Ik heb vorige week bij shop een Ender-3 Max gekocht. Deze heb ik van het weekend in elkaar gezet en de eerste print was redelijk (niet fantastisch) maar bij alle andere prints daarna kreeg ik hele erge layer-shift. Ik heb alles nagekeken. De rollers opnieuw afgesteld (die stonden wat strak), de belt spanning nagekeken, het bed opnieuw genivelleerd, enz. Na wat rondzoeken op het internet, kwam ik erachter dat dit een bekend probleem was met Ender printers die gebruik maken van de oudere 4.2.2 mainboarden. Het probleem zou met het nieuwe 4.2.7 mainboard opgelost zijn.
Dit heb ik gecommuniceerd naar shop, en gevraagd op zij wellicht mij het nieuwe board op wilden sturen. Hun antwoord was dat ze alleen de printer in willen nemen ter reparatie. Vervolgens vroeg ik of ze anders de printer om wilden ruilen omdat deze defect is. En wederom was hun antwoord dat ze uitsluitend de printer in willen nemen ter reparatie. En als dan blijkt dat de printer niet gerepareerd kan worden, pas dan krijg ik een nieuwe. Overigens zijn de verzenkosten ook nog eens voor mij.
Moet ik hiermee akkoord gaan? Het is een nieuwe printer die ik nog geen twee weken geleden gekocht heb en eigenlijk vind ik het onjuist dat ze 'm niet gewoon omruilen. Ik kan er namelijk ook voor kiezen om de koop ongedaan te maken (wet koop op afstand).
Alvast bedankt voor jullie inzicht.
Edit: foto toegevoegd van het probleem.
Dit heb ik gecommuniceerd naar shop, en gevraagd op zij wellicht mij het nieuwe board op wilden sturen. Hun antwoord was dat ze alleen de printer in willen nemen ter reparatie. Vervolgens vroeg ik of ze anders de printer om wilden ruilen omdat deze defect is. En wederom was hun antwoord dat ze uitsluitend de printer in willen nemen ter reparatie. En als dan blijkt dat de printer niet gerepareerd kan worden, pas dan krijg ik een nieuwe. Overigens zijn de verzenkosten ook nog eens voor mij.
Moet ik hiermee akkoord gaan? Het is een nieuwe printer die ik nog geen twee weken geleden gekocht heb en eigenlijk vind ik het onjuist dat ze 'm niet gewoon omruilen. Ik kan er namelijk ook voor kiezen om de koop ongedaan te maken (wet koop op afstand).
Alvast bedankt voor jullie inzicht.
Edit: foto toegevoegd van het probleem.
:strip_exif()/f/image/oj0qfoCxrdKZawwevxLdJeei.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door SA007 op 21-12-2021 19:25 ]