Toon posts:

Flatbedscanner, nergens meer te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:42
Ik zoek een?
Redelijke flatbedscanner voor een oom van mij, hij verwacht hem ongeveer 10-15x per maand te gebruiken. Hooguit 2 A4tjes per sessie, dus het verwerken van bulk is niet nodig. Ding wordt aangesloten op een PC en alleen daarop gebruikt, alleen een USB aansluiting is dus prima. WiFi is wel een pré maar hoeft dus niet.

GEEN all-in-one printer, tenzij er aan de hand van ervaring gegarandeerd kan worden dat het scangedeelte ook werkt zonder of met lege inktpatronen. Dit is precies de rede waarom zijn huidige All-In-One weer weggegooid kan worden, hij print nooit maar het ding weigert de zelftest bij opstarten omdat de inkt op/ingedroogd is...
Voor het met een app op de telefoon of het maken van een foto wordt net even teveel gescand.

Ik heb zelf vorig jaar in hetzelfde pakket gezeten en voor 60 euro een goedkope scanner van Canon gekocht, die wou ik hem ook aanraden maar zijn nu dus overal uitverkocht.

Tot mijn verbazing zijn alle losse (flatbed) scanners in het betaalbare segment overal uitverkocht :O
Zijn er ook daar productieproblemen of is dit markt voor losse consumentenscanners simpelweg niet interessant genoeg voor bedrijven om nog iets mee te doen?

Wat is je budget?
Voor iets simpels als het scannen van A4tjes zou een euro of 60-100 toch meer dan genoeg moeten zijn? Meer dan dat wil hij eigenlijk niet uitgeven voor zo'n simpele functie.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Wat heb je zelf gevonden
Zoals gezegd lijkt alles uitverkocht te zijn.

pricewatch: Canon Canoscan LiDE 300
pricewatch: Canon Canoscan LiDE 400
pricewatch: Epson Perfection V39

Ik heb de winkels die bovenstaande verkopen een mail gestuurd met de vraag of er in de toekomst weer voorraad verwacht wordt of dat de producten uit het assortiment gaan en niet meer terug beschikbaar komen. Voor de rest kan ik eigenlijk niks betaalbaars vinden :|

Heeft er iemand een suggestie welke ik over het hoofd heb gezien? Mag ook gerust ergens in het buitenland zijn bij een winkel die niet in de PW staat, zolang ze naar NL leveren.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Marktplaats? Ik zie ze zelfs nieuw in de doos voorbij komen.

[Voor 48% gewijzigd door br00ky op 20-12-2021 13:03]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08
Mag het ook tweede hands zijn? Voor 10 / 20 euro is er al wat te krijgen op MP.

Check wel of er drivers zijn voor het OS in kwestie, anders kan VueScan uitkomst bieden (free trial, niet gratis).

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik denk dat de vervoerskosten de goedkopere scanners oninteressant maken om te verkopen. In het duurdere segment, zoals een V600 of V850 Pro, is er nog wel wat te vinden. Het zijn natuurlijk best grote apparaten.

• !mark
br00ky schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:02:
Marktplaats? Ik zie ze zelfs nieuw in de doos voorbij komen.
PD2JK schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:04:
Mag het ook tweede hands zijn? Voor 10 / 20 euro is er al wat te krijgen op MP.
Goeie, had hier al even in de V&A gekeken maar daar kwam niet echt iets voorbij :P
MP heeft niet de voorkeur gezien mindere ervaringen via dat platform in het verleden, maar gaan het overwegen zolang het bij een verkoper is met uitsluitend een paar positieve beoordelingen :)
Check wel of er drivers zijn voor het OS in kwestie, anders kan VueScan uitkomst bieden (free trial, niet gratis).
Alhoewel mijn oom prima met een PC overweg kan voor hetgeen moet doen is het geen Tweaker. Dus een enigszins recent model met bij de fabrikant beschikbare drivers voor Windows 10 (of nog beter 11) is wel een eis denk ik.

[Voor 3% gewijzigd door !mark op 20-12-2021 16:07]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren
!mark schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:06:
Goeie, had hier al even in de V&A gekeken maar daar kwam niet echt iets voorbij :P
MP heeft niet de voorkeur gezien mindere ervaringen via dat platform in het verleden, maar gaan het overwegen zolang het bij een verkoper is met uitsluitend een paar positieve beoordelingen :)
Ik neem aan dat je een scanner gaat ophalen? Dan is het een kleine moeite om af te spreken dat je hem draaiend wil zien, toch?

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
!mark schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:59:
GEEN all-in-one printer, tenzij er aan de hand van ervaring gegarandeerd kan worden dat het scangedeelte ook werkt zonder of met lege inktpatronen. Dit is precies de rede waarom zijn huidige All-In-One weer weggegooid kan worden, hij print nooit maar het ding weigert de zelftest bij opstarten omdat de inkt op/ingedroogd is...
Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt toen ik dit las, dus ter experiment heb ik mijn all-in-one (Brother DCP-L2530DW) in verschillende gehandicapte condities geprobeerd (papierklep open, papierlade er uit, tonercartridge verwijderd, etc).

Hij blijkt in alle omstandigheden gewoon nog te scannen, zelfs met de complete toner/drum verwijderd en de klep open :)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
TMDC schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:22:
[...]

Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt toen ik dit las, dus ter experiment heb ik mijn all-in-one (Brother DCP-L2530DW) in verschillende gehandicapte condities geprobeerd (papierklep open, papierlade er uit, tonercartridge verwijderd, etc).

Hij blijkt in alle omstandigheden gewoon nog te scannen, zelfs met de complete toner/drum verwijderd en de klep open :)
Dat is een laserprinter, geen inkjet, dus ook geen last van opdrogende patronen.

Mijn eerste gedachte was ook een goedkope zwart-wit all-in-one laser. Blijf het toch handig vinden om af en toe iets te kunnen printen en een laserprinter kun je veel langer ongebruikt laten staan. De benodigde ruimte is toch bijna dezelfde (zelfde footprint, gewoon hoger).

Het budget is dan onvoldoende, maar het is ook niet immens veel meer voor bv een pricewatch: Brother DCP-L2510D.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 16:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

MacPoedel schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:51:
[...]

Dat is een laserprinter, geen inkjet, dus ook geen last van opdrogende patronen.
Brother staat er bekend om dat het één van de weinige merken is die niet meedoet aan (of niet zo ver gaat met) gebruikersonvriendelijke "features" als andere printerfabrikanten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:48
Johnny schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:59:
[...]

Brother staat er bekend om dat het één van de weinige merken is die niet meedoet aan (of niet zo ver gaat met) gebruikersonvriendelijke als andere printerfabrikanten.
Klopt hier al 10 jaar een all in one (met flatbed scanner dus) in gebruik, waar ik altijd de patronen voor op Ebay.de koop. Meestal alle 5 kleuren x 2 voor rond de 20 euro incl. verzend. Onze kinderen mogen onbeperkt printen.

[Voor 4% gewijzigd door NimRod1337 op 21-12-2021 11:04]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21
!mark schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:06:
[...]

[...]

[...]

Alhoewel mijn oom prima met een PC overweg kan voor hetgeen moet doen is het geen Tweaker. Dus een enigszins recent model met bij de fabrikant beschikbare drivers voor Windows 10 (of nog beter 11) is wel een eis denk ik.
Om eerlijk te zijn heb ik liever een scanner die door Vuescan ondersteund wordt dan met Windows drivers. Het blijft toch altijd rommel wat je moet installeren.

Let wel, dit is alleen een optie als je normaal met de ingebouwde Windows software scant. Als je al andere tools gebruikt dan gaat het mogelijk niet op.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• !mark
Inmiddels een paar weken verder, en vanwege een positieve Coronabesmetting bij mijn oom thuis heeft het een tijdje on-hold gestaan. Maar eerder vandaag is de knoop doorgehakt en is er gekozen voor een nog enigszins recente tweedehands pricewatch: Canon Canoscan LiDE 220 via een lokaal prikbord :P
Werkt voor hem nu prima met de standaarddrivers onder Windows 10, mocht het onder Windows 11 (of 12 :+ ) in de toekomst niet meer op die manier werken zal ik VueScan onthouden.

Heb hem aan de hand van jullie advies de keuze voorgelegd tussen een tweedehands scanner voor maximaal een paar tientjes en een nieuwe All-In-One van Brother. Vanwege het feit dat hij in heel 2021 letterlijk 0 pagina's geprint heeft heeft hij de keuze voor een losse scanner gemaakt.

Wat late terugkoppeling vanuit mij, maar hebben er best wat aan gehad, bedankt allemaal :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee