Vraag

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gisteren heb ik een betaalverzoek van mijn broer ontvangen voor een bedrag van 4.000 euro. Dit heeft verband met een betaling in de persoonlijke sfeer en heeft met commercie niets te maken. Tot mijn verbazing is er 3,4% aan transatiekosten ingehouden, dus een bedrag van 136 euro. Dit terwijl het een EUR > EUR betaling betreft. Blijkbaar heb ik per ongeluk aangegeven dat het om een product/dienst ging, dus zodoende.

Naar aanleiding daarvan dacht ik gewoon even de klantenservice te bellen en dit te laten corrigeren. Dit mag je anno 2021 toch verwachten van zo'n grote partij. Tot mijn verbazing wil men de transactiekosten niet terugstorten omdat dit nou eenmaal in de voorwaarden staat. Ik geef toe dat ik wellicht beter had moeten kijken, maar ik vind dit beleid echt ongeloofelijk. Het is me een raadsel waarom dit bedrijf met zo'n handelswijze nog niet failliet is.

Ik heb een aantal keren contact gehad met de klantenservice, maar die houden voet bij stuk. Ik heb de directeur in de Benelux gemaild, maar daar verwacht ik weinig van. Zijn er mensen die suggesties hebben om toch de transactiekosten terug te vorderen?

Alle reacties

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:21

Qwerty-273

Meukposter

Omdat in andere regio's het heel normaal is dat op elke betaaldienst er transactiekosten bovenop komen. In NL zitten die kosten al deels verwerkt in de maandelijkse kosten voor een betaaldienst - of worden deze door belast aan de zakelijke klanten.

Zelf denk ik niet dat je enige kans hebt om de transactiekosten terug te kunnen vorderen. Je bent eerder akkoord gegaan met de voorwaarden van deze dienst, en je hebt (of je broer in zijn betaalverzoek) de optie gekozen waar transactiekosten aan vast zitten.

Maar waarom gebruik je PayPal en niet bijvoorbeeld een standaard bankoverschrijving?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Paypal is vrij berucht om hun waardeloze klantenservice, dus ik verwacht niet dat je daar ook maar iets gaat bereiken. Ik zou het zien als leergeld en Paypal hier in de toekomst niet meer voor gebruiken.

In het vervolg gewoon overmaken via de bank lijkt me nuttiger.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:19

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Zo te lezen is alles volgens de regels gegaan, geef je weinig kans.
Maar.. wellicht kan je broer het terughalen?

Verder zou het nooit in mij opkomen om paypal te gebruiken om geld naar mijn broer te sturen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Kan je broer de transactie niet annuleren (refund), zodat je het volledige bedrag terugkrijgt?

En dan gewoon via de bank overmaken.

[Voor 21% gewijzigd door Ruzor op 21-12-2021 10:07]

[This is what you get when you mess with us]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:11
Tja, bekijk het van de kant van Paypal.

Op commerciële transacties geven ze zaken als kopersbescherming. Op persoonlijke transacties niet.
Als ze dit zouden toestaan, zou iedereen een 'commerciële transactie' kunnen doen, en direct nadat (de software) is geleverd de transactiekosten terugvragen.

Ik snap 't wel.

• HGJ
  • Niet online
Ruzor schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:04:
Kan je broer de transactie niet annuleren (refund), zodat je het volledige bedrag terugkrijgt?

En dan gewoon via de bank overmaken.
Nee, helaas krijg je bij een refund de transactiekosten ook niet terug. Dit hebben ze blijkbaar in 2019 gewijzigd.

Reden voor het betaalverzoek was namelijk dat ik 4.000 euro op een debit visa card had staan (crypto.com), maar aangezien mijn geplande koop niet doorging wilde ik het bedrag hiervan af hebben. Via Paypal was de enige route, omdat je vanaf een debit card geen geld kan overboeken. Vandaar deze exotische constructie via Paypal.

Ik begrijp idd dat er voorbeelden te bedenken zijn dat Paypal transactiekosten rekent, maar omdat ik duidelijk aangeef dat ik dit per ongeluk heb gedaan, en dat ik tevens voor het eerst zo'n transactie uitvoer, ben ik van mening dat ze hier best wat coulanter in mogen zijn.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

HGJ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:31:
[...]

Nee, helaas krijg je bij een refund de transactiekosten ook niet terug. Dit hebben ze blijkbaar in 2019 gewijzigd.
Vreemd. Dat is mij gisteren wel gelukt namelijk. Maar toen heb ik het zelf verstuurd, i.p.v. door middel van een betaalverzoek. De ontvanger kon het gewoon refunden en ik kreeg het volledige bedrag terug.

Ik had namelijk ook niet door dat er kosten aan waren verbonden (wordt ook niet aangegeven door Paypal tijdens de transactie), totdat de ontvanger vertelde dat 'ie minder had ontvangen dan ik had verstuurd.

[This is what you get when you mess with us]

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 23:39
HGJ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:41:
Het is me een raadsel waarom dit bedrijf met zo'n handelswijze nog niet failliet is.
Ik begrijp heel goed waarom ze nog niet failliet zijn :P

Maar zonder gekkigheid, ik denk niet dat je hier nog veel aan kunt doen. Zie het als een les voor de volgende keer.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Erm... je doet zelf iets fout (zelf aangeven dat het om een product / dienst ging) en verwacht nu dat PayPal dat voor jou gaat herstellen :S

Read the f*cking terms voordat je iets doet. Je zit zelf "zomaar" wat aan te klikken en nu de uitkomst je niet bevalt, wil je dat PayPal dat voor je gaat herstellen... Fout ligt imho toch echt bij jezelf.
PayPal heeft namelijk exact uitgevoerd, wat er is aangegeven. Op grond waarvan zouden zij dit moeten aanpassen?!

Het zou nogal makkelijk zijn, om op deze manier je transactiekosten "terug te vorderen". Dan weet je ook (als PayPal zijnde) dat je iets open gaat zetten. waar potentieel veel misbruik van gemaakt gaat worden. Eerst de transactie uitvoeren, zodat je wel de lusten hebt, maar zodra de lasten in rekening worden gebracht aangeven dat je een "foutje" hebt gemaakt.

• HGJ
  • Niet online
BastaRhymez schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:35:
Erm... je doet zelf iets fout (zelf aangeven dat het om een product / dienst ging) en verwacht nu dat PayPal dat voor jou gaat herstellen :S

Read the f*cking terms voordat je iets doet. Je zit zelf "zomaar" wat aan te klikken en nu de uitkomst je niet bevalt, wil je dat PayPal dat voor je gaat herstellen... Fout ligt imho toch echt bij jezelf.
PayPal heeft namelijk exact uitgevoerd, wat er is aangegeven. Op grond waarvan zouden zij dit moeten aanpassen?!

Het zou nogal makkelijk zijn, om op deze manier je transactiekosten "terug te vorderen". Dan weet je ook (als PayPal zijnde) dat je iets open gaat zetten. waar potentieel veel misbruik van gemaakt gaat worden. Eerst de transactie uitvoeren, zodat je wel de lusten hebt, maar zodra de lasten in rekening worden gebracht aangeven dat je een "foutje" hebt gemaakt.
Eens, ik ben de eerste om aan te geven dat het mijn fout is. Echter ben ik van mening dat de kosten niet duidelijk waren weergegeven. En belangrijker, stel dat je zelf per ongeluk iets besteld bij Bol.com of Amazon, of dat je kind dat doet oid. En vervolgens zegt het bedrijf dat je dit niet kan retourneren omdat het nou eenmaal in de voorwaarden staat. Dat is toch niet meer van deze tijd? Dan zou je je toch ook enorm genaaid voelen?

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:48
Ik heb in het verleden altijd de optie 'friend and family' gebruikt, dan zitten er geen verder transactie kosten aan. Weet niet of dit nog bestaat?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:21
Dit valt op zich wel mee toch? Bedrag lijkt me +-3% te zijn, een vrij standaard tarief volgens mij wanneer er bijv. creditcards betrokken zijn, kan me goed voorstellen dat Paypal ook zo'n soort tarief heeft.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:23
HGJ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:41:
Gisteren heb ik een betaalverzoek van mijn broer ontvangen voor een bedrag van 4.000 euro. Dit heeft verband met een betaling in de persoonlijke sfeer en heeft met commercie niets te maken. Tot mijn verbazing is er 3,4% aan transatiekosten ingehouden, dus een bedrag van 136 euro. Dit terwijl het een EUR > EUR betaling betreft. Blijkbaar heb ik per ongeluk aangegeven dat het om een product/dienst ging, dus zodoende.

Naar aanleiding daarvan dacht ik gewoon even de klantenservice te bellen en dit te laten corrigeren. Dit mag je anno 2021 toch verwachten van zo'n grote partij. Tot mijn verbazing wil men de transactiekosten niet terugstorten omdat dit nou eenmaal in de voorwaarden staat. Ik geef toe dat ik wellicht beter had moeten kijken, maar ik vind dit beleid echt ongeloofelijk. Het is me een raadsel waarom dit bedrijf met zo'n handelswijze nog niet failliet is.

Ik heb een aantal keren contact gehad met de klantenservice, maar die houden voet bij stuk. Ik heb de directeur in de Benelux gemaild, maar daar verwacht ik weinig van. Zijn er mensen die suggesties hebben om toch de transactiekosten terug te vorderen?
Haha de directeur gemaild , dan heb je wel alles geprobeerd ja.

Maar bak overschrijving was niet mogelijk? Dit is de eerste keer dat ik lees dat iemand Paypal gebruikt voor persoonlijke transactie .

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
HGJ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:59:
[...]

Eens, ik ben de eerste om aan te geven dat het mijn fout is. Echter ben ik van mening dat de kosten niet duidelijk waren weergegeven. En belangrijker, stel dat je zelf per ongeluk iets besteld bij Bol.com of Amazon, of dat je kind dat doet oid. En vervolgens zegt het bedrijf dat je dit niet kan retourneren omdat het nou eenmaal in de voorwaarden staat. Dat is toch niet meer van deze tijd? Dan zou je je toch ook enorm genaaid voelen?
Vergelijking gaat heel krom. Het is meer dat je een consumenten koop (met retour recht e.d.) wilde doen maar je zelf hebt geklikt op een zakelijke transactie. Nu wil je retourneren en kan dat niet, want dat is niet mogelijk binnen de voorwaarden waar je voor hebt gekozen.
Leergeld pakken en door.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Vroeger had je nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid, onderzoeksplicht en de uitdrukking RTFM. Tegenwoordig is dat met alle consumenten bescherming niet meer nodig. Tenminste zo denken sommigen blijkbaar en reflecteren hun eigen vergissen dan ook het liefst op de tegenpartij.

Als een dergelijk iets in de voorwaarden is opgenomen en dit wettelijk gezien oke is, dan heb je geen poot om op te staan.

En harde leerschool, maar niets aan te doen

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Vergeet ook de schenkbelasting niet, als het niet om een lening gaat.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:56

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik heb zelf ook een debit visa (gewoon via een Amerikaanse bank) en dat gaat doorgaans gewoon gepaard met dezelfde transactie kosten als een credit card. Wellicht zijn de kosten van Paypal in dit geval iets hoger, maar het feit dat het euro <-> euro is doet daar niks van af. Wanneer je een zelfde persoonlijke transactie zou doen met een credit card zou je denk ik naar een zelfde kostenplaatje kijken via Paypal.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik fix je titel even, door een eigen fout is het niet schandalig van de wederpartij ;)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:11
[...]

Het is mijn fout, maar.....

Niks maar, als jij een fout maakt dan kan je niet verwachten van een bedrijf dat zij voor jou op de blaren gaan zitten. Als ze dat wel doen, dan doen ze dat vanuit coulance en met het oog op klanttevredenheid. Jouw vergelijking met retourneren bij Bol.com of Amazon klopt niet omdat het dan een fysiek product betreft, en dit wettelijk is vastgelegd. Daar zijn uitzonderingen voor, je kan bij deze webshops namelijk geen cadeaubonnen retourneren omdat ze die niet opnieuw kunnen verkopen zoals ze dat bij andere producten wel kunnen. Diensten vallen niet onder deze wetgeving en daardoor heeft Paypal dus geen verplichting om dit op te lossen voor jou.

Dat jij je genaaid voelt snap ik. Je mag ook best van mening zijn dat Paypal daar duidelijker in moet zijn. Maar de verantwoordelijkheid ligt toch echt bij jezelf.

• Ramphus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 10:40
[...]

Weet je dit zeker?

Ik gebruik paypal zakelijk voor mijn webshop, als ik een order terug betaal, krijgt die klant het volledige bedrag terug en vervallen voor mij de betaalkosten die in dat ontvangen en terugbetaalde bedrag zaten..

Geen idee of er verschil is met een niet zakelijke transactie..

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[...]

Dat iets -in jouw ogen, wat nogal arbitrair is- niet duidelijk is aangegeven, maakt het natuurlijk niet zo dat jou geen blaam treft. Eerst lezen en dan doen ;-)

De vergelijking met Bol of Amazon gaat niet op, aangezien je daar een fysiek product besteld. Iets wat je bij PayPal niet hebt. Of stuur jij ook een geopend pak wasmiddel terug als deze de grasvlek niet uit je shirt krijgt? Onder het mom: Het wast niet (goed) schoon, ik wil mijn geld terug!
En ja, als Bol of Amazon in de voorwaarden heeft staan dat je iets niet terug kan sturen, dan staan ze in hun recht als ze het retour niet terug nemen (of daar kosten aan verbinden). Anders bestel ik vanaf nu iedere maand de nieuwste telefoon en stuur ik 'm na een maand "proberen" terug dat het toch niet aan mijn verwachtingen voldoet.

Daarnaast bestel je bij Bol of Amazon ook niet "zomaar iets per ongeluk". Dus ook dat vergelijk gaat niet zonder meer op.

Mijn tip: Als je genaaid wordt / wilt worden, zorg dan dat je er ook van geniet :+

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:44

mark-k

AKA markkNL

wokkelz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:01:
Ik heb in het verleden altijd de optie 'friend and family' gebruikt, dan zitten er geen verder transactie kosten aan. Weet niet of dit nog bestaat?
Dat is wat TS had aan willen klikken maar niet heeft gedaan en waar hij nu dit topic voor gemaakt heeft omdat dat achteraf niet meer kan.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:49
[...]
...ben ik van mening dat ze hier best wat coulanter in mogen zijn.
Tja, coulance is het enige waar je op kan hopen (maar niet kan afdwingen). Jij vindt van wel, zij vinden van niet. Dan is het snel einde verhaal.

• Holiday420
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-01 02:22
Velen reageren hier met RTFM, of ze zelf die voorwaarden 65 A4tjes wel echt lezen, ik geloof er niets van.
Maar wel commentaar geven.

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:23
Holiday420 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:53:
Velen reageren hier met RTFM, of ze zelf die voorwaarden 65 A4tjes wel echt lezen, ik geloof er niets van.
Oke bedankt

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Klippy

Still Game

Holiday420 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:53:
Het is in dit geval alleen niet zo dat het kleine lettertjes zijn.
Als je een betaling overmaakt in PayPal dan zie je dit:

Het is echt vrij duidelijk in mijn ogen en als het dan écht de eerste keer is dat je PayPal gebruikt zou ik het eerst oefenen met een klein bedrag van 1 Euro en dan de overige 3.999 Euro doen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• HGJ
  • Niet online
De aanhouder wint :-) Na een interne escalatie heeft men toch besloten de transactiekosten te compenseren en krijg ik de gehele 4000 euro terug.

Hoewel ik beter had moeten lezen blijf ik wel van mening dat Paypal best wat coulanter en klantvriendelijker had mogen zijn. Het hard spelen en zeggen dat ik beter de voorwaarden had moeten lezen is misschien feitelijk juist, maar vind ik in deze situatie niet klantvriendelijk. Andere vergelijkingen zijn woekerpolissen of veel te dure commissies bij het afsluiten van een hypotheek van nog voor de kredietcrisis. Hiermee gingen klanten ook akkoord, omdat dit ergens in de 65 A4'tjes van voorwaarden stond. Toch wordt dit in de pulieke opinie als niet normaal beschouwd.

Voor mij iig een les om Paypal vanaf nu zoveel mogelijk te mijden. Ik kom er nu achter dat het internet vol staat met negatieve ervaringen met dit bedrijf, dus ik wil ze niet langer financieel sponsoren.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:24
Kan je niet gewoon weer terug naar crypto.com met het geld op je crypto kaart en dan op je bank laten uitbetalen (of weer crypto kopen)?

Ik vermoed dat je hoopte een cashback te krijgen op je eigen paypal transactie om zo winst te maken :P Dat geld van die cashback moet ergens vandaan komen he ;-)

[Voor 95% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-12-2021 12:05]

• TWeaKLeGeND
Klippy schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:25:
[...]

Het is in dit geval alleen niet zo dat het kleine lettertjes zijn.
Als je een betaling overmaakt in PayPal dan zie je dit:
[Afbeelding]

Het is echt vrij duidelijk in mijn ogen en als het dan écht de eerste keer is dat je PayPal gebruikt zou ik het eerst oefenen met een klein bedrag van 1 Euro en dan de overige 3.999 Euro doen.
Het zijn wel degelijk kleine letters, want het is dus niet gratis als je een visa/master gebruikt, alleen als je je paypal tegoed of je gekoppelde euro bankrekening gebruikt. Edit: blijkbaar tegenwoordig binnen de EU niet meer. Zal wel te maken hebben met de nieuwe MCC codes dat dit soort transacties gratis zijn en niet meer x procent kosten vanuit visa/master omdat het geen aankoop betreft

[Voor 11% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-12-2021 12:06]

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ramphus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:14:
[...]

Weet je dit zeker?

Ik gebruik paypal zakelijk voor mijn webshop, als ik een order terug betaal, krijgt die klant het volledige bedrag terug en vervallen voor mij de betaalkosten die in dat ontvangen en terugbetaalde bedrag zaten..

Geen idee of er verschil is met een niet zakelijke transactie..
In het verleden kreeg je dit terug inmiddels niet meer. Dus pas hiermee op in je webshop paypal kosten zijn explosief gestegen afgelopen 2 jaar dus hou je business model nog maar eens goed tegen het licht met paypal.

• HGJ
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:51:
Kan je niet gewoon weer terug naar crypto.com met het geld op je crypto kaart en dan op je bank laten uitbetalen (of weer crypto kopen)?

Ik vermoed dat je hoopte een cashback te krijgen op je eigen paypal transactie om zo winst te maken :P Dat geld van die cashback moet ergens vandaan komen he ;-)
Nee, dat was niet de bedoeling. Ik had initieel 4.000 euro op mijn visa debet card geladen voor een aankoop die uiteindelijk niet doorging. Hierop kon ik of in de komende jaren de 4.000 euro langzaam opmaken, of elke maand 400 euro pinnen (max gratis bedrag). Enige alternatief was daarop het via Paypal naar iemand anders over te boeken en dan laten afschrijven van je debet card. Maar crypto.com geeft geen cashback over dit soort overschrijvingen, alleen op aankopen.

• TWeaKLeGeND
HGJ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:57:
[...]

Nee, dat was niet de bedoeling. Ik had initieel 4.000 euro op mijn visa debet card geladen voor een aankoop die uiteindelijk niet doorging. Hierop kon ik of in de komende jaren de 4.000 euro langzaam opmaken, of elke maand 400 euro pinnen (max gratis bedrag). Enige alternatief was daarop het via Paypal naar iemand anders over te boeken en dan laten afschrijven van je debet card. Maar crypto.com geeft geen cashback over dit soort overschrijvingen, alleen op aankopen.
Je hebt een aankoop gedaan toch?

• HGJ
  • Niet online
mannowlahn schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:04:
[...]

Haha de directeur gemaild , dan heb je wel alles geprobeerd ja.

Maar bak overschrijving was niet mogelijk? Dit is de eerste keer dat ik lees dat iemand Paypal gebruikt voor persoonlijke transactie .
Ja, directeur gemaild en met succes. Zie hieronder voor de reactie welke ik uiteindelijk via de klantenservice terugkreeg. Jammer dat het uiteindelijk via een escalatie opgelost moest worden ipv dat dit het algemene beleid is.
Beste HGJ,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal, mijn naam is David. Ik neem contact met u op vanwege een escalatie die naar mij is door gestuurd via de Senioren Directeurs afdeling en ik zal uw verzoek behandelen.

Allereerst wil ik u graag bedanken dat u een loyale klant van ons bent sinds dat u uw PayPal rekening heeft geopend en wil onze excuses aanbieden voor de ongemakken die u door uw klacht ervaart.

Ik heb uw verzoek onderzocht betreffende de transactie van 4000,00 EUR die u verzonden heeft op 20 December 2021 onder de transactie ID: 80W31442N52697902

Ik begrijp dat deze transactie verzonden is voor goederen en services in plaats van een persoonlijke transactie. Hierdoor heeft de ontvangende partij kosten voor het ontvangen van geld moeten betalen en wordt de betaling tijdelijk vast gehouden.

Normaliter adviseren wij in dit soort zaken om de betaling nogmaals te versturen nadat deze terugbetaald zou zijn. Het zou echter een aantal dagen duren voordat u de terugbetaling zou ontvangen. Daar u al zo lang klant bij ons bent hebben wij besloten om dit anders voor u op te lossen. Als een eenmalig gebaar hebben wij de kosten terug gedraaid en de betaling meteen vrij gegeven. De ontvangende partij zou nu dan ook het volledige bedrag moeten beheren.

Wij willen u vriendelijk bedanken voor uw klandizie en hopen dat deze oplossing u tegemoet komt.

Indien u nog verdere vragen mocht hebben naar deze situatie kunt u gerust een e-mail toe sturen naar EMEA-Director-Escalation@paypal.com . Waar mogelijk zou ik u vriendelijk willen verzoeken om dit in het Engels te doen daar niet iedereen de Nederlandse taal beheerst op deze afdeling. Mocht u zich zelf niet prettig voelen in het Engels communiceren is dit geen punt, houd er dan alleen rekening mee dat het wat langer kan duren voor u een reactie heeft.

Met vriendelijke groet,

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Reden voor het betaalverzoek was namelijk dat ik 4.000 euro op een debit visa card had staan (crypto.com), maar aangezien mijn geplande koop niet doorging wilde ik het bedrag hiervan af hebben. Via Paypal was de enige route, omdat je vanaf een debit card geen geld kan overboeken. Vandaar deze exotische constructie via Paypal.

Ik begrijp idd dat er voorbeelden te bedenken zijn dat Paypal transactiekosten rekent, maar omdat ik duidelijk aangeef dat ik dit per ongeluk heb gedaan, en dat ik tevens voor het eerst zo'n transactie uitvoer, ben ik van mening dat ze hier best wat coulanter in mogen zijn.
Mocht je dit in de toekomst nog een keer aan de hand hebben, neem een Revolut debit card naast je crypto card. Die kan je vanaf welke debit-creditcard dan ook, gratis "opladen", waarna je het vanaf revolut (alweer gratis) gewoon via IBAN kan overboeken. Geen lastige constructies, en nog beter, geen PayPal.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee