Vraag

• Zwitsalhaardoen
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-01 15:21
Mijn vraag:

Ik heb op dit moment 16GB aan Corsair CMW16GX4M2 Z 3600C18 RAM sticks in mijn pc zitten van 3600mhz.
Nu had ik deze graag willen uitbreiden naar 32GB.

Ik zag dezelfde soort sticks staan op bol.com CMW16GX4M2 C 3600C18. ( deze komen me beter uit i.v.m. kerstpakket cadeaubon ) wat zou het verschil zijn tussen deze en mijn huidige ? Want de specs lijken me hetzelfde, beide CL18 en 3600. Toch zijn die val bol.com aanzienlijk duurder en niet ryzen optimized (geen idee wat dat inhoud ).

Kunnen deze 2 setjes tegelijk gebruikt worden zonder gedoe aangezien ze hetzelfde lijken..?
Of kan ik dan beter in 1x de Corsair 32GB CMW32GX4M2 Z 3600 C18 halen via Bol? ( en kunnen deze bij mijn 16GB voor 48GB? )

Ik ben echt een leek als het gaat om ramsticks im sorry..

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Ryzen 9 5900x
- Gigabyte Aorus X570 ELITE
- Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600 ( CMW16GX4M2 Z 3600C18 )
- RTX 3080ti

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google ( hier staat verschil in timings? maar ze zijn beide cl18 en 3600 )

alvast bedankt ! _/-\o_

Alle reacties

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Corsair + Ryzen geeft vaak problemen, vooral als geen ryzen optimized neemt. Zoek dit forum af en dan lees je wel meer daarover.

• Zwitsalhaardoen
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-01 15:21
manzonderdas schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:15:
Corsair + Ryzen geeft vaak problemen, vooral als geen ryzen optimized neemt. Zoek dit forum af en dan lees je wel meer daarover.
Yes thanks !
Ik begrijp hieruit dat ik sowieso de Z variant moet nemen (optimized) en niet de C omdat het anders problemen geeft.

Is het dan wel mogelijk om de huidige 2x8 + 2x16 dims samen te voegen van type Z ? De timings zijn dan hetzelfde en beide ryzen optimized. Alleen ik moet dan de juiste versie zien te krijgen begreep ik? (4.3 etc)

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
ook daar al wel een paar topics over: je gaat dan waarschijnlijk > dual rank en dat zorgt er vaak voor dat je minder snel kunt gaan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee