Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrGiZeR81
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-09-2023
Hallo,

Wij observeren vanuit de auto met een thermische nachtkijker, deze heeft wifi en met een android tablet kan de bestuurder in de auto meekijken wat de bijrijder door de kijker ziet. Wanneer deze uit de auto gaat hangen word het signaal zwak, of de antenne niet sterk genoeg (meer) is van de nachtkijker of dat het door "de kooi van faraday" en de nachtkijker er buiten is en niet doorheen komt weet ik niet. Maar ik ben benieuwd of ik op een eenvoudige manier dit signaal kan versterken met een repeater o.i.d.
Ik kan wel klakkeloos iets gaan kopen, maar hoop dat hier mensen zitten die hier meer verstand van hebben.
Mijn tablet heeft geen usb ingang, is nog een oudere Samsung Galaxy Tab E 9,6" 8GB.
Heb al eens een nieuwere tablet geprobeerd, maar deze had nog veel ergere verbindingsproblemen, vandaar weer terug gegaan naar dit oudje ( wat ik geen probleem vind )

Hoop dat iemand me hier kan helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:03

DirtyBird

Praktiserend denker

Kan de nachtkijker niet bekabeld aangesloten worden? Mits je tablet OTG ondersteunt heb je dit gezeur dan niet. Als je geen wifi over 2 meter stabiel krijgt denk ik niet dat er draadloos veel te verbeteren valt.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrGiZeR81
Kan wel bekabeld worden voor op te laden of als memory flash disk.
Niet voor gebruik, het probleem zit hem erin wanneer de bijrijder in het raam gaat zitten en over de auto kijkt
Dus over het dak van de bestuurder zeg maar, in principe is de afstand niet verder dan wanneer hij naar rechts kijkt, want dan zit hij er zelf tussen met zijn lichaam ( tablet hangt aan binnenspiegel ) ik denk dat het staal van de auto de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrGiZeR81
Denk ook niet dat bekabelen praktisch is, denk dat aansluiting in nachtzichtkijker zo naar de knoppe is doordat je de hele tijd aan het bewegen bent en vaak in en uit moet stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrGiZeR81
Op dit forum is het niet de bedoeling dat als je als laatste gereageerd heb, je binnen 24 uur weer een reactie toevoegt. Gebruik dan de 'wijzig' knop bij je laatste reactie.

[ Voor 71% gewijzigd door PaT op 21-12-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

NrGiZeR81 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:59:
Laat ik de vraag anders stellen, wat is een goede repeater die op 12 v of op usb werkt,
+
of dat het door "de kooi van faraday"
Goede vraag.

Als je weet dat zelfs een blikseminslag of anderszins wordt afgevoerd door een kooi van Faraday, dan denk ik dat geen enkele repeater "sterk genoeg" is om een dergelijke constructie te omzeilen.

Maar, in de topicstart stond letterlijk "deze uit de auto gaat hangen word het signaal zwak". Hoe moet ik dat zien? Steek de kijker horizontaal het raam uit 20 centimeter? Of ligt de kijker (bijvoorbeeld) op de motorkap of het dak (waar dus glas of staal tussen zit)?

Heb je al eens een WiFi analyzer losgelaten hierop? Dus een smartphone op dezelfde plek houden als de kijker? Wie weet is de module in de kijker gewoon heel zwak en kan elke smartphone wel "netjes" connecten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:59

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En denk eraan dat Wifi 2 kanten op werkt; beide apparaten zijn zowel zender als ontvanger dus 1 van de 2 sterker maken heeft niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 15:39
Wat is het type kijker en type tablet en heeft deze een hotspot oid waar de tablet verbinding mee maakt? Of wat stuurt het WIFI-signaal?
Op sommige tablets kun je een USB WIFI-antenne plaatsen bijvoorbeeld welke je op het dak van de auto zou kunnen zetten als de kijker buiten de auto is.

[ Voor 40% gewijzigd door Ora et Labora op 21-12-2021 13:19 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrGiZeR81
MAX3400 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:09:
[...]

+

[...]

Goede vraag.

Als je weet dat zelfs een blikseminslag of anderszins wordt afgevoerd door een kooi van Faraday, dan denk ik dat geen enkele repeater "sterk genoeg" is om een dergelijke constructie te omzeilen.

Maar, in de topicstart stond letterlijk "deze uit de auto gaat hangen word het signaal zwak". Hoe moet ik dat zien? Steek de kijker horizontaal het raam uit 20 centimeter? Of ligt de kijker (bijvoorbeeld) op de motorkap of het dak (waar dus glas of staal tussen zit)?
vooral het dak, dan valt de verbinding weg, en met een beetje geluk vind hij hem soms weer terug met een zwak ontvangst.
Heb je al eens een WiFi analyzer losgelaten hierop? Dus een smartphone op dezelfde plek houden als de kijker? Wie weet is de module in de kijker gewoon heel zwak en kan elke smartphone wel "netjes" connecten?
Nachtkijker heeft zeker een zwak signaal, daarom wil ik deze op een of andere manier versterken, als ik iets in de hoek van de auto bij het raam kan maken wat het signaal versterkt moet het lukken denk ik. Zou ideaal zijn als het een versterkers die je in kan stellen dat hij maar 1 signaal doortstuurt, en niet als je langs huizen rijd deze thuis wifi netwerken ook nog gaat versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrGiZeR81
Icephase schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:14:
En denk eraan dat Wifi 2 kanten op werkt; beide apparaten zijn zowel zender als ontvanger dus 1 van de 2 sterker maken heeft niet zoveel zin.
Zoals in bovenstaande bericht is wifisignaal van kijker erg zwak, tablet heeft in huis prima ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Kun je niet gewoon een andere kopen die wel bedraad aangesloten kan worden, en eventueel een nieuwere tablet die dit ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrGiZeR81
Ora et Labora schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:18:
Wat is het type kijker en type tablet en heeft deze een hotspot oid waar de tablet verbinding mee maakt? Of wat stuurt het WIFI-signaal?
Op sommige tablets kun je een USB WIFI-antenne plaatsen bijvoorbeeld welke je op het dak van de auto zou kunnen zetten als de kijker buiten de auto is.
Kijker is de Pulsar Accolade
Tablet is samsung galaxy E tab 9,6"

Hier zit geen usb ingang in.

Heb al eens een nieuwere tablet geprobeerd, maar nog slechtere ervaringen mee, die vallen door zwakker signaal al de hele tijd weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrGiZeR81
Oon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:07:
Kun je niet gewoon een andere kopen die wel bedraad aangesloten kan worden, en eventueel een nieuwere tablet die dit ondersteunt?
Dat kan allemaal, maar dit zijn geen goedkope spullen, en zolang het werkt vind ik het prima, dit is alleen een issue aan het worden wat irritant is en naar mijn mening met simpele hulpmiddelen opgelost kan worden.

Dit hebben ze toen der tijd niet uitgevonden op de manier als wij het gebruiken, wanneer je samen buiten loopt is er weinig aan de hand, in de auto is vaak trouble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-05 05:02
MAX3400 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:09:
[...]
Goede vraag.

[...]
Tja, en toch heb ik gewoon 4g signaal in m'n auto, dus het is niet zo dat de kooi van faraday die een auto vormt alle signalen tegen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:09

Nobby

Nuts!

Is een tablet of laptop met een externe antenne niet iets? Dan kan je die verlengen tot op het dak, daar sta jij dan naast. Moet alleen het raam op een kier?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:42
Wifi gaat niet om een hoekje. Het weerkaatst alleen. En als alle 2 de zenders zo dicht bij een oppervlakte zitten waar ze niet doorheen kunnen (je dak) dan wordt dat niks.

Je kan een wifi router in je auto plaatsen. Genoeg travel routers die op USB voeding werken. Als je die dan ergens neerlegt waar de tablet en kijker beide line-of-sight hebben dan zou je gewoon beide verbinding kunnen maken met de router. Bijvoorbeeld helemaal voor op je dashboard. Of op de motorkap als je lang geparkeerd staat. Wifi kan prima door ruiten.

Desnoods verbindt je 2 travel routers met een ethernet kabeltje. Die dingen kosten toch maar een paar tientjes.

Iets duurder is om een cabrio te kopen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RocketKoen op 21-12-2021 21:22 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrGiZeR81
Nobby schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:21:
Is een tablet of laptop met een externe antenne niet iets? Dan kan je die verlengen tot op het dak, daar sta jij dan naast. Moet alleen het raam op een kier?
Dat is de laatste en duurste optie, ben doorzetter dat het moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrGiZeR81
RocketKoen schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:21:
Wifi gaat niet om een hoekje. Het weerkaatst alleen. En als alle 2 de zenders zo dicht bij een oppervlakte zitten waar ze niet doorheen kunnen (je dak) dan wordt dat niks.

Je kan een wifi router in je auto plaatsen. Genoeg travel routers die op USB voeding werken. Als je die dan ergens neerlegt waar de tablet en kijker beide line-of-sight hebben dan zou je gewoon beide verbinding kunnen maken met de router. Bijvoorbeeld helemaal voor op je dashboard. Of op de motorkap als je lang geparkeerd staat. Wifi kan prima door ruiten.

Desnoods verbindt je 2 travel routers met een ethernet kabeltje. Die dingen kosten toch maar een paar tientjes.

Iets duurder is om een cabrio te kopen ;)
Hier wil ik me serieus in gaan verdiepen.

https://www.amazon.com/mi...router%2Caps%2C464&sr=8-9

bovenstaande een optie, of heb jij of iemand anders een betere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:42
NrGiZeR81 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:38:
[...]

Hier wil ik me serieus in gaan verdiepen.

https://www.amazon.com/mi...router%2Caps%2C464&sr=8-9

bovenstaande een optie, of heb jij of iemand anders een betere
Ik heb zelf de voorganger van pricewatch: TP-Link TL-WR902AC
Maar qua mogelijkheden lijken ze zo te zien erg op elkaar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:09

Nobby

Nuts!

NrGiZeR81 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:37:
[...]

Dat is de laatste en duurste optie, ben doorzetter dat het moet werken
Een goedkoop laptopje met een usb wifi module met een externe antenne hoeft toch niet zo duur te zijn?

Bijvoorbeeld een usb verlengkabel van 2m en een Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61GnAdwLbAL._AC_SL1000_.jpg

Ofzoiets?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrGiZeR81
Zit er een voordeel in om voor mij een enkele 2,4 of een met 2,4 en 5 Ghz te kiezen...??
Pagina: 1