Toon posts:

Trage notificatie's Android bij Mobile-Alerts systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-12-2022
Onlangs een Mobile-Alerts gateway en enkele sensors aangeschaft. Een issue waar ik tegenaan loop is dat de notificatie's naar mijn telefoon, in het geval bijv. een raam sensor wordt geactiveerd, wel 10 minuten op zich kunnen laten wachten.
Dit is enkel het geval wanneer de telefoon (Samsung) locked is. Is hij unlocked dan krijg ik de notificatie's wel direct.

Schijnt een Android dingetje te zijn lees ik vaak. Maar waarom heeft een app als Whatsapp hier geen last van? Daar krijg ik alle berichtjes direct door ongeacht de telefoon locked is of niet.
Batterij optimisatie e.d. uitzetten heb ik allemaal al geprobeerd.

Moet ik gaan uitkijken naar een iPhone?

Alle reacties

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hier kun je wel wat informatie vinden. Android is niets mis mee, Samsung heeft er een handje van achtergrond apps uit te schakelen.

https://dontkillmyapp.com/

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Heb je iets van power saving aan staan?

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-12-2022
Heb een workaround gevonden die vertraagde notificatie's tot het verleden doet behoren en werkt perfect bij mij.

Laatste post onderaan de pagina:

https://eu.community.sams...creen-is-off/td-p/2856390

Korte samenvatting: installeer de app LADB en geef het commando dumpsys deviceidle disable

Dit laatste moet wel iedere keer opnieuw als je de telefoon herstart.

[Voor 24% gewijzigd door Hadespuiter op 12-01-2022 19:33]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee