2e beeldscherm aan laptop koppelen zonder 2e HDMI port

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyKuchiki
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-02-2024
Mijn vraag:
Ik heb een werklaptop & 2 beeldschermen, nu zou ik graag de 2 beeldschermen gebruiken, maar ik heb 1 HDMI port in de werklaptop. hoe regel ik dit? ik wil graag de 2 externe schermen gebruiken en niet mijn laptop als scherm hoeven gebruiken,

Relevante software en hardware die ik gebruik:
HP Elite book 850 G7 & 2x MSI Optix G241V E2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb een USB naar HDMI adapter geprobeerd, geen beeld op beeldscherm 2
ik heb een USB-C met Lightning 3.0 naar HDMI adapter geprobeerd, geen beeld op beeldscherm 2.

met detecteren kan ik na aansluiten op laptop geen extra scherm vinden.
op mijn 1e scherm werkt de HDMI naar HDMI port gewoon correct.

gezien mijn werkgever alleen een laptop aanbiedt, en verder geen toebehoren wil ik er niet extreem veel in investeren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Hdmi vereist actieve conversie als je het uit displayport wil halen, ik weet dat je usb-c poort thunderbolt ondersteund (niet te verwarren met lightning, das een gek apple USB 2.0 stekkertje), al eens gewoon displayport geprobeerd? Volgens mij hebben je schermen dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMdG
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zie in de specs van je laptop dit:
USB type-c naar DP 1.2/HDMI 2.0

En bij je monitor HDMI 1.4 en DP 1.2.
Dus zoals Umbrah zegt, probeer eens naar Displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyKuchiki
en dan USB C - Displayport ?
of USB - Displayport
ik heb namelijk geen displayport in de laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

LadyKuchiki schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:50:
en dan USB C - Displayport ?
of USB - Displayport
ik heb namelijk geen displayport in de laptop
USB C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 13:49
Als je monitor een DisplayPort aansluiting heeft, is er ook een goeie kans dat de monitor daisychaining (MST) ondersteunt. Dan kun je met één USB-C kabel beide monitoren aansluiten op je laptop.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik had een USB 3.0 naar hdmi adapter. Mijn USB c poort ondersteunde geen extra scherm. Deze adapter kan maximaal full hd. Het beeld is wat minder soepel dan rechtstreeks via hdmi/vga/of wat dan ook. Voor video beeld niet echt geschikt, gamen al helemaal niet. Wel handig als extra scherm voor wat te browsen/mail/taskmanager. Ik zou eerst andere opties proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat @Windows95 suggereert is feitelijk een externe GPU, displaylink. Gezien het feit dat je thunderbolt hebt wat feitelijk displayport ís, zal ik dat eerst proberen.

Je schermen hebben op eerste gezicht géén daisy-chaining.

USB-C is een stekker waar veel protocollen over heen kunnen, zoals USB 3.1; Thunderbolt, en: displayport. En als je thunderbolt hebt, heb je eigenlijk meestal ook wel displayport. Omdat displayport anders werkt dan HDMI, en je intel integrated graphics niet onbeperkt HDMI/DVI/VGA kan aansturen, suggereer ik een regulier, dom, niet-coverterend USB-C naar displayport kabeltje; puur omdat je USB-C poort feitelijk een displayport aansluiting ís.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:40
Ik zie een hoop dingen die (net) niet kloppen.

- Er zijn van de 1700+-monitoren in de Pricewatch die Displayport hebben maar 95 die Displayport-uit hebben en kunnen daisychainen. Het is dus net 5% die dat kan, dat vind ik niet “vaak”.

- Thunderbolt heeft altijd Displayport, dat zit in de standaard.

- Een USB-C-poort die Displayport kan uitsturen, kan via een passieve adapter ook HDMI 1.4 uitsturen, daar is geen actieve adapter voor nodig.

Zoals aangegeven dus een USB-C naar Displayport-kabeltje en dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyKuchiki
thanks voor de reacties, ik ga een USB-C naar DP kabeltje bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LadyKuchiki
Thanks allemaal! het kabeltje usb c - displayport is binnen.. en jawel hij doet het !
Pagina: 1