Toon posts:

Videokaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• casgelderblom
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-08-2022
Hallo tweaker.

Ik heb laatst een videokaart aan geschaft maar ik krijg het niet werkend. Ik heb de msi r9 270x gaming 4gb. Ik heb al uitgezocht dat hij zou moeten kunnen werken met mijn moederbord.

Het probleem:

Na het installeren van de kaart in het bovenste slot op het moederbord probeerde ik de drivers te installeren. Na het installeren moet je opnieuw opstarten maar dan krijg ik op eens geen beeld meer. Ik heb mijn kabel in de kaart zitten maar hij geeft in eens geen beeld meer en ook geen RGB op mijn toetsenbord na het opstarten. Ik snap er helemaal niks van want het zou gewoon moeten werken.

Wat ik al heb gedaan:

Hele pc alles schoon gemaakt en opnieuw aan gesloten. Met een ddu alles opnieuw geprobeert. Drivers installeren in save mode.

Ik ben echt ten einde raad want ik heb letterlijk alle YouTube videos gekeken maar niemand had het zelfde probleem of een werkende oplossing.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:11
Welk merk en type moederbord, cpu en voeding?

• Jim-key
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-03 13:29
Download je losse drivers, of gebruik je dat Radeon Adrenaline? Met dat laatste heb ik ook problemen gehad, ik geloof dat AMD momenteel ook de download van losse drivers toestaat.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:49
stroomkabel voor de GPU wel aangesloten?

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi10, i7-8700k 16GB DDR4 RTX 2070 8GB

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:32
Of toevallig al een 2e scherm aangesloten?
Waar dus het beeld op komt.
Ik heb mijn tv via hdmi aangesloten.
Maar als de tv niet op de goede input staat is er ook geen beeld

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:52
Heb je de kabel naar je beeldscherm wel in de juiste aansluiting (degene in je videokaart) aangesloten?
Werkt de monitor met deze kabel wel op een andere computer?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:27
Je verwacht dat men je helpt, neem dan ook de tijd om het één en ander te beschrijven zoals de specificaties van je pc.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik neem aan dat je deze 2e hands hebt gekocht dus heb je hem ook getest bij aanschaf?

Klinkt namelijk als een defecte kaart

Wear Sunscreen!

• casgelderblom
Humma Kavula schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:41:
Ik neem aan dat je deze 2e hands hebt gekocht dus heb je hem ook getest bij aanschaf?

Klinkt namelijk als een defecte kaart
Hij is volledig gestrest en heb hem ook werkend gezien maar niet in mijn eigen pc.

• casgelderblom
Leader98 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:03:
Heb je de kabel naar je beeldscherm wel in de juiste aansluiting (degene in je videokaart) aangesloten?
Werkt de monitor met deze kabel wel op een andere computer?
Kabel zit juist aangesloten en de kabel werkt wel op Intel graphics.

• casgelderblom
kevinmastah2005 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:00:
Of toevallig al een 2e scherm aangesloten?
Waar dus het beeld op komt.
Ik heb mijn tv via hdmi aangesloten.
Maar als de tv niet op de goede input staat is er ook geen beeld
Mijn scherm staat wel op de juiste input, ik heb al dat soort dingen al geprobeert. Het lijkt me sterk dat op een ander scherm hij het wel in eens doet.

• casgelderblom
Djampire schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:24:
stroomkabel voor de GPU wel aangesloten?
Jazeker

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:52
Welke voeding heb je?

• casgelderblom
Jim-key schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:22:
Download je losse drivers, of gebruik je dat Radeon Adrenaline? Met dat laatste heb ik ook problemen gehad, ik geloof dat AMD momenteel ook de download van losse drivers toestaat.
Ik heb zegmaar via de website de driver installer, via daar kan je aangeven dat je alleen de drivers wil installeren maar als ik dat niet in save mode doe slaat het beeld al weg na ongeveer 20% te hebben geïnstalleerd.

Zou het kunnen zijn dat het toch niet een msi r9 270x is en dat ik dus de verkeerde drivers heb??

[Voor 8% gewijzigd door casgelderblom op 22-12-2021 00:04]

• casgelderblom
turkeyhakan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:39:
Je verwacht dat men je helpt, neem dan ook de tijd om het één en ander te beschrijven zoals de specificaties van je pc.
Ja sorry, was ik even vergeten.

Moederbord: GIGABYTE Z390 D

Cpu: Intel Core i7-9700K

Gpu: msi r9 270x gaming 4gb

Ram: F4-3200C16KB

Voeding: G450M cooler master half modulair.

Cooler: Cooler master Master Liquid ML240 RGB V2

.

• casgelderblom
Uszka schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:48:
Welk merk en type moederbord, cpu en voeding?
Zie bovenstaande reactie

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

casgelderblom schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:01:
[...]

Ja sorry, was ik even vergeten.

Moederbord: GIGABYTE Z390 D

Cpu: Intel Core i7-9700K

Gpu: msi r9 270x gaming 4gb

Ram: F4-3200C16KB

Voeding: G450M cooler master half modulair.

Cooler: Cooler master Master Liquid ML240 RGB V2

.
Ah, een oude 450 watt voeding gaat denk ik niet werken in deze combo.
Wat had je hiervoor toen het nog wel werkte?

Wear Sunscreen!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 16:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je ook geprobeerd het systeem van de stroom te halen en dan opnieuw te starten dus 'cold boot' ?

Als je de drivers installeert heb je dan beeld via de 270? Of heb je dan de kabel op de iGPU output zitten?
Zie je de GPU bij 'apparaat beheer' voordat je deze gaat installeren?
Heb je in bios 'dual gpu mode' of iets in die geest aanstaan? (Optie die toelaat dat je iGPU+PCI-E GPU/Discrete GPU gebruikt).
Wat het je als 'main video output' staan? of bootorder? Dus b.v. iGPU->PCI-E?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• casgelderblom
Humma Kavula schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:10:
[...]

Ah, een oude 450 watt voeding gaat denk ik niet werken in deze combo.
Wat had je hiervoor toen het nog wel werkte?
Ik had hier voor een te zwakke voeding maar hij heeft ook nooit gewerkt in mijn pc maar in die van de gene waarvan ik hem heb gekocht. Kan dat echt een probleem zijn?

• casgelderblom
prutser001 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:10:
Heb je ook geprobeerd het systeem van de stroom te halen en dan opnieuw te starten dus 'cold boot' ?

Als je de drivers installeert heb je dan beeld via de 270? Of heb je dan de kabel op de iGPU output zitten?
Heb je in bios 'dual gpu mode' of iets in die geest aanstaan? (Optie die toelaat dat je iGPU+PCI-E GPU/Discrete GPU gebruikt).
Cold boot heb ik meerdere keeren geprobeert, maar dat veranderde helaas de niks aan de situatie. En over al die andere instellingen, ik ken die bios voor geen meter maar kan ook op internet geen video of iets vinden met uitleg over deze specifieke bios. Het probleem zou dus eventueel daar wel kunnen liggen alleen weet ik echt niet waar ik het kan aan passen en ik wil ook niet zomaar iets verkeerds aan of uit zetten.

• prutser001

prutser001

casgelderblom schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:25:
[...]

Cold boot heb ik meerdere keeren geprobeert, maar dat veranderde helaas de niks aan de situatie. En over al die andere instellingen, ik ken die bios voor geen meter maar kan ook op internet geen video of iets vinden met uitleg over deze specifieke bios. Het probleem zou dus eventueel daar wel kunnen liggen alleen weet ik echt niet waar ik het kan aan passen en ik wil ook niet zomaar iets verkeerds aan of uit zetten.
Bios kun je gewoon resetten, maar beantwoord de vragen even dan is het voor ons ook duidelijker.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• casgelderblom
prutser001 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:10:

Op het moment dat ik ze installeer heb ik beeld via de 270. Maar zonder drivers is het beeld niet mooi en valt er geen game op te spelen. Ik zie wel een gpu bij apparaat beheer maar die staat vgm niet onder de juiste naam. En dat van de bios weet ik niet want dat kan ik niet vinden.

• casgelderblom

Hij geeft inderdaad niet de goede kaart aan in apparaatbeheer

• casgelderblom

Ik dacht ik probeer het nog een keer. Ik ben nu op dit punt gekomen maar mijn muis en toetsenbord reageren niet meer. Dus ik weet nou niet of dit een voor uitgang is. Na dit heb ik mijn pc maar opnieuw opgestart maar ik kreeg weer blackscreen met RGB van keyboard uit.

[Voor 8% gewijzigd door casgelderblom op 22-12-2021 13:56]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zou beginnen met een nieuwe schone windows install en dan ook eens deze drivers proberen:
YouTube: NEW Life for your GCN GPU? Benchmarking "NimeZ" Drivers on the HD 7970
https://forums.guru3d.com...acy-pack-released.436611/

Wear Sunscreen!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-03 20:19
Kaart is dood, wanneer de driver de geavanceerde functionaliteiten probeert in te schakelen komt het defect aan het licht en doet hij niets. Volgens mij gaan alle R9 kaarten zo dood, ik heb er iig 2 gehad die zo aan hun eind kwamen. Basic display adapter driver werkt, maar de echte driver niet.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• prutser001

prutser001

chaoscontrol schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:17:
Kaart is dood, wanneer de driver de geavanceerde functionaliteiten probeert in te schakelen komt het defect aan het licht en doet hij niets. Volgens mij gaan alle R9 kaarten zo dood, ik heb er iig 2 gehad die zo aan hun eind kwamen. Basic display adapter driver werkt, maar de echte driver niet.
Heb hier nog 2 x 290x draaien, deze heb ik sinds release. Ja heb wel keertje de koelpasta vervangen en paar keer uitgeblazen.

• casgelderblom
ik weet niet veel van video kaarten maar is dat niet een ander model ?

• casgelderblom
chaoscontrol schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:17:
dat zou flink kloten zijn als ik dat mag zeggen, ik ben namelijk aan een klein budget dus een nieuwe kaart halen is een beetje lastig. in het geval dat dit zou kloppen wat voor kaart zou ik dan moeten gaan zoeken ?

• prutser001

prutser001

casgelderblom schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:04:
[...]

dat zou flink kloten zijn als ik dat mag zeggen, ik ben namelijk aan een klein budget dus een nieuwe kaart halen is een beetje lastig. in het geval dat dit zou kloppen wat voor kaart zou ik dan moeten gaan zoeken ?
Kijk of je iemand kan vinden die hem met jouw kan testen? Of even in een andere PC proberen?
Dank je, net even geinstalleerd op de 290x en krijg nu geen melding meer bij opstarten Forza 5!

[Voor 38% gewijzigd door prutser001 op 22-12-2021 15:15]

• casgelderblom
prutser001 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:11:
[...]

Kijk of je iemand kan vinden die hem met jouw kan testen? Of even in een andere PC proberen?

ik ga even rond vragen.

[...]

Dank je, net even geinstalleerd op de 290x en krijg nu geen melding meer bij opstarten Forza 5!
werkt dit dan wel echt ?

• prutser001

prutser001

Jawel, voor mij dan maar de standaard driver zou gewoon moeten werken als je videokaart goed zou zijn (kan ook windows probleem zijn uiteraard).

• casgelderblom
prutser001 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:57:
[...]

Jawel, voor mij dan maar de standaard driver zou gewoon moeten werken als je videokaart goed zou zijn (kan ook windows probleem zijn uiteraard).
Oké dan moet ik een schone Windows installatie doen, dan moet ik toch de hele ssd waar windows op staat formateren?
En moet ik daarna alles opnieuw installeren of alleen maar de programma's op de ssd waar windows op staat?

• prutser001

prutser001

Je kan ook gewoon windows 10 reset doen, dan heb je ook een verse installatie.

• casgelderblom
prutser001 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:53:
Je kan ook gewoon windows 10 reset doen, dan heb je ook een verse installatie.
Oké, maar ben ik dan alles kwijt van die ssd?

• Uszka
Een schone installatie gaat je niet helpen met dit probleem. Als de videokaart goed in het slot zit, voeding aangesloten op de videokaart en monitor aangesloten op de videokaart dan zou je gewoon beeld moeten hebben en drivers moeten kunnen installeren. Zo niet dan is er iets niet in orde met de videokaart.
Je zou DDU er tegenaan kunnen gooien om bestaande videokaart drivers te verwijderen. Heeft dat ook geen resultaat dan is het een defecte videokaart.

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Uszka Misschien kan een vbios flash dan nog kunnen helpen.

• Uszka
bierschuit schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:29:
@Uszka Misschien kan een vbios flash dan nog kunnen helpen.
Kwaad kan het niet maar een kaart uit 2013/2014 zou direct moeten werken. R9 270X ondersteunt UEFI dus dat is het ook niet.

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:24
Drivers handmatig geprobeerd te installeren?
Via apparaten van je instellingen van Windows 10.
Door .INF te gebruiken of een oudere driver gebruiken.

• casgelderblom
Uszka schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:04:
Een schone installatie gaat je niet helpen met dit probleem. Als de videokaart goed in het slot zit, voeding aangesloten op de videokaart en monitor aangesloten op de videokaart dan zou je gewoon beeld moeten hebben en drivers moeten kunnen installeren. Zo niet dan is er iets niet in orde met de videokaart.
Je zou DDU er tegenaan kunnen gooien om bestaande videokaart drivers te verwijderen. Heeft dat ook geen resultaat dan is het een defecte videokaart.
Ik heb al meerdere keren een ddu gebruikt en lopen kloten in safe mode maar dat hielp niks.

• casgelderblom
breaker.evert schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:08:
Drivers handmatig geprobeerd te installeren?
Via apparaten van je instellingen van Windows 10.
Door .INF te gebruiken of een oudere driver gebruiken.
Sorry maar wat ik hier lees begrijp ik niet veel van 😂

• casgelderblom
Uszka schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:37:
[...]

Kwaad kan het niet maar een kaart uit 2013/2014 zou direct moeten werken. R9 270X ondersteunt UEFI dus dat is het ook niet.
Ik kon in de bios bij PCIe video apparaten de optie UEFI aan zetten, zou dat iets helpen?

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik denk dat jij je allereerst wat meer moet inlezen in de materie en/of iemand anders inschakelen want op tweakers verwachten wij wel wat eigen inzet ipv alleen maar vragen.

Het lijkt er gewoon op, zoals ik al eerder vermelde en meerdere na mij, dat de GPU gewoon defect is.

Ik weet niet hoe hij dan getest en goed werkend is bevonden maar ik zou eerst maar eens de verkoper contacteren en anders bij iemand anders proberen te testen.

Als hij niet werkt; pech. Andere GPU? alles is te duur dus blijf zoeken naar een leuke deal.

Wear Sunscreen!

• casgelderblom
Humma Kavula schreef op donderdag 23 december 2021 @ 00:35:
Ik denk dat jij je allereerst wat meer moet inlezen in de materie en/of iemand anders inschakelen want op tweakers verwachten wij wel wat eigen inzet ipv alleen maar vragen.

Het lijkt er gewoon op, zoals ik al eerder vermelde en meerdere na mij, dat de GPU gewoon defect is.

Ik weet niet hoe hij dan getest en goed werkend is bevonden maar ik zou eerst maar eens de verkoper contacteren en anders bij iemand anders proberen te testen.

Als hij niet werkt; pech. Andere GPU? alles is te duur dus blijf zoeken naar een leuke deal.
Ja sorry, ik ben hier zelf ook al een maand of 2 mee aan het kloten. Ik heb allemaal mensen in mijn omgeving al gevraagd maar niemand kon me echt goed helpen. Ik heb me ook wel redelijk ingelezen maar verwacht niet van mij dat ik in 2 maand alles over zo'n ding weet.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-03 22:01

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Gewoon in een andere pc steken, zoveel voeding heeft ie niet nodig, en dan heb je direct een idee of het aan de kaart ligt of niet..

het zijn gerebrande 7870's dus daarom dat die drivers daar goed op pakken, maar die werden wel eens geflashed om er betere resultaten mee te krijgen, dus biosflash naar originele zou als laatste nog kunnen, maar heb je geen oude hdd, waarop je windows installeert, terwijl de ssd uitgetrokken is, zodat je deze weer kan herstellen daarna?

Zoiets zou toch geen 2 maanden moeten duren, in 5min heb je idee of je het in de kaart of de software moet zoeken, mits je een ander systeem ter beschikking hebt

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• casgelderblom
SAiN ONeZ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:22:
Gewoon in een andere pc steken, zoveel voeding heeft ie niet nodig, en dan heb je direct een idee of het aan de kaart ligt of niet..

het zijn gerebrande 7870's dus daarom dat die drivers daar goed op pakken, maar die werden wel eens geflashed om er betere resultaten mee te krijgen, dus biosflash naar originele zou als laatste nog kunnen, maar heb je geen oude hdd, waarop je windows installeert, terwijl de ssd uitgetrokken is, zodat je deze weer kan herstellen daarna?

Zoiets zou toch geen 2 maanden moeten duren, in 5min heb je idee of je het in de kaart of de software moet zoeken, mits je een ander systeem ter beschikking hebt
Dat is het probleem een beetje, ik heb geen andere pc ter beschikking.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

casgelderblom schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:52:
[...]

Dat is het probleem een beetje, ik heb geen andere pc ter beschikking.
Wederom geen eigen inzet ;)
Lees nog eens goed wat @SAiN ONeZ zegt:
dus biosflash naar originele zou als laatste nog kunnen, maar heb je geen oude hdd, waarop je windows installeert, terwijl de ssd uitgetrokken is, zodat je deze weer kan herstellen daarna?

En ja, je kan het ook beste met een ander werkend systeem testen evenals al eerder vermeld dat dit typisch is voor voor een defecte GPU.

Waar in de buurt woon je, allicht dat je op V&A een oproep kan doen aan mede tweakers ;)

Wear Sunscreen!

• casgelderblom
SAiN ONeZ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:22:

Wat bedoel je pricies met Windows op een hdd terwijl de ssd uitgetrokken is?

En ik ben al 2 maanden aan het rond zoeken op internet aar mensen met het zelfde probleem en dan denk ik elke keer dat ik iets heb gevonden en dat probeer ik dan maar dat blijkt het toch weer niet te werken. Daar zit heel veel tijd in.

• casgelderblom
Even tussen door, weet iemand waar die switch voor is die op de zijkand van de kaart zit?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dat is een bios-switch

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• casgelderblom
Moet ik daar iets mee doen?

• casgelderblom
Moet ik daar wat mee doen?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nope, je zou, terwijl de pc helemaal uit is, de switch op de andere stand kunnen zetten en dan inschakelen, kijken of je dan verder komt..?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee