Toon posts:

NLZiet app of toch T-Mobile app?

Pagina: 1
Acties:

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-01 13:26
Beste Tweakers,

Ik heb net een nieuwe TV gekocht, alleen werkt de mediabox niet aangezien ik nu een ander TV meubel heb waarbij de mediabox in een kastje zit.

Nu zit ik al op T-Mobile en zie ik dat hun zo'n TV app hebben waarbij dus alles draadloos kan streamen. (Heb een LAN kabel in de TV zitten! 🤪)

Maaarr.... Nu lees ik ook veel over NLZiet, wat is nou beter kwa kwaliteit? Ik kijk alleen de standaard NL zenders dus het gaat mij niet perse om het zenderaanbod.

Hoor graag jullie ervaringen met zo'n TV app. 😁

Bedankt!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:39

MsG

Forumzwerver

Waar zit je nu bij? Want bij bijvoorbeeld Ziggo kan je ook gewoon televisiekijken via de App.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:33
T-mobile streamen kan zowel bedraad als draadloos en staat daar los van.
Als het apparaat de app ondersteund dan maakt het niet uit hoe hij verbinding maakt met internet.

[Voor 40% gewijzigd door mr_evil08 op 20-12-2021 18:49]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• lexxus93
@MsG Ik zit nu bij T-Mobile. Alleen las ik ergens dat NLZiet betere beeldkwaliteit levert tov T-Mobile, is nog iets goedkoper ook.

@mr_evil08 Dat begrijp ik, toch is bedraad wat stabieler dan een wifi netwerk, vandaar lekker de kabel erin.

Iemand die toevallig weet welke dienst het beste kwaliteit levert?

[Voor 43% gewijzigd door lexxus93 op 20-12-2021 18:59]

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:33
Tegenwoordig maakt het niet meer uit bij WiFi AC, je Wifi moet wel dusdanig k*t zijn en volledig in elkaar klappen wil je "stabliliteitsproblemen" merken.

Streaming maakt gebruik van een buffer om de klap op te vangen.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• lexxus93
@mr_evil08 Duidelijk.

Iemand die toevallig ervaring heeft met NLZiet of T-Mobile TV app? 😁

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:48
Ik gebruik de T-Mobile TV App op mijn Sony TV en dat werkt prima, de beeldkwaliteit is ook goed.
Eerst gebruikte ik ook de box maar de app werkt beter, dus de box kon weg.
Welke TV heb je precies? Ik zou zeggen zet de App erop en probeer het.

https://play.google.com/s...ails?id=com.tmobile.tv.nl

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• lexxus93
Ik heb een Samsung TV. Ga het deze week maar is proberen idd ja!

Ik kijk alleen vaak uitzending gemist via KIJK, dat zit dan volgens mij bij NLZiet inbegrepen zonder reclames, toch?

• HereIsTom
Via de app van T-Mobile kun je ook alles terug kijken!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• lexxus93
Ik ga de app wel even installeren, kom er net achter dat dat natuurlijk gewoon gratis in mijn pakket zit, als het bevalt stuur ik dat kastje mooi terug 🤪

• HereIsTom
Ja als ik het goed heb gezien krijg je weer korting als je het kastje terug stuurt.
De App zit inderdaad gratis bij het TV pakket.

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:13
Ik krijg vandaag ook TMobile en heb een abbo afgesloten zonder mediabox, dus ik ga met de App TV kijken :) Voordeel tov NLZiet is ook dat je veel meer zenders hebt!

• HereIsTom
@bdw80 Ja daarom gebruik ik ook de App van T-Mobile i.p.v. NLZiet die alleen de 12 Nederlandse zenders heeft, dan vind ik 8 euro p.mnd nog een hoop geld.

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:56
Ik gebruik momenteel beide apps op de Sony X95J. Ik heb beide apps ook uitgeprobeerd op een Samsung qn95. Toen vond ik dat NLziet betere kwaliteit leverde. Door goede upscaling van de Sony zie ik momenteel geen kwaliteit verschil. T-mobile zapte sneller dan NLziet heeft ook andere zenders. Nlziet is iets van 5 euro per maand goedkoper. Heb wel via een UTP de tv geschakeld aan de router. Beide apps zijn dus best een optie.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 01:31
Ik heb beide. Al een jaar of 2 NLZiet klant, en T-Mobile door verlenging weer 6 maanden gratis tv (want de 6 maanden alles-in-1 is goedkoper dan internet only, telefoon direct opgezegd en het tv-abo gaat over een paar maandjes ook weer weg :P).

Qua beeldkwaliteit kan ik eigenlijk geen verschil ontdekken. Ik zou daarbij niet voor de een of ander kiezen. Geen idee of er verschil qua bitrate in zit, maar laten we ook wel zijn; het is beide toch geen 4K (helaas).

Qua app heeft NLZiet mijn voorkeur. Voornamelijk omdat ik een LG smart tv heb, en daarop een NLZiet app is, dat is echt heel erg handig. Voor de T-Mobile tv gebruik ik de Chromecast met afstandsbediening, dat is toch weer wat extra kliks.
Wie veel 'lineair' kijkt, zal T-Mobile wellicht de voorkeur hebben. Wij kijken vrijwel alleen maar terug / begin gemist, en dan vind ik NLZiet prettiger werken. Al kan het allebei met beide, wellicht persoonlijke voorkeur.

Qua zenderaanbod heb je bij T-Mobile natuurlijk veel meer keuze. NLZiet heeft een zeer beperkt zender aanbod. Aan de andere kant is het zonder reclame terugkijken van alles wat op NPO Plus en RTL XL staat + ook zonder reclame wat op SBS en dergelijke zit, wel echt heel erg ideaal. Maar als dat alles is wat je kijkt (en dat geldt voor ons) is het een super deal.
Ik ken mensen die toch het liefste dingen opnemen, ookal is terugkijken ook gratis én simpel. Opnemen kan alleen met T-Mobile.

Al met al snap ik waar de meerprijs van T-Mobile vandaan komt, vooral qua opties/mogelijkheden.
Maar hier zijn en blijven we trouwe klant van NLZiet :)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 01:31
lexxus93 schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:42:
Ik kijk alleen vaak uitzending gemist via KIJK, dat zit dan volgens mij bij NLZiet inbegrepen zonder reclames, toch?
Dat klopt :)

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-02 20:49
NLziet heeft terug en voortuit kijken, zonder reclame. alleen dat is denk ik al genoeg voor je keuze ;)

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee