Recente laptops met vrij 2.5 inch SSD slot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:43
Ik zoek voor een bescheiden budget een Windows laptop met liefst een vrij 2.5 inch SSD slot (3n bijvoorbeeld intern een 256 GB M3 SSD voor Windows). Dit omdat ik nog een 1 TB SSD over heb. In de pricewatch kan ik voor zover ik zie niet filteren op deze specifieke eis, vandaar de vraag.

Noot: het moet Windows zijn, we hebben al genoeg Chromebooks en missen specifiek een Windows machine nu mijn laatste laptop is overleden. Dus svp geen adviezen over anders dan Windows. Daarnaast moet hij Windows 11 compatibel zijn (mag dus Windows 10, als hij maar voldoet aan de update specificaties van Microsoft).

Ik heb me de laatste jaren niet meer zo verdiept in wat nu de beste prijs/kwaliteit combinatie is voor laptops (Intel of AMD).

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral office gerelateerde zaken, echter af en toe videobewerking. Media mooi weergeven (resolutie, HDR) is een plus maar geen eis. Geluid wel graag beter dan bagger.

Van belang is dat de respons snel is (goede hibernate) en een goede accu duur.

Wat is je budget?
Afhankelijk van specs tussen de 650 en 900 Euro. Ik heb dus nog een grote SSD , bezuinigen kan m.i. dus het beste op de initiële grootte van de meegeleverde SSD.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar wel voornamelijk op schoot, dus geen zwaar bakbeest. Voorkeur voor circa 15 inch beeldscherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merk voorkeur. Prijs/kwaliteit verhouding vind ik belangrijk, en uiterlijk liever niet te agressief.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:06

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

jurjen_g schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:04:
Ik heb dus nog een grote SSD , bezuinigen kan m.i. dus het beste op de initiële grootte van de meegeleverde SSD.
Dat betwijfel ik, door je eis beperk je de keuze nogal. Zeker gezien de 1TB VNMe SSD's tegenwoordig niet meer zo duur zijn.

Daarnaast zijn de laptops met zowel een m.2 (NVMe) en 2.5" SATA in dat prijs segment vaak met een kleine SSD en HDD geleverd. Op die manier betaal je teveel voor die kleine SSD én teveel voor een nutteloze HDD.

[ Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 20-12-2021 17:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 12:21
DukeBox schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:12:
[...]

Dat betwijfel ik, door je eis beperk je de keuze nogal. Zeker gezien de 1TB VNMe SSD's tegenwoordig niet meer zo duur zijn.

Daarnaast zijn de laptops met zowel een m.2 (NVMe) en 2.5" SATA in dat prijs segment vaak met een kleine SSD en HDD geleverd. Op die manier betaal je teveel voor die kleine SSD én teveel voor een nutteloze HDD.
er zijn ook gewoon laptops waar geen hdd in zit maar wel een hdd bay aanwezig is, betaal je nergens teveel voor en kan TS zijn 1tb ssd gewoon erbij in stoppen. echter is er niet echt een lijstje beschikbaar met laptops waar dit mogelijk is dus zul je per model moeten uitzoeken of het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:43
skipe schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:18:
[...]

er zijn ook gewoon laptops waar geen hdd in zit maar wel een hdd bay aanwezig is, betaal je nergens teveel voor en kan TS zijn 1tb ssd gewoon erbij in stoppen. echter is er niet echt een lijstje beschikbaar met laptops waar dit mogelijk is dus zul je per model moeten uitzoeken of het mogelijk is.
Ja dat bedoelde ik. Maar dat is dus inderdaad een kwestie van specs induiken? Ik ga dan wel filteren op een M2 SSD, en kijken of daar modellen bij zien met een vrij mSata slot. @DukeBox Je kan inderdaad alleen filteren op laptops met een 'gevulde' Bay, ik had gehoopt te kunnen filteren op een lege bay.
Overigens helpt jouw selectie wel, je ziet dan in elk geval modellen die een extra SSD kunnen hebben, dus die kan ik dan weer selecteren en kijken wat ze zonder extra SSD kosten...

[ Voor 20% gewijzigd door jurjen_g op 20-12-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 12:21
jurjen_g schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:24:
[...]

Ja dat bedoelde ik. Maar dat is dus inderdaad een kwestie van specs induiken? Ik ga dan wel filteren op een M2 SSD, en kijken of daar modellen bij zien met een vrij mSata slot. @DukeBox Je kan inderdaad alleen filteren op laptops met een 'gevulde' Bay, ik had gehoopt te kunnen filteren op een lege bay.
Overigens helpt jouw selectie wel, je ziet dan in elk geval modellen die een extra SSD kunnen hebben, dus die kan ik dan weer selecteren en kijken wat ze zonder extra SSD kosten...
een msata slot? gewoon normale sata poort neem ik aan of heb ik iets gemist haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

skipe schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:18:
er zijn ook gewoon laptops waar geen hdd in zit maar wel een hdd bay aanwezig is, betaal je nergens teveel voor...
Een lege bay kost uiteindelijk ook geld, anders was die wel weggelaten. En soms mis je zelfs speciale kabeltjes om er een SATA device op aan te sluiten.

Ben ook al een paar leer tegengekomen dat ondanks dat de bay er op papier was, deze niet bruikbaar was door een grotere accu die bij het model zonder 2,5" device de standaard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:22:
[...]

Een lege bay kost uiteindelijk ook geld, anders was die wel weggelaten. En soms mis je zelfs speciale kabeltjes om er een SATA device op aan te sluiten.

Ben ook al een paar leer tegengekomen dat ondanks dat de bay er op papier was, deze niet bruikbaar was door een grotere accu die bij het model zonder 2,5" device de standaard was.
bij mijn Dell XPS is dat een keuze.. kleinere accu en ruimte voor een 2.5 inch SSD / HDD of een grotere accu en dan alleen een NVME SSD kunnen gebruiken..

het is waar leg je je prioriteit...

in mijn geval vond ik de accu duur niet het meest doorslaggevende.. maar 2TB extra SSD opslag vond ik wel fijn..

en ach ding loopt nog steeds gewoon 3u met wat simpele internet taakjes op zn accu :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@SMSfreakie maar TS geeft expliciet een goede accu duur aan als eis.

Pagina: 1