Toon posts:

Aankoopadvies desktop upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vickymania
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 12:58
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag mijn PC een upgrade geven sinds mijn laatste aankoop in 2013. Ik game veel verschillende games en het belangrijkste vind ik dat mijn pc weer wat jaren moeiteloos mee kan gaan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de 2000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is voorzien. Ook neem ik voeding, cpu waterkoeling en case mee naar mijn nieuwe setup.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo goed mogelijke prijs/kwaliteit verhouding

Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.

Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en kijken of alle componenten goed samenwerken zodat ik niet onderdelen koop waar ik uit eindelijk niks aan heb.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-12700K Boxed€ 429,-€ 429,-
1MoederbordenASUS ROG Strix Z690-A GAMING WIFI D4€ 349,-€ 349,-
1VideokaartenGigabyte AORUS GeForce RTX 3060 Elite 12G (rev. 1.0)€ 1.045,-€ 1.045,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-4400C19D-32GTZR€ 201,-€ 201,-
1Solid state drivesWD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink)€ 135,90€ 135,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.159,90

Zie ook mijn huidige pc lijst:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD FX-8120 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus Sabertooth 990FX R2.0€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 91,28€ 91,28
1BehuizingenFractal Design Arc Midi R2 Window€ 0,-€ 0,-
1MonitorenSamsung Syncmaster T27B300EW Zwart€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingCorsair Hydro H100i€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenLogitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech G700s Rechargeable Gaming Mouse€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1869DT1TX0€ 0,-€ 0,-
1Optische drivesSamsung SH-224BB Zwart€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair CS650M€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 840 EVO 250GB€ 114,99€ 114,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 206,27

[Voor 85% gewijzigd door vickymania op 20-12-2021 17:03]

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:01
Als gaming het hoofddoel is zou ik wat meer geld in de videokaart steken en wat minder in de CPU. Er is nu een topic ter voorbereiding van de volgende BBG - [BBG][Januari 2022] 1440p 144hz gaming systeem, daar wordt een systeem voorgesteld wat aardig lijkt aan te sluiten bij jouw wensen en budget.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:56
Haal ook een nieuwe voeding. Zo best is een Corsair CSM niet en de betrouwbaarheid is er na die jaren aardig vanaf. Tov een videokaart is een goede voeding supergoedkoop pricewatch: Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart

Op het RAM kan je nog wat besparen zonder op snelheid in te leveren pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-4000C18D-16GTZR

Moederbord is duur. Er zijn goedkopere beschikbaar die prima werken met een 12600K/12700K.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:20
Die waterkoeler zou ik na 8 jaar ook wel vervangen. Eigenlijk hetzelfde met die HDD. Ooit houdt het op.. beter vervangen voor het te laat is.

Voor een gaming PC is je cpu+moederbord+ram inderdaad overkill in vergelijking met die 3060.

Los daarvan is een 3060 ook echt geen €1045 waard. 3060 is toch een stuk goedkoper te krijgen?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee