Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertje134
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-12-2021
Mijn vraag luid als volgt

Is er iemand hier, die evaring heeft met Mtp-Host.
Ik zag op mijn Samsung telefoon ineens deze app, als ik hem zoek is hij niet te vinden.

Er staat bij google bij dat het mogelijk spyware kan zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1PtkQD5oQCDg_qrPkueoumf2Kc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0Aj0UJDaF8ahKqQ9CdQ2QCh.jpg?f=fotoalbum_large
Ook vind ik vervolgends een raar poppetje bij google staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PXgHtQ6Sh1Beo5nGP3prwHdZ3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WtBHjtkikGknCuNSDi8dp8u.jpg?f=fotoalbum_large

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Gevonden:

Een melding van Google Account dat er gevoellige wachtwoorden zijn gelekt.
Me batterij die enorm vol staat ineens.

Angst; :S

Ik heb al enig idee dat er een hacker actief is op mijn telefoon of dat er spryware op staat, die op de achtergrond mee speelt.

Me onderbuik gevoel zegt dat er iets niet klopt.

Ik heb zelf al van alles uitgeprobeerd maar het is niet betrouwbaar.

Is er iemand die verstand heeft van dit soort zaken ?

M.v.g

Ik blijf op de forums liever anoniem!

...

Beste antwoord (via rens-br op 06-01-2022 09:41)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

MTP-Host is gewoon een systeemapp die er voor zorgt dat je PC verbinding kan maken met je telefoon over het MTP-protocol wanneer je een USB-kabel aansluit. Met andere woorden, deze app zorgt er voor dat je computer weet waar je foto's staan op je telefoon wanneer jij hier zelf om vraagt.

Is dus zeker geen spyware, en niks om je druk over te maken.

Het poppetje dat je ziet in de standaardbrowser zal waarschijnlijk voorlezen wat er op het scherm staat of de toegankelijkheidsopties openen.

Als je het vermoeden hebt dat je wachtwoorden zijn gelekt dan kun je die het beste aanpassen, het liefst allemaal in een keer. Het is slim hierbij gebruik te maken van een wachtwoordmanager zoals LastPass of Bitwarden, en wachtwoorden niet te hergebruiken.

Maar ik vermoed dat er weinig aan de hand is en je gewoon paranoïde bent om niks.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

MTP-Host is gewoon een systeemapp die er voor zorgt dat je PC verbinding kan maken met je telefoon over het MTP-protocol wanneer je een USB-kabel aansluit. Met andere woorden, deze app zorgt er voor dat je computer weet waar je foto's staan op je telefoon wanneer jij hier zelf om vraagt.

Is dus zeker geen spyware, en niks om je druk over te maken.

Het poppetje dat je ziet in de standaardbrowser zal waarschijnlijk voorlezen wat er op het scherm staat of de toegankelijkheidsopties openen.

Als je het vermoeden hebt dat je wachtwoorden zijn gelekt dan kun je die het beste aanpassen, het liefst allemaal in een keer. Het is slim hierbij gebruik te maken van een wachtwoordmanager zoals LastPass of Bitwarden, en wachtwoorden niet te hergebruiken.

Maar ik vermoed dat er weinig aan de hand is en je gewoon paranoïde bent om niks.