Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjennow
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
Hee allen,

Heeft er iemand ervaring met de Hogeschool voor ICT - NOVI? Ik zou graag de module 'Front end Development" willen volgen op HBO niveau, aangezien ik graag een HBO papiertje wil hebben en mij om wil scholen als front-end developer. Alleen vraag ik me af of je wel dezelfde kwaliteit krijgt als je niet gewoon een online cursus front end bijvoorbeeld volgt via Codecademy. https://www.codecademy.com/learn/paths/front-end-engineer-career-path

Mocht er iemand anders nog ervaringen hebben met een andere omscholing naar front-end hoor ik het graag!

Groetjes,
Mjennow

[ Voor 3% gewijzigd door Mjennow op 20-12-2021 15:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlark
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 14:42
Pas geleden was hier ook een post van iemand die een vak op HBO-niveau had gedaan, wat niet als volledige HBO-opleiding werd gezien. Ik heb verder geen ervaring met deze hogeschool, maar let erop dat een module niet hetzelfde is als een volledige 4-jarige HBO-opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:13
Nou, toevallig dat ik HBO ICT volg bij Novi en as-we-speak bezig ben met de Front-end module.
Dus, wat wil je exact weten?

De front-end module behandeld de basisvaardigheden ( HTML, CSS, Javascript) en sluit af met het React framework. Als eindopdracht, in het kort, maak je een React webapplicatie waarbij je extern data ophaalt via een API.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-05 13:32
Mjennow schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:02:
Mocht er iemand anders nog ervaringen hebben met een andere omscholing naar front-end hoor ik het graag!
Kan je wat meer over jezelf delen? Hoe oud je ongeveer bent, wat je al aan diploma's en werkervaring hebt. Welke route je kan nemen voor een omscholing hant daar veel van af.

Enkel een module van een hbo opleiding is op zichzelf meestal niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb de Novi fullstack 'bootcamp' gevolgd en afgerond, je krijgt een deelcertificaat waarmee je later de HBO IT opleiding van 4 jaar kunt afronden.

Het kan als extraatje dienen om aan te kunnen tonen bij een potentiele werkgever dat je up to date bent met bepaalde technieken, maar het is geen echt diploma. Je kunt alles wellicht online ook gratis doen, maar dit motiveert toch meer (docenten die uitleg geven of kritisch zijn en je werkt naar een product/app toe van scratch).

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjennow
fender89 schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:25:
Nou, toevallig dat ik HBO ICT volg bij Novi en as-we-speak bezig ben met de Front-end module.
Dus, wat wil je exact weten?

De front-end module behandeld de basisvaardigheden ( HTML, CSS, Javascript) en sluit af met het React framework. Als eindopdracht, in het kort, maak je een React webapplicatie waarbij je extern data ophaalt via een API.
Oke nice, en hoe bevalt de studie? Oke ik ben al aardig bekend met HTML en CSS (basis). Ik vraag me af of het echt wat toevoegd, is het easy peasy of is het serious business? Ik zie ook heel veel online cursussen zoals Codeacademy, alleen heb je dan weer geen papiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjennow
retoohs schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:26:
[...]

Kan je wat meer over jezelf delen? Hoe oud je ongeveer bent, wat je al aan diploma's en werkervaring hebt. Welke route je kan nemen voor een omscholing hant daar veel van af.

Enkel een module van een hbo opleiding is op zichzelf meestal niet voldoende.
Ik ben momenteel 30 jaar, en ben afgestudeerd als grafisch vormgever maar werk momenteel als emaildeveloper dus heb al enige vorm van kennis van HTML en CSS. Ik zou alleen graag mijn kennis willen verbreden op het gebied van front-end, en een HBO papiertje is dan mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Hou er rekening mee dat een HBO diploma in de volksmond bekend staat als "een HBO papiertje". Om verwarring te voorkomen kan je het beter over een certificaat hebben oid. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mjennow schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:52:
[...]

Ik ben momenteel 30 jaar, en ben afgestudeerd als grafisch vormgever maar werk momenteel als emaildeveloper dus heb al enige vorm van kennis van HTML en CSS. Ik zou alleen graag mijn kennis willen verbreden op het gebied van front-end, en een HBO papiertje is dan mooi meegenomen.
Het is geen HBO papiertje, het is een certificaat van een cursus waarbij ze aangeven dat het niveau overeenkomt met een module van een HBO opleiding. Het behalen van een certificaat staat niet gelijk aan het hebben van HBO werk- en denkniveau en het staat zeker niet gelijk aan het behalen van een HBO diploma.

De kwaliteit zal redelijk zijn maar de vraag is of je daarna een werkgever gaat vinden die iemand van 30 met enkel een certificaat gaat aannemen als front-end developer. Vaak hebben ze dan liever iemand die via een traineeship werkt of iemand die daadwerkelijk een opleiding voor software development heeft afgerond.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:13
Oke nice, en hoe bevalt de studie? Oke ik ben al aardig bekend met HTML en CSS (basis). Ik vraag me af of het echt wat toevoegd, is het easy peasy of is het serious business? Ik zie ook heel veel online cursussen zoals Codeacademy, alleen heb je dan weer geen papiertje.
Ik had geen eerdere ervaringen in de genoemde technieken ( oke, super basic html/css kennis dan, van zelf dingen Googlen etc..) , dus voor mij persoonlijk is het niet 'easy peasy'. 'Super moeilijk' kan ik ook weer niet zeggen. Ofwel, iemand die geheel blanco deze module doet kan dit succesvol volgen, mits genoeg intrinsieke motivatie ;-)

Om er wat concreter op in te gaan,

HTML & CSS omvat:

- HTML/CSS Basis
- HTML Formulieren
- Stijlregels
- The Box model en positionering (Flexbox, Grid)
- Layouts
-Functioneel ontwerp maken (Use case tabellen, Wireframes (o.a. Figma = zelfstudie)

Javascript omvat:

- Basis javascript
- Verzamelingen
- Functies
- Methoden
- Datastructuren en manipulatie
- Dynamisch data en events
- Destructuring en impliciete checks
- AJAX

React omvat:
- Componenten (herbruikbare componenten , interactieve componenten maken)
- Hook Form
- Routing
- API's en data requests
- Component Life Cycles
- Clean code & best practices
- Context
- Authenticatie

Tevens zaken als NPM packages en Axios- API requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56
Mjennow schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:02:
Hee allen,

Heeft er iemand ervaring met de Hogeschool voor ICT - NOVI? Ik zou graag de module 'Front end Development" willen volgen op HBO niveau, aangezien ik graag een HBO papiertje wil hebben en mij om wil scholen als front-end developer.
Zoals onderstaande laat zien bestaat een HBO opleiding op een reguliere hogeschool bestaat uit 8 modules.
Met een enkele module heb je dus vooral een cursus gevolgd.

https://www.han.nl/opleid...eeltijd/dit-is-je-studie/
"Tijdens je studie HBO-ICT volg je 8 modules in 3,5 jaar tijd."

https://www.windesheim.nl...deeltijd/bachelor/hbo-ict
"Je rondt in je eigen tempo 8 modules af"

Toen ik ooit op het MBO zat heb ik 1 module gevolgd op een HBO opleiding om erachter te komen of doorstromen naar het HBO voor mij geschikt was (ja, en ik heb vervolgens ook een HBO opleiding afgerond).

Ik zou er gewoon voor gaan, het is dan wel geen volledige HBO opleiding, maar je toont er wel mee aan dat je HBO werk en denkniveau aan kan, wat ook wel eens gevraagd wordt in plaats van een HBO diploma.
En anders is het altijd nog goed voor je persoonlijke ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-05 13:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnlich
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-12-2022
Tsurany schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:58:
[...]

Het is geen HBO papiertje, het is een certificaat van een cursus waarbij ze aangeven dat het niveau overeenkomt met een module van een HBO opleiding. Het behalen van een certificaat staat niet gelijk aan het hebben van HBO werk- en denkniveau en het staat zeker niet gelijk aan het behalen van een HBO diploma.

De kwaliteit zal redelijk zijn maar de vraag is of je daarna een werkgever gaat vinden die iemand van 30 met enkel een certificaat gaat aannemen als front-end developer. Vaak hebben ze dan liever iemand die via een traineeship werkt of iemand die daadwerkelijk een opleiding voor software development heeft afgerond.
Ik wil hier een jaar later toevoegen dat bij NOVI je ects haalt. Dit zijn studiepunten. Dit staat WEL gelijk aan hbo werk- en denkniveau. Ik ben door meerdere bedrijven en recruiters benaderd dat het een hbo functie is maar door mijn behaalde ects ik kan aantonen dat ik hbo werk- en denkniveau heb. Je haalt 45 of 60 studiepunten (ligt aan welke bootcamp), 60 punten staat gelijk aan een propedeuse waarmee je ook naar universiteit kan.
Pagina: 1