Mijn vraag:
Sinds afgelopen week hebben wij een nieuw aquarium.
Wat groter dan de vorige en daardoor ook een wat zwaardere thermostaat.
Nu is het probleem dat als de thermostaat aan of uitspringt je een plop hoort uit de subwoofer.
Dit gebeurd ook als ik de coaxiale kabel eruit heb.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Yamaha YST - SW45
Oase HeatUp 100W
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De volgende 2 subwoofers geprobeerd, maar deze hebben beide hetzelfde probleem:
JVC SP-DW103
Yamaha YST - SW45
De volgende 2 thermostaten zijn getest, beide veroorzaken ze hetzelfde probleem:
Oase HeatUp 100W
Flamingo Thermo 100W
Als ik een 50W thermostaat test heb ik nergens last van, hier heb ik er ook 2 van in huis en beide veroorzaken geen probleem. Het lijkt dus dat 100W een soort van te hoge piekspanning veroorzaakt.
Ze zitten beide op dezelfde stroomgroep (huiskamer).
Als ik het stopcontact aan de andere kant van de woonkamer probeer, met een verlengsnoer getest, is de plop een stuk zachter, maar wel aanwezig nog.
Een andere groep heb ik nog niet getest maar mocht dat werken heb ik er alsnog niks aan omdat ik geen permanente verlengsnoer wil hebben liggen naar een andere ruimte
Iemand enig idee wat ik verder nog kan doen?
EDIT
Met een verlengsnoer getest op een andere groep (keuken is een aparte groep) en dan is hetzelfde probleem nog aanwezig.
Sinds afgelopen week hebben wij een nieuw aquarium.
Wat groter dan de vorige en daardoor ook een wat zwaardere thermostaat.
Nu is het probleem dat als de thermostaat aan of uitspringt je een plop hoort uit de subwoofer.
Dit gebeurd ook als ik de coaxiale kabel eruit heb.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Yamaha YST - SW45
Oase HeatUp 100W
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De volgende 2 subwoofers geprobeerd, maar deze hebben beide hetzelfde probleem:
JVC SP-DW103
Yamaha YST - SW45
De volgende 2 thermostaten zijn getest, beide veroorzaken ze hetzelfde probleem:
Oase HeatUp 100W
Flamingo Thermo 100W
Als ik een 50W thermostaat test heb ik nergens last van, hier heb ik er ook 2 van in huis en beide veroorzaken geen probleem. Het lijkt dus dat 100W een soort van te hoge piekspanning veroorzaakt.
Ze zitten beide op dezelfde stroomgroep (huiskamer).
Als ik het stopcontact aan de andere kant van de woonkamer probeer, met een verlengsnoer getest, is de plop een stuk zachter, maar wel aanwezig nog.
Een andere groep heb ik nog niet getest maar mocht dat werken heb ik er alsnog niks aan omdat ik geen permanente verlengsnoer wil hebben liggen naar een andere ruimte
Iemand enig idee wat ik verder nog kan doen?
EDIT
Met een verlengsnoer getest op een andere groep (keuken is een aparte groep) en dan is hetzelfde probleem nog aanwezig.
[ Voor 4% gewijzigd door knorde op 20-12-2021 20:48 ]
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl