Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de computer voor meerdere dingen gaan gebruiken
Overdag zal ik er op werken, maar dit zal gebeuren d.m.v. remote desktop of VmWare.
De games welke ik van plan ben te gaan spelen is:
- Forza horizon
- Call of duty warzone / vanguard
- Euro truck simulator
Oudere spellen zoals GTA, Age of empires, Sims, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een richtprijs van 1500,- ~ 1800,- euro.
Dit mag natuurlijk iets naar boven of onder afwijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment heb ik een scherm welke 1440p/100Hz ondersteunt (MSI optix mag342cqrv) en een SSD (Samsung 980 PRO PCIe 4.0 NVMe M.2)
Daarnaast heb ik alle benodigde randapperatuur zoals toetsenbord, muis, etc..
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele setup. Voorkeur gaat uit naar een intel 11de generatie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien ik een monitor heb welke 1440p is zal het mooi zijn dat het systeem in de toekomst hierop aan sluit.
Voor werk geheugen zit ik op 32 gb aangezien dit met mijn werkzaamheden nodig is.
Daarnaast komt de PC op het bureau te staan dus wat RGB verlichting vind ik wel mooi.
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Om mee te kijken of er nog verbeteringen kan worden gemaakt.
Aangezien ik al een lange tijd niet meer het laatste nieuws en updates bij hou ben ik achter geraakt.
De laatste week heb ik me er weer op ingelezen en daarin zag ik ook de nieuwe Alder lake CPU's.
De videokaart ben ik namelijk nog niet helemaal over uit. (Daarom ontbreekt deze ook)
Aangezien ik geen haast heb om te gamen is het misschien verstandig om te wachten,
omdat ik las dat in begin volgend jaar de prijzen weer zouden zakken, maar goed dat blijft een gok!
Daarnaast heb ik nog een oude MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II OC 1GB liggen welke ik evt. tijdelijk kan gebruiken?
Daarnaast twijfel ik of ik de NZXT Kraken haal met RGB of zonder en deze te vervangen voor (Betere) RGB fans.
Ik moet er namelijk ook nog wat bij hebben voor de bovenkant en achterkant.
Mijn vraag aan jullie is om is met me mee te kijken of de lijst goed op elkaar aan sluit.
Ik zal de computer voor meerdere dingen gaan gebruiken
Overdag zal ik er op werken, maar dit zal gebeuren d.m.v. remote desktop of VmWare.
De games welke ik van plan ben te gaan spelen is:
- Forza horizon
- Call of duty warzone / vanguard
- Euro truck simulator
Oudere spellen zoals GTA, Age of empires, Sims, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een richtprijs van 1500,- ~ 1800,- euro.
Dit mag natuurlijk iets naar boven of onder afwijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het moment heb ik een scherm welke 1440p/100Hz ondersteunt (MSI optix mag342cqrv) en een SSD (Samsung 980 PRO PCIe 4.0 NVMe M.2)
Daarnaast heb ik alle benodigde randapperatuur zoals toetsenbord, muis, etc..
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele setup. Voorkeur gaat uit naar een intel 11de generatie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien ik een monitor heb welke 1440p is zal het mooi zijn dat het systeem in de toekomst hierop aan sluit.
Voor werk geheugen zit ik op 32 gb aangezien dit met mijn werkzaamheden nodig is.
Daarnaast komt de PC op het bureau te staan dus wat RGB verlichting vind ik wel mooi.
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Om mee te kijken of er nog verbeteringen kan worden gemaakt.
Aangezien ik al een lange tijd niet meer het laatste nieuws en updates bij hou ben ik achter geraakt.
De laatste week heb ik me er weer op ingelezen en daarin zag ik ook de nieuwe Alder lake CPU's.
De videokaart ben ik namelijk nog niet helemaal over uit. (Daarom ontbreekt deze ook)
Aangezien ik geen haast heb om te gamen is het misschien verstandig om te wachten,
omdat ik las dat in begin volgend jaar de prijzen weer zouden zakken, maar goed dat blijft een gok!
Daarnaast heb ik nog een oude MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II OC 1GB liggen welke ik evt. tijdelijk kan gebruiken?
Daarnaast twijfel ik of ik de NZXT Kraken haal met RGB of zonder en deze te vervangen voor (Betere) RGB fans.
Ik moet er namelijk ook nog wat bij hebben voor de bovenkant en achterkant.
Mijn vraag aan jullie is om is met me mee te kijken of de lijst goed op elkaar aan sluit.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 309,- | € 309,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0) | € 259,- | € 259,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Flow Zwart/Wit | € 103,50 | € 103,50 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X63 RGB | € 153,- | € 153,- |
1 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB120 Single Pack | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB140 Single Pack | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC | € 195,96 | € 195,96 |
1 | Voedingen | Corsair RM850 (2019) | € 109,90 | € 109,90 |
Totaal | € 1.130,36 |