Toon posts:

Advies voor occasion die 1100+ km op een tank rijd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:15
Ik ben opzoek naar een occasion die 1100/1200 km of meer rijd op één tank, reden hiervoor is dat ik 1000km per week woon/werk verkeer ga rijden en maar één keer per week wil tanken.
...
Op dit moment rijd ik een Mitsubishi Outlander PHEV uit 2013, met telkens opladen haal ik net aan de 550/600km op één tank, maar meestal moet ik halverwege de week op de terug reis gaan tanken.

Ik ben opzoek naar een auto die iig de volgende opties/kenmerken heeft:
- Automaat
- Stoelverwarming, maar liever standkachel
- Collision warning system (oid)
- Bouwjaar na 2010 (iig niet te oud bollig kwa uiterlijk)
- Km onder de 2 ton
- Liefste met Apple Carplay (maar ben handig genoeg om dit later nog toe te voegen)
- Budget 10.000 t/m 15.000 (voor ideale auto mag het iets meer)
...

Wat ik al gevonden heb:
Ik neig heel erg naar een Volvo V60 Diesel.
Opel Astra en Skoda Octavia dieseltjes vind ik ook interessante opties maar ik vind het lastig te bepalen welke autos die 1100+ km halen en ben erg benieuwd naar de ervaringen op dit forum.
...

Beste antwoord (via RoyVi op 21-12-2021 00:27)

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:29
Mijn V40 T3 (benzine) heeft een 63L tank. Daar haal ik wel eens (veel snelweg, 100km/u) 900 km mee.
Denk dat als je die tank met een D2'tje doet, je een heel end richting de 1100 km kan komen. Rijd je ook nog eens lekker comfortabel en met goede stoelen zegmaar.

Alle reacties

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jerrycan meenemen?

Ford Mondeo diesel 70l tank rijdt 1400km op een tank.

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 11:36
** Wat voor de een belangrijk is, is dat mogelijk voor de ander niet, maar reageer dan niet. **

[Voor 76% gewijzigd door Taro op 21-12-2021 18:19]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
Met een electrische auto tank je nooit.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-12-2022
Moet de eerste auto nog tegen komen die dit standaard doet. Vroegah met mn Golf 3 1.9TDI met heeul rustig rijden de 1100 km kunnen aantikken.

Weet niet of het tegenwoordig nog gaat lukken.

Ik denk je je erbij neemt komt aan het leggen dat je toch minimaal 1 maal per week moet gaan tanken.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:35
Mijn vorige Renault Megane 3 uit 2012 (diesel) kon de 1100+ aantikken, mits ik rustig reed.

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volvo V40 (en misschien V70?) werd optioneel geleverd met grotere tank. Daar ga je ver mee komen. Met korte google search kan ik niet snel iets vinden. Wellicht is er een ex-Volvorijder die kan invullen?

[Voor 4% gewijzigd door desmond op 20-12-2021 15:17]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:54

Touchdomex

Meisje!

Huidige PHEV voorzien van LPG-tank? :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
Elektrische auto die je thuis en op je werk aan de lader zet?

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-02 16:29
https://www.nu.nl/auto/60...tor-in-tesla-model-3.html

Weet niet of die binnen budget valt, maar hij haalt de afstand in ieder geval :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:55

Croga

The Unreasonable Man

Alles staat of valt met het gewicht van je rechtervoet en over wat voor wegen je gaat.....

Megane 1.5 DCI haalt dit heel makkelijk op 80km wegen met rustig aan en goed vooruit kijken. (1 op 30 is mogelijk)
Megane 1.5 DCI haalt dit bij lange na niet op 130km wegen met "vlot doorrijden". (1 op 15 is ook mogelijk)

Bottomline is en blijft:
- Je zult aan een diesel moeten tenzij je wilt laden (Een Passat GTE doet dit ook wel als je tenminste altijd vol kunt laden)
- óf een lichte auto óf een grote tank is nodig. De Megane had een mooie combi van nog geen 1200kg met een 55 liter tank.

En nee, een SUV zoals de Outlander gaat hier nooit bij in de buurt komen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-02 14:55
Jaguar XF Diesel komt in me op :) Respectabele tank-inhoud van 66L.

Volvo S60 (vorige generatie) is beschikbaar met een 68L Dieseltank.

Skoda Superb, 66L, dieseltje erin en hoppa :)

[Voor 49% gewijzigd door ThunderNet op 20-12-2021 15:36]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mijn Skoda Superb benzine haalt dit makkelijk op 1 tank.
Ik zie niet helemaal hoe een paar minuten tanken het besluit voor een specifieke auto sterk beinvloedt, maar dat is jouw wens uiteraard.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:52
Ben dan toch wel benieuwd waar die ogenschijnlijk rare voorwaarde vandaan komt? Woon, werk, en rij je alleen langs plekken zonder tankstations..? Gaat het echt om die 3 minuten tijd? Als je 1000km per week rijd en je auto komt 1100km ver dan heb je 47-48 volle tankbeurten per jaar. Als je auto 'maar' 900km op een tank doet heb je het over 10 extra tankbeurten per JAAR, dat is minder dan 1x extra per maand het is niet zo dat je als je auto minder ver komt dan je in een week rijd dat je dan elke week 2x aan het tanken bent.

Ik mag toch hopen dat de rest van je eisen veel belangrijker zijn dan deze eis?

Maargoed, praktijk waardes van verbruik en tankformaat is publieke data, hoe zwaar is je rechtervoet en wat voor wegen rij je vooral? Je weet van jezelf wel of je bovengemiddeld of juist minder verbruikt, dat kan je dan tegen de gemiddeldes van anderen afzetten voor elke auto waar je interesse in hebt.

[Voor 19% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 20-12-2021 15:45]

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:39:
Ben dan toch wel benieuwd waar die ogenschijnlijk rare voorwaarde vandaan komt?
Laat maar

[Voor 32% gewijzigd door TMDC op 20-12-2021 15:47]

• TWeaKLeGeND
TMDC schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:41:
[...]

Als TS pendelt naar bijv. Luxemburg of een ander land met lagere brandstofkosten kan ik me voorstellen dat je liever alleen maar daar tankt. Dat scheelt nogal een slok op de borrel...
Dat scheelt dus niet een slok op de borrel, je tankt namelijk niet ineens 3x per week als je auto net iets minder ver komt dan je week verbruik. Het scheelt een hapje schuim. Maargoed, ik stelde met interesse de vraag, waar deze eis vandaan komt. TS zal straks wel antwoorden.

Overigens, als het een 'buitenland tanken' verhaal is dan zou het ts sieren het land erbij te zetten omdat dat nogal kan schelen in de keuze voor brandstof. In luxemburg scheelt benzine en diesel maar 5 cent ofzo bijvoorbeeld. Dat maakt benzine autos een serieuze optie, gaat het gewoon om NL dan zou ik vrijwel alleen naar diesels kijken.

[Voor 30% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 20-12-2021 15:51]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Als TS pendelt naar bijv. Luxemburg of een ander land met lagere brandstofkosten kan ik me voorstellen dat je liever alleen maar daar tankt. Dat scheelt nogal een slok op de borrel...
Dat scheelt een paar euro, maar de keuzevrijheidbeperking kan nu wel duizenden euro schelen.
En ook als dat zo is, dan tank je in de buurt even 10-15 liter extra en kun je alsnog in luxemburg weer tanken.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 17:34
[...]

Blijkbaar rekenen mensen zich rijk als ze hun eigen tijd als 0 euro inschalen. Zelf weten hoor...

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
KwepsjIrrpel schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:14:
Moet de eerste auto nog tegen komen die dit standaard doet. Vroegah met mn Golf 3 1.9TDI met heeul rustig rijden de 1100 km kunnen aantikken.

Weet niet of het tegenwoordig nog gaat lukken.

Ik denk je je erbij neemt komt aan het leggen dat je toch minimaal 1 maal per week moet gaan tanken.
Vrijwel iedere auto van 10 jaar of jonger met een 60+ liter tank zou dit moeten redden toch?

Als ik alleen snelweg rijd en constant op of onder de 100km/u dan haalt mijn Volvo V70 uit 2009 net niet de 1100 kilometer, en dat ding rijdt binnen de bebouwde kom zo ongeveer 1 op 5. Een zuinigere station met een even grote tank zou dat dus makkelijk moeten redden.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als TS pendelt naar bijv. Luxemburg of een ander land met lagere brandstofkosten kan ik me voorstellen dat je liever alleen maar daar tankt.
Maar zelfs dan kun je een halfvolle tank weer bijvullen, je hoeft niet beslist te wachten tot het lampje doorgebrand is.

• TWeaKLeGeND
sypie schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:45:
[...]
Maar zelfs dan kun je een halfvolle tank weer bijvullen, je hoeft niet beslist te wachten tot het lampje doorgebrand is.
1x per week op het hoofdkantoor in luxemburg zijn en daar goedkoop kunnen tanken bijv, maargoed dan tank je dus in belgie lekker bij, moet toch ff de benen strekken op die rit.

Is niet mijn bedoeling om een discussie te starten over de zin en onzin van deze eis, ik wil gewoon echt weten waar die eis vandaan komt, wat er achter schuilt.

• RoyVi
TWeaKLeGeND schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:39:
Ben dan toch wel benieuwd waar die ogenschijnlijk rare voorwaarde vandaan komt? Woon, werk, en rij je alleen langs plekken zonder tankstations..? Gaat het echt om die 3 minuten tijd? Als je 1000km per week rijd en je auto komt 1100km ver dan heb je 47-48 volle tankbeurten per jaar. Als je auto 'maar' 900km op een tank doet heb je het over 10 extra tankbeurten per JAAR, dat is minder dan 1x extra per maand het is niet zo dat je als je auto minder ver komt dan je in een week rijd dat je dan elke week 2x aan het tanken bent.

Ik mag toch hopen dat de rest van je eisen veel belangrijker zijn dan deze eis?

Maargoed, praktijk waardes van verbruik en tankformaat is publieke data, hoe zwaar is je rechtervoet en wat voor wegen rij je vooral? Je weet van jezelf wel of je bovengemiddeld of juist minder verbruikt, dat kan je dan tegen de gemiddeldes van anderen afzetten voor elke auto waar je interesse in hebt.
Misschien had ik iets meer uitleg moeten geven, ik woon in het buiten gebied in Brabant en werk in de omgeving van Amsterdam.

Onderweg naar huis kom ik alleen maar snelweg tankstations tegen, en voor een lokale laag geprijsde tankstation moet ik best veel omrijden. Dus na een lange dag werken wil ik graag direct richting huis rijden en niet om hoeven te rijden.

Voor de mensen die een elektrische auto opperen, ik zou heel graag elektrisch willen rijden maar volgens mij koop je voor onder de 15000 geen auto die in de winter laten we zeggen 250km op een lading weet te halen. En op mijn werk kan ik de auto niet altijd aan de lader hangen.

Verder was ik gewoon benieuwd wat voor meer alternatieven er zijn dan een Volvo die 1100km plus weet te halen, hoeft niet perce een station of sedan te zijn. Een Caddy bijvoorbeeld vind ik ook al interessant voor mij is laadruimte belangrijker dan passagiers vervoeren. Alleen zit een caddy volgens mij onder de 1000km.

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:12
NiGeLaToR schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:12:
Met een electrische auto tank je nooit.
Een elektrische auto laad je vaker op. Bij ieder rit die je moet maken. Indien het een snelweg en een lange afstand betreft.

Namelijk ieder 100km die je rijd moet je 30/45 minuten snelladen. Indien je een op de weg kan vinden, en anders omrijden.

Mits je een budget hebt van 50 duizend euro of meer. Dan kan je om de 200 km een snellader zoeken.

En maakt niet uit of je met 100% weg rijdt .Op de snelweg kan je maar 100km.

Zeg ik uit eigen EV ervaring.

[Voor 6% gewijzigd door Atsiz op 20-12-2021 18:06]

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:24
sderooij schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:17:
Mijn vorige Renault Megane 3 uit 2012 (diesel) kon de 1100+ aantikken, mits ik rustig reed.
Rij hier nog steeds met een megane 3 uit 2012, 1.5 dci. Met vooral snelweg kilometers, sinds max 100, kan die over de 1200 km halen op een tank.

Geen Apple carplay, maar gewoon Bluetooth over de radio met Bose speakers is prima audio.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:35
Cyriel85 schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:12:
[...]

Rij hier nog steeds met een megane 3 uit 2012, 1.5 dci. Met vooral snelweg kilometers, sinds max 100, kan die over de 1200 km halen op een tank.

Geen Apple carplay, maar gewoon Bluetooth over de radio met Bose speakers is prima audio.
Misschien off-topic, maar moest die van mij helaas afgelopen April wegdoen, met bijna 3 ton op de teller. Er zat redelijk veel aan te komen en was meer een economische verkoop. Heerlijke auto en mis die wagen af en toe nog, vooral mbt de wegligging :)

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:47
RoyVi schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:45:
[...]

Misschien had ik iets meer uitleg moeten geven, ik woon in het buiten gebied in Brabant en werk in de omgeving van Amsterdam.

Onderweg naar huis kom ik alleen maar snelweg tankstations tegen, en voor een lokale laag geprijsde tankstation moet ik best veel omrijden. Dus na een lange dag werken wil ik graag direct richting huis rijden en niet om hoeven te rijden.

Voor de mensen die een elektrische auto opperen, ik zou heel graag elektrisch willen rijden maar volgens mij koop je voor onder de 15000 geen auto die in de winter laten we zeggen 250km op een lading weet te halen. En op mijn werk kan ik de auto niet altijd aan de lader hangen.

Verder was ik gewoon benieuwd wat voor meer alternatieven er zijn dan een Volvo die 1100km plus weet te halen, hoeft niet perce een station of sedan te zijn. Een Caddy bijvoorbeeld vind ik ook al interessant voor mij is laadruimte belangrijker dan passagiers vervoeren. Alleen zit een caddy volgens mij onder de 1000km.
Kan je ook een veel zuiniger auto nemen met een kleine tank en aan de snelweg tanken. De meerkosten voor de pomp aan de snelweg is lager dan de besparing van een veel zuiniger auto.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een Seat Leon station met de 1.6 TDI eco (14%).. zou aardig in de buurt kunnen komen. Met 150km/u haalde ik daar zelfs nog 650km op een tank in :P

[Voor 26% gewijzigd door Falcon op 20-12-2021 19:02]

"You never come second by putting other people first"

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:18
Atsiz schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:06:
[...]

Een elektrische auto laad je vaker op. Bij ieder rit die je moet maken. Indien het een snelweg en een lange afstand betreft.

Namelijk ieder 100km die je rijd moet je 30/45 minuten snelladen. Indien je een op de weg kan vinden, en anders omrijden.

Mits je een budget hebt van 50 duizend euro of meer. Dan kan je om de 200 km een snellader zoeken.

En maakt niet uit of je met 100% weg rijdt .Op de snelweg kan je maar 100km.

Zeg ik uit eigen EV ervaring.
Onzin. Een EV boven de 50k haalt met gemak 250km in de winter en 400+ in de zomer. En dat zijn de waardes aan de lage kant. Zeker met 100kmu

• Atsiz
STIMPPYYY schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:11:
[...]

Onzin. Een EV boven de 50k haalt met gemak 250km in de winter en 400+ in de zomer. En dat zijn de waardes aan de lage kant. Zeker met 100kmu
Een splinternieuwe Tesla van 50 duizend euro kan 270km op de snelweg in de winter. En in de zomer 360km.
Volgens EV database.

Source: https://ev-database.nl/auto/1555/Tesla-Model-3

En auto's van 20 of 30 duizend kunnen amper de helft daarvan halen.

Dus indien je dagelijks lange snelweg kilometers maakt is een EV juist ongustig en zelfs net zo duur als benzine. Want snelladers zijn vreselijk duur. En los daarvan moet je nog dan 20 tot 45 minuten op de snelweg wachten. Los van omrijden en een plek vinden etc etc.

• STIMPPYYY
Je zegt: Mits je een budget hebt van 50 duizend euro of meer. Dan kan je om de 200 km een snellader zoeken

Dat is onzin. Geef je zelf ook aan. Zeker met 100kmu ligt dat wss nog hoger dan mijn waardes.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:47

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Je kan zoeken naar een gebruikte C klasse, die worden aangeboden met als optie een grotere dieseltank. Als iemand die optie genomen heeft... zeker de blue nog wat gevallen kunnen erg zuinig rijden en dan is 1000+km geen probleem op een tank. En ik snap de wens wel hoor, ik heb zelf ook een hekel aan tanken. Ik moet het om de 600+km op benzine en dat vind ik ook irritant maar voor een 7-zitter dan weer geen klagen (1 op ~14).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:29
Mijn V40 T3 (benzine) heeft een 63L tank. Daar haal ik wel eens (veel snelweg, 100km/u) 900 km mee.
Denk dat als je die tank met een D2'tje doet, je een heel end richting de 1100 km kan komen. Rijd je ook nog eens lekker comfortabel en met goede stoelen zegmaar.

• Atsiz
STIMPPYYY schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:28:
Je zegt: Mits je een budget hebt van 50 duizend euro of meer. Dan kan je om de 200 km een snellader zoeken

Dat is onzin. Geef je zelf ook aan. Zeker met 100kmu ligt dat wss nog hoger dan mijn waardes.
Ja je hebt gelijk maar we hebben het nog steeds over een auto van +50 duizend euro.

Als we over auto's rond de 20 duizend euro hebben blijf je rondom 100 snelweg kilometers.

Ja je kan vast wel 150km met sommige. Maar je gaat niet met weinig % accu nog op de snelweg rijden.
Of dat je bij je eindbestemming amper accu hebt om nog ergens te gaan.

EV's worden beter maar voorlopig is het nog lastig voor mensen die dagelijks op de snelweg zitten.
Rondom randstad kan je nog een snellader vinden. Elders erg lastig. Kan...maar ik heb gevallen gehad dat ik 20km om moest rijden.

• STIMPPYYY
Atsiz schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:34:
[...]

Ja je hebt gelijk maar we hebben het nog steeds over een auto van +50 duizend euro.

Als we over auto's rond de 20 duizend euro hebben blijf je rondom 100 snelweg kilometers.

Ja je kan vast wel 150km met sommige. Maar je gaat niet met weinig % accu nog op de snelweg rijden.
Of dat je bij je eindbestemming amper accu hebt om nog ergens te gaan.

EV's worden beter maar voorlopig is het nog lastig voor mensen die dagelijks op de snelweg zitten.
Rondom randstad kan je nog een snellader vinden. Elders erg lastig. Kan...maar ik heb gevallen gehad dat ik 20km om moest rijden.
Klopt, heb je gelijk in.

Voor wat betreft TS. Apart om voor die 200km (hooguit) een hele hoop auto’s uit te sluiten. Je hebt het over hooguit 1x extra tanken per maand.
Als die tijd zo kostbaar is kan je beter langs de snelweg tanken en kosten op beperkt aanbod besparen.

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:08
[...]

Bij Moerdijk zit toch een Firezone net naast de snelweg, die zou niet zo duur moeten zijn, anders nog bij Meerkerk een Tango en een Lukoil naast de snelweg als je via de A27 rijd.

Ik ben ook iemand die een hekel heeft om 3x in de week te tanken en heb daarom een diesel gekocht ipv benzine. Maar ik heb niet specifiek naar verbruik gekeken en of ik 1000km met een tank haal. Dat red mijn rechtervoet toch niet. Voordeel was voornamelijk dat je met een diesel vaak ook een grotere tank inhoud hebt.

Verbruik hangt veel af van je rijstijl. Collega reed gemiddeld 1:24 in een A4 diesel, toen ik er mee had gereden kwam ik op 1:13 uit :X
Tja, hoe ga je anders snel freebees sparen O-)

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
EiT schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:38:
[...]
ja, hoe ga je anders snel freebees sparen O-)
Op gas rijden. De freebees vliegen mij om de oren... :o

• RoyVi
EiT schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:38:
[...]

Bij Moerdijk zit toch een Firezone net naast de snelweg, die zou niet zo duur moeten zijn, anders nog bij Meerkerk een Tango en een Lukoil naast de snelweg als je via de A27 rijd.
Die firezone (volgens mij heet die anders) is idd goedkoper dan de meeste snelweg tankstations maar ik rijd meestal via de a27, en tanken doe ik altijd bij de Makro in Breda die is veruit het goedkoopste in de hele regio voor zo ver ik gevonden heb.

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-02 00:45
Een 2017 Astra (model 6j) op diesel 1.6 CDTI kan dit denk ik wel halen.
Komen nu vrij massaal uit de lease (want tussen de 4 en 5 jaar oud inmiddels) en diesels liggen niet goed in Nederlandse tweedehands markt, dus kun je denk voor voor niet al te veel geld (10k) oppikken,
Rij momenteel dit model en haal zonder moeite en vrij veel binnendoor 900/950 op een tank. Puur en alleen snelweg met grote stukken 100kmh op de A2 moet 1100 denk ik te halen zijn. Geen garantie uiteraard ;)

• RoyVi
Ik was vooral benieuwd wat voor type auto’s er uit zou komen als ik de voor mij persoonlijk het meest comfortabele zou opsommen.

De outlander voldoet aan alles op de totale range na, het verbruik vind ik voor een auto van dat formaat nog best netjes. Alleen moet ik dan minimaal 3x per week tanken en laden.

Een gas tank inbouwen is ook nog een optie en ben ik kwa wegenbelasting nog steeds goedkoper dan diesel, maar dan wordt het wel een Frankenstein auto 🤡
En moet je dat nog willen met een auto die tegen de 2 ton aanzit en jaarlijks 45k mee gaat rijden.

Een veel goedkopere/zuinigere auto als compensatie voor dan aan de snelweg een keer extra tanken is wel creatief bedacht maar dat zijn meestal ook de wat kleinere auto’s.

En ik ga er ook mee op vakantie (wintersport, kamperen), langs de bouwmarkt, en moeten een aanhanger kunnen trekken. Dat had ik misschien er ook wel bij mogen vermelden. Maar vandaar ook dat ik een outlander rijd en een v60 of een caddy oid als optie zie.

Ik denk dat voor mijn prijsklasse de v60, Mondeo station, en misschien een c klasse station de beste opties zijn.

Van mij mag het topic gesloten worden, bedankt voor de reacties!

• TWeaKLeGeND
RoyVi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:00:
Ik was vooral benieuwd wat voor type auto’s er uit zou komen als ik de voor mij persoonlijk het meest comfortabele zou opsommen.

De outlander voldoet aan alles op de totale range na, het verbruik vind ik voor een auto van dat formaat nog best netjes. Alleen moet ik dan minimaal 3x per week tanken en laden.

Een gas tank inbouwen is ook nog een optie en ben ik kwa wegenbelasting nog steeds goedkoper dan diesel, maar dan wordt het wel een Frankenstein auto 🤡
En moet je dat nog willen met een auto die tegen de 2 ton aanzit en jaarlijks 45k mee gaat rijden.

Een veel goedkopere/zuinigere auto als compensatie voor dan aan de snelweg een keer extra tanken is wel creatief bedacht maar dat zijn meestal ook de wat kleinere auto’s.

En ik ga er ook mee op vakantie (wintersport, kamperen), langs de bouwmarkt, en moeten een aanhanger kunnen trekken. Dat had ik misschien er ook wel bij mogen vermelden. Maar vandaar ook dat ik een outlander rijd en een v60 of een caddy oid als optie zie.

Ik denk dat voor mijn prijsklasse de v60, Mondeo station, en misschien een c klasse station de beste opties zijn.

Van mij mag het topic gesloten worden, bedankt voor de reacties!
Tijdje mondeo Station gereden en die 1100km moet lukken.

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:26
[...]

een zoe ze50 kan makkelijk 200km in de winter en met moeite 250km. nou weet ik je situatie niet precies maar als je op werk zelfs voor 1 uurtje met 11-22kw kunt laden tot 60-70% kun je daarmee makkelijk 125km richting huis afleggen. komt wel met een huuraccu dus met je kilometrages zou je €140 per maand moeten betalen voor accuhuur, maar zelfs dan goedkoper dan dieselen denk ik.

in 2weken kun je €2000 subsidie aanvragen voor zulke autos, nou is deze voorbeeld redelijk kaal maar de hogere trims kun je voor rond de 17k na subsidie kopen denk ik.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee