Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:43
Mijn partner heeft eindelijk, na veel sollicitaties, een aanbod gekregen bij een nieuwe werkgever.

Het werk veranderd van een woonvoorziening voor gehandicapten naar ambulant werk voor thuiswonende met een achterstand, wel ander soort werk. Bij een nieuwe baan komen uiteraard ook de arbeidsvoorwaarden en hiermee ook het salaris aan bod.
  • Huidige CAO is gehandicapten zorg, FWG45 trede 8 (trede 0 - 12). 80% fulltime.
  • Nieuwe CAO is sociaal werk, schaal 7 (trede 0 - 13). 55% fulltime. Functie staat niet omschreven in de CAO.
Mijn partner had eerst gevraagd doe maar een voorstel, dat werd omgedraaid in geef je huidige salarisschaal maar door en dan passen wij het salaris hierop aan. Dit komt dan overeen met schaal 7 en trede 7, een positief salarisverschil van bruto €50,- bij fulltime.

Doordat bij deze functie geen sprake is meer van ORT, vervalt hiermee ook wat extra salaris. Doordat ze minder gaat werken, is het inkomen sowieso al lager. Het zou het mooi zijn om toch wat extra's te pakken, in het bedrijfsleven is dit nu de kans.

Hoever is het binnen het zorgdomein mogelijk om te bluffen/vragen? Wat is realistisch om in te zetten als trede?

Trede 10, betekend ongeveer 100 euro per maand netto meer dan trede 7.
Trede 12, betekend ongeveer 175 euro per maand netto meer dan trede 7.

Ze heeft wel aangegeven dat ze 12 jaar werkt bij huidige werkgever, maar dat is niet in de huidige schaal maar gestart in een schaal lager.

Is het realistisch om in te zetten op trede 12?

Benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Geen idee hoe het in de zorg werkt, maar meestal is het een kwestie van vraag en aanbod. Bij schaarste van medewerkers is er makkelijker wat bij te vragen dan bij overschot. Je geeft daarbij al aan dat het véél sollicitaties gekost heeft om ergens aangenomen te worden, dat geeft al iets aan.

Kun je in de CAO niet terugvinden wanneer je ongeveer in welke schaal zou vallen? Meestal is dat gebaseerd op opleidingen/trainingen en dienstjaren...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 19:34

Zenix

BOE!

Het is gewoon een onderhandeling bij een nieuwe werkgever, dus je kan vragen wat je wilt. Dus gewoon proberen. Daarnaast heeft de huidige schaal en de vorige werkgever niks te maken hiermee, die had ze ook niet moeten doorgeven.

Nieuwe werkgever had nu zoiets van, oh we doen er 50 euro bovenop, dan komt het vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maak van de oude en de nieuwe eens een jaaroverzicht met betalingen. Dus salarissen + ORT's en de rest. Doe dit ook met de nieuwe werkgever. Het verschil is wat er minimaal bij moet. Het lijkt me redelijk om niet achteruit te boeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
sypie schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:54:
Maak van de oude en de nieuwe eens een jaaroverzicht met betalingen. Dus salarissen + ORT's en de rest. Doe dit ook met de nieuwe werkgever. Het verschil is wat er minimaal bij moet. Het lijkt me redelijk om niet achteruit te boeren.
Behalve als ze het fijn vindt om niet meer onregelmatig te werken. TS geeft ook aan dat ze ook minder gaat werken. Natuurlijk zou het mooi zijn dat het salaris hetzelfde blijft (of omhoog gaat) maar ik vind het ook niet onrealistisch om lager te accepteren. Je krijgt daar namelijk meer vrije tijd voor terug.

Edit: Overigens is het ook goed om te bespreken hoe de stappen eruit zien. Is het elk jaar een trede (zoals bij veel CAO's) of niet? Bij onderhandelingen is het niet ongebruikelijk om te noemen: oke ik stap nu in op trede 7 maar bij goed functioneren over een jaar naar trede 10.

[ Voor 17% gewijzigd door sOid op 20-12-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
Zenix schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:53:
Het is gewoon een onderhandeling bij een nieuwe werkgever, dus je kan vragen wat je wilt. Dus gewoon proberen. Daarnaast heeft de huidige schaal en de vorige werkgever niks te maken hiermee, die had ze ook niet moeten doorgeven.

Nieuwe werkgever had nu zoiets van, oh we doen er 50 euro bovenop, dan komt het vast goed.
Schaal is doorgeven, trede niet. Hogere schaal was ook niet aannemelijk geweest, aangezien dat dan kantoorfuncties betreffen. Huidige salaris is bij nieuwe wg nog niet bekend.
sypie schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:54:
Al gedaan, gemiddeld € 150 per maand aan ORT. Daarom vind ik trede 12 ook realistisch.
sOid schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:58:
[...]

Behalve als ze het fijn vindt om niet meer onregelmatig te werken. TS geeft ook aan dat ze ook minder gaat werken. Natuurlijk zou het mooi zijn dat het salaris hetzelfde blijft (of omhoog gaat) maar ik vind het ook niet onrealistisch om lager te accepteren. Je krijgt daar namelijk meer vrije tijd voor terug.

Edit: Overigens is het ook goed om te bespreken hoe de stappen eruit zien. Is het elk jaar een trede (zoals bij veel CAO's) of niet? Bij onderhandelingen is het niet ongebruikelijk om te noemen: oke ik stap nu in op trede 7 maar bij goed functioneren over een jaar naar trede 10.
Het verschil van 80% naar 55% krijg je binnen de zorg ook niet financieel terug, is ook niet realistisch.

Dat vind ik nog wel een goede om te vragen, nog belangrijker wanneer kom ik in schaal 8. Aangezien je dan weer veel meer stappen kan maken.

[ Voor 31% gewijzigd door headhunter1985 op 20-12-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:31

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

In de zorg werk je om te dienen, niet om te verdienen. Alle zorg wordt betaald door de gemeente of zorgverzekeraars (en die worden ook gesteund door overheidsgeld) dus je partner wordt feitelijk volledig door overheidsgeld betaald en dan vind ik persoonlijk dat je niet het onderste uit de kan hoeft te hebben zolang het maar marktconform en genoeg is.
Ik weet dat ik als moraalridder klink en ik weet tegelijk ook dat er in de hogere lagen dit veel meer speelt dan bij uitvoerende functies, maar als iedereen dit zou doen zou de zorg tenminste enigszins betaalbaar blijven.

Zet dus in op een marktconforme trede waarbij je 'genoeg' verdient. En niet per se meer. Een keiharde onderhandeling is niet passend. Just my 2 cents...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:37
Icephase schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:08:
In de zorg werk je om te dienen, niet om te verdienen. Alle zorg wordt betaald door de gemeente of zorgverzekeraars (en die worden ook gesteund door overheidsgeld) dus je partner wordt feitelijk volledig door overheidsgeld betaald en dan vind ik persoonlijk dat je niet het onderste uit de kan hoeft te hebben zolang het maar marktconform en genoeg is.
Ik weet dat ik als moraalridder klink en ik weet tegelijk ook dat er in de hogere lagen dit veel meer speelt dan bij uitvoerende functies, maar als iedereen dit zou doen zou de zorg tenminste enigszins betaalbaar blijven.
Dus mensen die in de zorg werken moeten er voor zorgen dat de zorg betaalbaar blijft? Moet niet gekker worden. Werk is werk en dat moet naar behoren betaald worden. Bij gebrek aan mensen zal er waarschijnlijk meer betaald moeten worden en zullen we als samenleving samen moeten beslissen hoeveel en waaraan we het beschikbare geld besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

mhaket schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:12:
[...]

Dus mensen die in de zorg werken moeten er voor zorgen dat de zorg betaalbaar blijft? Moet niet gekker worden. Werk is werk en dat moet naar behoren betaald worden. Bij gebrek aan mensen zal er waarschijnlijk meer betaald moeten worden en zullen we als samenleving samen moeten beslissen hoeveel en waaraan we het beschikbare geld besteden.
Dat zeg ik toch ook? 'Naar behoren'? Dus daarover zijn we het helemaal eens.

Maar je hebt m.i. zelf ook een verantwoordelijkheid om er niet naar te vragen als het niet nodig of logisch is. Waarom moet er 'meer betaald worden bij gebrek aan mensen'? Waar komt dat vandaan? Als er bij mijn bedrijf vacatures open staan krijg ik geen euro méér betaald hoor. Waarom nieuwe collega's dan wel? En is de oplossing dan dat ik óók meer krijg of moeten zij maar genoegen nemen met minder?
En wat betekent het dat we 'als samenleving samen moeten beslissen hoeveel en waaraan we geld besteden'? Bepaalt Rutte mijn of jouw salaris? Volgens mij niet toch? Dat doen we grotendeels zelf hoor. En de zorgkosten bestaan toch echt voor het merendeel uit salarissen, of dat nou directe of indirecte salarissen zijn.

Maar goed, je hoeft het niet met me eens te zijn hoor. Ik vind dit persoonlijk gewoon hét probleem van onze samenleving; iedereen vindt dat "we" het beter moeten doen en dat "we" de juiste keuzes moeten maken, maar niemand wil zijn/haar eigen situatie aanpassen. Het lijkt altijd van een ander te moeten komen...

Sorry voor het offtopic gaan, maar dit even als achtergrond bij mijn vorige post.

[ Voor 25% gewijzigd door Icephase op 20-12-2021 16:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-06 17:10
Icephase schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:16:
Dat zeg ik toch ook? 'Naar behoren'?
Naar mijn mening zijn de salarissen in de zorg / social work al jaren te laag. Zeker als ik kijk hoeveel energie het mijn partner iedere week weer kost (sociaal werker). Wat dat betreft zou ik zeker beginnen bij schaal 10+. Daarbij werk je ook voor jezelf, ongeacht in welk vakgebied je werkt. Ja de zorg moet betaalbaar blijven, maar de laatste tijd rennen een hoop mensen weg uit de zorg. Iets met hard werken voor weinig geld. Prima om de salarissen laag te houden ivm de kosten, maar dan moet niemand huilen als de wachttijd voor een operatie oploopt naar 90 dagen. Of in het geval sociaal werkers, een wachtlijst van ruim een maand voor ondersteuning bij allerlei soorten hulpvragen zoals problemen bij echtscheidingen, huiselijk geweld, hulpmiddelen voor ouderen, toeslagen, etc. Allemaal zaken die prima weken kunnen blijven liggen :o

Ook als sociaal werker mag je aan jezelf denken. Iedereen steekt tijd in zijn/haar werk. Als je het gevoel hebt daar te weinig voor te krijgen mag je naar mijn mening altijd meer vragen. Of je het krijgt weet ik niet, maar ik zou het zeker doen. Als mensen tegen mij zouden zeggen "je bent toch sociaal werker, meer loon vragen is niet sociaal van je" dan zou ik er per direct mee stoppen. Zoek het dan maar uit met je hulpvragen, sociaal werkers zijn geen slaven en hebben net zoveel recht op vergoeding en vrije tijd als een ander. Maargoed, ik werk dan ook in de ICT :9

Mijn vriendin roept altijd "als ik rijk wilde worden had ik ander werk moeten doen", dat klopt helemaal. Maar dat wil niet zeggen dat je misbruik moet laten maken van jezelf. Dat inspelen op schuldgevoel "je bent sociaal, dus moet je niet meer geld eisen" ben ik een beetje zat. Zo van "jij koos daarvoor, het is je eigen schuld dat je niet genoeg verdient".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 21:54
Even los van de discussie over of zorg en sociaal werk onderbetaald wordt of niet, is het denk ik handiger om vanuit feitelijkheid de salarisschalen naast elkaar te leggen.

Als ik daarnaar kijk dan:

FGW45 cao Gehandicaptenzorg (trede 0 t/m 12): € 2.151 t/m € 3.289 (excl. ORT)
Schaal 7 cao Sociaal werk (trede start t/m e): € 2.501 t/m € 4.119 (geen ORT).

Daaraan zie je dus dat de schaal van cao sociaal werk een hoger basissalaris maar ook een hogere eindtrede kent. Dat betekent dus dat je, onder voorwaarden, veel meer doorgroeimogelijkheden hebt dan in de gehandicaptenzorg (bij gelijke functiewaardering). Dat is m.i. ook iets dat je mee moet nemen in je afweging.

Bij het switchen van baan is m.i. het te doen gebruikelijk dat je "schuin oversteekt" en dus een aantal tredes omhoog gaat t.o.v. je huidige salaris (fulltime als norm), zodat je er ook op vooruit gaat. Dat je daarbij ook meeneemt wat je door ORT gemiddeld aan bruto salaris had, vind ik daarbij niet meer dan reëel. Het feit dat je partner nu minder uren gaat werken is daarbij minder relevant, je 'koopt' vrije tijd. Dat moet je dus wel verdisconteren.

Wat ik dus zou doen is kijken wat 55% FTE in de nieuwe schaal (bruto) doet t.o.v. 55% in de oude schaal incl. ORT. Dat is je basis waar je vanuit gaat, anders ga je er op achteruit. Daarnaast vind ik het dan redelijk als je er nog één of twee tredes bovenop neemt (of dat 10 of 12 is, kan ik uit je verhaal niet opmaken). Het is een onderhandeling, dus het kan m.i. geen kwaad om hoger in te zetten, je krijgt vanzelf een reactie aan de hand waarvan je bijstelt en tot elkaar kunt komen. Te hoog inzetten kan wel een risico zijn, dus je moet kunnen onderbouwen waarom je dat bedrag reëel vindt om te vragen.

Check trouwens ook even of de eindejaarsuitkering gelijk is.

Members only: Hoeft van mij niet openbaar
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
bazzemans schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:01:
Even los van de discussie over of zorg en sociaal werk onderbetaald wordt of niet, is het denk ik handiger om vanuit feitelijkheid de salarisschalen naast elkaar te leggen.

Als ik daarnaar kijk dan:

FGW45 cao Gehandicaptenzorg (trede 0 t/m 12): € 2.151 t/m € 3.289 (excl. ORT)
Schaal 7 cao Sociaal werk (trede start t/m e): € 2.501 t/m € 4.119 (geen ORT).

Daaraan zie je dus dat de schaal van cao sociaal werk een hoger basissalaris maar ook een hogere eindtrede kent. Dat betekent dus dat je, onder voorwaarden, veel meer doorgroeimogelijkheden hebt dan in de gehandicaptenzorg (bij gelijke functiewaardering). Dat is m.i. ook iets dat je mee moet nemen in je afweging.

Bij het switchen van baan is m.i. het te doen gebruikelijk dat je "schuin oversteekt" en dus een aantal tredes omhoog gaat t.o.v. je huidige salaris (fulltime als norm), zodat je er ook op vooruit gaat. Dat je daarbij ook meeneemt wat je door ORT gemiddeld aan bruto salaris had, vind ik daarbij niet meer dan reëel. Het feit dat je partner nu minder uren gaat werken is daarbij minder relevant, je 'koopt' vrije tijd. Dat moet je dus wel verdisconteren.

Wat ik dus zou doen is kijken wat 55% FTE in de nieuwe schaal (bruto) doet t.o.v. 55% in de oude schaal incl. ORT. Dat is je basis waar je vanuit gaat, anders ga je er op achteruit. Daarnaast vind ik het dan redelijk als je er nog één of twee tredes bovenop neemt (of dat 10 of 12 is, kan ik uit je verhaal niet opmaken). Het is een onderhandeling, dus het kan m.i. geen kwaad om hoger in te zetten, je krijgt vanzelf een reactie aan de hand waarvan je bijstelt en tot elkaar kunt komen. Te hoog inzetten kan wel een risico zijn, dus je moet kunnen onderbouwen waarom je dat bedrag reëel vindt om te vragen.

Check trouwens ook even of de eindejaarsuitkering gelijk is.

***members only***
Dank voor deze inhoudelijke reactie. Ja de doorgroei is zeker beter hier, bij huidige cao was ze met een paar jaar klaar geweest.

Ja het is logisch, minder werken is minder salaris en zal niet het doel zijn omdat te evenaren. Daarom had ik zelf ook al het huidige salaris op 55% gezet.

Trede 10 betekend 3 stappen boven trede 7 (trede 7 is nagenoeg gelijk salaris)
Trede 12 betekend 5 stappen boven trede 7.

Ik zal eindejaarsuitkering even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 21:54
headhunter1985 schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:17:
[...]

Dank voor deze inhoudelijke reactie. Ja de doorgroei is zeker beter hier, bij huidige cao was ze met een paar jaar klaar geweest.

Ja het is logisch, minder werken is minder salaris en zal niet het doel zijn omdat te evenaren. Daarom had ik zelf ook al het huidige salaris op 55% gezet.

Trede 10 betekend 3 stappen boven trede 7 (trede 7 is nagenoeg gelijk salaris)
Trede 12 betekend 5 stappen boven trede 7.

Ik zal eindejaarsuitkering even bekijken.
De groei is natuurlijk ook wat waard ;-)

Ga je daarbij uit van inclusief of exclusief ORT? Die zou ik namelijk in de vergelijking zeker meenemen.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 20-12-2021 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 25-06 19:34

Zenix

BOE!

headhunter1985 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:04:
[...]

Schaal is doorgeven, trede niet. Hogere schaal was ook niet aannemelijk geweest, aangezien dat dan kantoorfuncties betreffen. Huidige salaris is bij nieuwe wg nog niet bekend.
Ik heb ook gewerkt in de zorg (GGZ) maar is genoeg mogelijk hoor, mijn functie zat in FWG50 en FGW55, maar sommige collegae hadden FWG60 voor elkaar gekregen. Ze mogen gewoon een hogere schaal geven als ze dat willen. CAO is een richtlijn qua salarisschaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Zenomyscus schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:36:
[...]

Naar mijn mening zijn de salarissen in de zorg / social work al jaren te laag. Zeker als ik kijk hoeveel energie het mijn partner iedere week weer kost (sociaal werker). Wat dat betreft zou ik zeker beginnen bij schaal 10+. Daarbij werk je ook voor jezelf, ongeacht in welk vakgebied je werkt. Ja de zorg moet betaalbaar blijven, maar de laatste tijd rennen een hoop mensen weg uit de zorg. Iets met hard werken voor weinig geld. Prima om de salarissen laag te houden ivm de kosten, maar dan moet niemand huilen als de wachttijd voor een operatie oploopt naar 90 dagen. Of in het geval sociaal werkers, een wachtlijst van ruim een maand voor ondersteuning bij allerlei soorten hulpvragen zoals problemen bij echtscheidingen, huiselijk geweld, hulpmiddelen voor ouderen, toeslagen, etc. Allemaal zaken die prima weken kunnen blijven liggen :o

Ook als sociaal werker mag je aan jezelf denken. Iedereen steekt tijd in zijn/haar werk. Als je het gevoel hebt daar te weinig voor te krijgen mag je naar mijn mening altijd meer vragen. Of je het krijgt weet ik niet, maar ik zou het zeker doen. Als mensen tegen mij zouden zeggen "je bent toch sociaal werker, meer loon vragen is niet sociaal van je" dan zou ik er per direct mee stoppen. Zoek het dan maar uit met je hulpvragen, sociaal werkers zijn geen slaven en hebben net zoveel recht op vergoeding en vrije tijd als een ander. Maargoed, ik werk dan ook in de ICT :9

Mijn vriendin roept altijd "als ik rijk wilde worden had ik ander werk moeten doen", dat klopt helemaal. Maar dat wil niet zeggen dat je misbruik moet laten maken van jezelf. Dat inspelen op schuldgevoel "je bent sociaal, dus moet je niet meer geld eisen" ben ik een beetje zat. Zo van "jij koos daarvoor, het is je eigen schuld dat je niet genoeg verdient".
Mee eens hoor. Maar er is een verschil tussen voor jezelf opkomen en een gepaste beloning krijgen enerzijds en het onderste uit de kan willen halen anderzijds. Ik wilde niet impliceren dat ik zeker weet dat de partner van ts dat hier doet maar als je “tactieken” of tips vraagt op een forum dan heb je bij mij de schijn al tegen, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
Icephase schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:27:
[...]

Mee eens hoor. Maar er is een verschil tussen voor jezelf opkomen en een gepaste beloning krijgen enerzijds en het onderste uit de kan willen halen anderzijds. Ik wilde niet impliceren dat ik zeker weet dat de partner van ts dat hier doet maar als je “tactieken” of tips vraagt op een forum dan heb je bij mij de schijn al tegen, sorry.
Je gaat geheel offtopic.

Ik wil je voorstellen om maar eens een maand volledig mee te draaien. Het is letterlijk de hele dienst rennen en vliegen. Om financieel uit te komen op de groep, wordt er zomaar extra cliënt bijgezet zonder extra uren voor personeel, ze moeten maar wat harder rennen en nog minder persoonlijke aandacht geven aan de cliënt. Tijd voor een wandeling met de cliënt? Dat is er niet. Naar dagbesteding? nauwelijks je hebt geen tijd om cliënten tijdig aan te kleden. Douchen? Nauwelijks tijd voor in de week. De zorg draait al niet meer om de cliënten, want daar is geen tijd voor.

Als je onderste uit de kan wil halen zit je in de zorg compleet verkeerd. Wij hadden het hier om max 175 extra, niks geen andere salaris schalen.

Ik, werkend in het bedrijfsleven, zal ze een opmerking geven dat bedrag een inflatiecorrectie is en waar de rest blijft. Dat kan bij de zorg niet. Er wordt verteld dat cao bedragen nog excl. 2% salaris verhoging zijn. Dat is mooi, maar altijd nog ruim beneden de huidige inflatie.

Voor de reiskosten tussen de cliënten wordt ook maar 0,19cnt per km betaald. Daarvoor kan je geen auto rijden, maar het moet maar.

Maar max 175 euro extra vragen, dat is het onderste uit de kan halen en heb je de schijn al tegen. Wees gerustgesteld, het is ook niet gebeurd, er zijn twee treden bij gekomen wat betekent ongeveer 50 euro netto meer. En ze blij met haar nieuwe baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-06 10:48
Ik ben zorgmanager dus kan je vraag goed beantwoorden. Tegenwoordig is het in de zorg heel normaal om te onderhandelen over je salaris. (Doe dat zelf immers ook ieder jaar). Wel zit je vaak aan een schaal gebonden, maar niet de treden. Dus binnen de schaal is van alles mogelijk.
Indien dit niet mogelijk is, kun je met je manager kijken of er een garantie schaal geboden kan worden.
Pagina: 1