Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:16

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Topicstarter
Ik zoek een?
Android telefoon

Wat is je budget?
300 - 500 euro, liefs richting de 300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Speel eigenlijk maar een spelletje(simcity), Socialmedia, Moet ermee kunnen betalen (rabobank), verder wat domitica apps, navigatie, mail, navi apps. moet het in toekomst kunnen koppelen met horloge.
Verder had ik graag een goede camera, kom nu van S8 af, de telefoon moet zeker een dag meekunnen qua accu. Sd slot

Wat heb je zelf al gevonden?
- Samsung S20 FE
- xiaomi redmi note 10
- Samsung A52

Ik ben zelf even de mediamarkt ingelopen om te kijken naar wat telefoons, echter lagen er zoveel dat ik al snel de weg kwijt was.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Bij de S20 vind ik de prijs nog redelijk hoog als ik deze vergelijk met de A52. De specs zijn toch wel gelijk?
- xiaomi redmi note 10, deze is goedkoop maar lees veel over chinese troep erop. en het OS is toch wel anders.
- A52, lees dat deze telefoon toch wel wat kracht mist.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 22:28
Je zou nog kunnen kijken naar de nieuwere pricewatch: Samsung Galaxy A52s 5G

Deze komt redelijk in de buurt van de S20 FE qua prestaties. De S20 FE beschikt over een betere Snapdragon 865 terwijl de A52 en A52s 5G beiden beschikken over midrange Snapdragons SoC's (720G en 778G). Daarnaast krijgt de A52s 5G drie Android-upgrades en vier jaar lang beveiligingsupdates.

Als je graag een telefoon die soortgelijk of beter presteert dan de Samsung S20 FE, kun je kijken naar de pricewatch: Realme GT Neo 2 of de pricewatch: Poco F3 5G

Poco is een subbrand van Xiaomi dus die zal je misschien niet bevallen. Realme hoort bij hetzelfde bedrijf als Oneplus en Oppo. Realme geeft 2 Android upgrades voor telefoons uit de Pro-series en X-series. Ik denk dat dit ook geldt voor de GT-series, omdat dit de nieuwe mid range modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archelon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-05 19:39
Ik zat rond hetzelfde budget en eisen en heb zelf net een OnePlus Nord 2 gekocht. Was 399 euro en ben er tot nu toe erg tevreden mee. Heb hiervoor jaren diverse Xiaomi's gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Archelon schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:54:
Ik zat rond hetzelfde budget en eisen en heb zelf net een OnePlus Nord 2 gekocht. Was 399 euro en ben er tot nu toe erg tevreden mee. Heb hiervoor jaren diverse Xiaomi's gehad.
Deze had ik inderdaad ook nog gezien maar me nog niet in verdiept.
Is die vergelijkbaar met de samsung s20fe?
Ik zie dat er geen sd kaart in kan?

[ Voor 4% gewijzigd door kromme op 19-12-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
kromme schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:04:
[...]

Deze had ik inderdaad ook nog gezien maar me nog niet in verdiept.
Is die vergelijkbaar met de samsung s20fe?
Ik zie dat er geen sd kaart in kan?
De Oneplus Nord 2 presteert zelfs ietsjes beter dan de Samsung S20 FE. De Nord 2 heeft een Mediatek SoC dus als je van om iets met Custom roms te doen, kan je beter een andere telefoon nemen.

De Oneplus Nord 2 heeft inderdaad geen SD slot. Veel telefoons hebben dat niet meer behalve telefoons onder de €300. De Samsung S20 FE en de Samsung A52s 5G beschikken beide over een SD slot. De telefoons die ik heb aangeraden, hebben helaas geen SD slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Jotyjo schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:23:
[...]

De Oneplus Nord 2 presteert zelfs ietsjes beter dan de Samsung S20 FE. De Nord 2 heeft een Mediatek SoC dus als je van om iets met Custom roms te doen, kan je beter een andere telefoon nemen.

De Oneplus Nord 2 heeft inderdaad geen SD slot. Veel telefoons hebben dat niet meer behalve telefoons onder de €300. De Samsung S20 FE en de Samsung A52s 5G beschikken beide over een SD slot. De telefoons die ik heb aangeraden, hebben helaas geen SD slot
Ik zie dat de oneplus 9 ook in de aanbieding is voor 500. Maar ook geen sd slot. Mijn ervaring is dat dit snel vol loopt door video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
kromme schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:26:
[...]

Ik zie dat de oneplus 9 ook in de aanbieding is voor 500. Maar ook geen sd slot. Mijn ervaring is dat dit snel vol loopt door video's.
Dat is ook een erg goede telefoon. Alleen die beschikt ook niet over een sd slot zoals veel mid range en high range telefoons

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03
kromme schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:26:
[...]

Oneplus heeft wel een deuk opgelopen nu ze OxygenOS aan het samenvoegen zijn met ColorOS van moederbedrijf Oppo, en ook custom roms moeilijker lijken te gaan maken.

Ik zou de eerder genoemde Samsung A52s nemen (die sneller is dan de A52 en bijna net zo duur), dan weet je wat je krijgt en dat die nog bijna 4 jaar support krijgt, waar de S20FE over 2,5 jaar al einde support loopt.
Pagina: 1