Toon posts:

Nieuwe Mac - Apple Care of custom dekking?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe laptop uit voor een werkomgeving (dus zakelijk, maar ik koop hem zelf en krijg de aanschaf reimbursed). De aanschaf zal zeer waarschijnlijk een Macbook Air zijn (config niet relevant).

Mijn vorige werk laptops werden door het bedrijf verstrekt en kwamen met 3 jaar NBD onsite service.

Het lijkt me wijs om daar zelf ook iets mee te doen, aangezien je weinig kan doen met een kapotte of gestolen laptop. Dus, ik kijk o.a. naar:

https://www.apple.com/nl/support/products/mac/

en:

https://www.coolblue.nl/verzekeringsinformatie/820711/874176

de kosten van de dekking zijn ruwweg vergelijkbaar, tussen de 220-250 euro eenmaling.
De dekking echter....

Applecare rekent 2 schadegevallen per jaar, 99 eigen risico bij scherm- of body schade en 259 bij overige. Bovenop de prijs van de dekking zelf heb ik dan alweer ~30 van de aanschaf van de laptop betaalt voor een reparatie - ook als dit garantie had moeten zijn maar apple dat betwist (waar ze volgens mij om bekend staan).

CB rekent simpelweg alleen een eigen risico, doch wel tussen de 2 bedragen in: 173 euro. Ze vermelden zo niks over een frequentie of uitsluiting. Ze dekken diefstal mee (maar wel met een 300e eigen risico) en je krijgt de vervangingswaarde alleen als CB tegoed.

Wat is wijsheid? Zijn er betere, vriendelijkere of goedkopere opties? Iets dan ook onsite dekking geeft misschien?

Alle reacties

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-02 20:23

Saven

Administrator

Meer ter info: verkijk je niet op diefstaldekking. Daarvoor moeten er bijv. braaksporen van de auto zijn. Iemand die de laptop uit je tas jas omdat je even niet oplette ga je hoogstwaarschijnlijk niet vergoed krijgen.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 15:43

SambalBij

We're all MAD here

Kijk ook even naar de dekking van je inboedelverzekering (al dan niet met een mogelijke optionele buitenshuis optie)

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Saven schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:01:
Meer ter info: verkijk je niet op diefstaldekking. Daarvoor moeten er bijv. braaksporen van de auto zijn. Iemand die de laptop uit je tas jas omdat je even niet opletten ga je hoogstwaarschijnlijk niet vergoed krijgen.
Waarvan akte. Het is niet mijn principiële reden om de dekking te nemen, maar goed om te weten!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
SambalBij schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:01:
Kijk ook even naar de dekking van je inboedelverzekering (al dan niet met een mogelijke optionele buitenshuis optie)
Heb ik, maar dekt alleen diefstal en komt niet (in de huidige opzet) aan de waarde van de laptop in kwestie.
Voornaamste benefit moet zijn dat ik geen 'discussies' hoef te voeren met vervelende helpdesk clowns over of het wel of niet gemaakt gaat worden en liefst ook zo snel mogelijk.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee