Ik wil graag zonnepanelen laten plaatsen op een plat dak. Op de foto is de onderkant het zuiden. Ik had een offerte laten maken met afzonderlijke optimizers, maar in een andere offerte hadden ze het serieel gedaan. Daarom heb ik een tweede offerte laten maken. Volgens mij hebben we relatief weinig schaduw op het dak en ik weet niet of er nog meer voordelen zijn aan afzonderlijke optimizers.
Tweede vraag: De stroom wordt zo meteen via de wasmachine groep teruggeleid. Er werd mij verteld dat dit tot ong. 10 panelen geen probleem is, maar bij meer panelen zouden er ook nieuwe kabels gelegd moeten worden. Is dit sowieso aan te raden? Iemand bekent met deze limiet?
Tweede vraag: De stroom wordt zo meteen via de wasmachine groep teruggeleid. Er werd mij verteld dat dit tot ong. 10 panelen geen probleem is, maar bij meer panelen zouden er ook nieuwe kabels gelegd moeten worden. Is dit sowieso aan te raden? Iemand bekent met deze limiet?
Foto's
Zie onderBeschikbare (dak)ruimte
Er is een groot plat dak dat gedeeld wordt door vier woningen. Er is een hoogwerker nodig om de panelen op het dak te krijgen.Schaduw
Zeer weinig. Ik moet nog controleren hoe hoog de boom naast onze woning is, maar zelfs dan is het alleen als de zon heel laag staat.Jaarverbruik
5380kWhBudget en doel
Geen budget, maar ik heb de neiging om teveel geld uit te geven terwijl dat helemaal niet nodig is.Wie gaat het project uitvoeren
Laten doenBijhouden van data
Niet heel belangrijkReeds verkregen offertes
Regio
Gelderland"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel