• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:59
Ik heb een Coanda WTW met warmtewiel. Daar wil ik nieuwe filters in maar die lijken onvindbaar te zijn.
http://www.doehetduurzaam.nl/Coanda

Het is dus dat apparaat, er zitten taartpuntvormige filters in maar die lijken alleen bij bovengenoemde webwinkel te verkrijgen. Of kent iemand een ander mer WTW wat taartpuntvormige filters gebruikt?

Wat er nu inzit:

[Voor 35% gewijzigd door No Hands op 20-12-2021 16:56]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als het past:

Dat is 1x een gedoe om de buizen goed te krijgen, maar daarna koop je voor een habbekrats de filters erbij.

Alternatief is filtermateriaal kopen en dat zelf op maat snijden, maar dat is wat lastiger.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Deze? http://www.doehetduurzaam.../%22Hoofdfilterset%20A%22

Maar zelf iets maken knippen uit viledon is goedkoper denk ik

[Voor 43% gewijzigd door AUijtdehaag op 20-12-2021 16:28]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• No Hands
Ja, die zijn het. Ik was de link vergeten in te voegen zie ik nu. Deze bestaan uit 3 lagen die ze dus daar zelf maken volgens mij. Dus alleen Viledon weet ik niet wat dat gaat doen met de werking van het warmtewiel.
Dat zal ik eens gaan uit zoeken.
Ik heb een closeup van wat ik nu heb in de eerste post bijgesloten.

@TheGhostInc , geen idee wat dat voor kastje is wat jij daar post. (edit, er zat een link achter :) )

• No Hands
Verder niemand een idee? Dan zit ik toch weer vast aan het slecht leverbare setje van de leverancier van mijn WTW.

• TheGhostInc
  • Niet online
No Hands schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:54:
@TheGhostInc , geen idee wat dat voor kastje is wat jij daar post. (edit, er zat een link achter :) )
Mijn voorstel was om de filters uit de WTW te halen en er een filter voor te zetten met een 'standaard' filter.

Als je een grotere filterbox ervoor zet kun je ook nog richting actieve kool filters of F7 gaan, dan heb je minder fijnstof en geurtjes in huis. De filters in een WTW zijn altijd (te) duur en vaak ook niet heel groot. Dan kun je beter zo'n losse unit hebben, daar gaan filters in die zeer voordelig zijn en/of zelf te knippen zijn.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die filters in het warmtewiel zijn niet alleen filters, ze nemen ook de warmte en het vocht op om het daarna weer af te geven. Je kan ze dus niet zomaar vervangen door zelf iets te maken.

[Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 21-12-2021 16:08]

• No Hands
TheGhostInc schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:51:
[...]

Mijn voorstel was om de filters uit de WTW te halen en er een filter voor te zetten met een 'standaard' filter.

Als je een grotere filterbox ervoor zet kun je ook nog richting actieve kool filters of F7 gaan, dan heb je minder fijnstof en geurtjes in huis. De filters in een WTW zijn altijd (te) duur en vaak ook niet heel groot. Dan kun je beter zo'n losse unit hebben, daar gaan filters in die zeer voordelig zijn en/of zelf te knippen zijn.
Dan begreep ik het toch goed, ik ben dan wel mijn warmtewiel functie kwijt. Ook zullen loss filterboxen weinig WTW functie hebben en alleen een filterfunctie hebben.

[Voor 6% gewijzigd door No Hands op 21-12-2021 16:51]

• No Hands
Ernemmer schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:59:
Die filters in het warmtewiel zijn niet alleen filters, ze nemen ook de warmte en het vocht op om het daarna weer af te geven. Je kan ze dus niet zomaar vervangen door zelf iets te maken.
Ik was niet per se van aan om zelf iets te maken juist vanwege wat jij aangeeft maar hoopte dat er wellicht een andere fabrikant was die zoiets maakte wat beter verkrijgbaar was.

• TheGhostInc
  • Niet online
No Hands schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:49:
Dan begreep ik het toch goed, ik ben dan wel mijn warmtewiel functie kwijt. Ook zullen loss filterboxen weinig WTW functie hebben en alleen een filterfunctie hebben.
Nee, dan begrijp je het nog steeds niet.
Je zet zo'n filterbox ervoor, zodat je filters in de WTW niet meer nodig zijn. Maar de WTW laat je wel erin.
Ernemmer schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:59:
In dit geval zou je een voorfilter kunnen zetten en de filters in het warmtewiel houden, maar die worden dan niet of nauwelijks meer vies. Wel op beide ingangen eentje.
(Geïsoleerd bij de buitenaanvoer)

• No Hands
TheGhostInc schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:54:
[...]

Nee, dan begrijp je het nog steeds niet.
Je zet zo'n filterbox ervoor, zodat je filters in de WTW niet meer nodig zijn. Maar de WTW laat je wel erin.

[...]

In dit geval zou je een voorfilter kunnen zetten en de filters in het warmtewiel houden, maar die worden dan niet of nauwelijks meer vies. Wel op beide ingangen eentje.
(Geïsoleerd bij de buitenaanvoer)
Mijn warmtewuitwisseling gebeurt in het warmtewiel. Er zit al zo een universeel rechthoekig voorfilter voor.
Die doet kennelijk erg weinig als ik zie hoe vuil die warmtewiel filters worden dus wellicht is dan idd jouw oplossing door het als voorfilter te gebruiken een idee.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee