Naar krimpen en uitzetten zijn de dilitatievoegen enorm belangerijk, deze moeten tot in de dekvloer overgenomen worden (al zal dat bij PVC vloer minder kritisch zijn dan bij tegels; een scheur of rimpel is minder erg dan tegels die knallend losbreken van de ondergrond). Ik dacht dat anhydriet daar veel vergevingsgezinder in is dan met zandcement (dat krult een klein beetje omhoog in de randen); ook zal anhydriet vlakker liggen (maakt niet uit bij tegelen; wel als je PVC legt).

Je plan om alles in een te doen: de druklaag moet sterkte geven aan de vloer; lijkt me niet te combineren met een vrijliggende dekvloer. Informeer je erg goed voor je je hieraan waagt.
Ben je eigenlijk zeker van die vloerenlegger, kan je niet eens wat anderen een offerte laten maken en horen of die ene niet gewoon niet mee is met de huidige stand van zaken (anhydriet zie je meer en meer).
Dank voor de info. Ik ben nog niet van plan om alles in 1 laag te doen maar kwam het een paar keer tegen online dus vroeg mij af of er erge nadelen zitten in deze manier van werken. Daarom ook de vraag. Dank voor de tip over de dilitatievoegen dit was ik vergeten.

iRacing Profiel

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee