Vraag

• Zinca
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-03-2022
Beste Tweakers,

Ik zit hier met een beetje een uniek probleem. Ik heb recent een nieuwe computer gebouwd en merk dat tijdens het gamen dat ik steeds moet hoesten of het idee heb dat er iets in mijn keel zit. Dit is erg vervelend en ben er nog steeds niet echt achter waar het aan ligt. Ik heb ergens gelezen dat het kan liggen aan de gassen die nieuwe moederborden loslaten en dat ik daar misschien gevoelig voor kan zijn.

Ook als ik mijn neus bij de fans houd van de case dan merk ik dat ik er last van krijg in mijn luchtwegen.

FYI: het moederbord is compleet vrij van plastic & ik heb wel een oude videokaart er nog in zitten die nu minstens 5 jaar oud is (deze component is ook recent uit elkaar gehaald ontstoft / Nieuwe koelpasta en fans geplaatst).

Kunnen jullie meedenken met dit probleem? ik ben ten einde raad, ik had dit overigens niet bij mijn oude build maar het is wel erg vervelend. Ik hoop in ieder geval dat er niks defect is.

Hartelijk dank alvast.

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 17:36
Wordt de ruimte wel fatsoenlijk geventileerd?

Ik weet dat er wat dampen vrij kunnen komen bij gloednieuwe hardware, maar dat is naar mijn ervaring met enkele minuten al vervlogen*.

Een bekende kreeg constant last van droge ogen en een droge mond tijdens het gamen op zijn destijds gloednieuwe PC. Simpelweg meer luchten verhielp voor hem die problemen.

* Daarbij natuurlijk wel gezegd dat ik er niet gevoelig voor ben en het dus misschien gewoon totaal niet meer door heb op dat punt. :')

[Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 20-12-2021 00:45]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Zinca
Hmmm, ja ik zit wel in een kleine ruimte waar ventilatie ook best een ding is. maar moet dat dan omdat er nog iets meer uitgeblazen word uit de pc dan lucht?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 17:36
Ja; een hoop warmte. Een kleine ruimte waarin een game PC staat kan aardig vlot in temperatuur stijgen, waardoor de luchtvochtigheid zakt. Dat kan snel voor droge ogen/lippen/mond etc en 'ruwe' lucht zorgen. :)

[Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 20-12-2021 01:01]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Zinca
Hmmm, ik heb even onderzoek gedaan en het schijnt dat ik erg gevoelig ben voor de foam die in de binnenkant van de case zich bevind, met name bij de case kleppen en op de voorkant die te verwijderen is. De foam laat namelijk stofdeeltjes los en blaast ze via de fans mee waar ik last van heb. zou dit een mogelijk probleem kunnen zijn wat denken jullie? anders denk ik gewoon slechte airflow, verder zou ik het anders niet weten behalve dat mijn verouderde videokaart nu toch aan het doorbranden is langzaam.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee