Toon posts:

iPhone SE valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

• Joyceti
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-02 21:01
Hallo allemaal.
Ik zit met een hardnekkig probleem.
Ik heb een iPhone SE ( nieuwe type).
Ik heb vorig jaar april/ mei ( exacte datum moet ik opzoeken) een SE gekocht. Deze gaf echter vrij snel problemen.
Het probleem is als volgt:
De telefoon valt steeds uit als hij onder de 60% batterij komt.
Zo ineens, pats boem niks meer!
Meermaals aan de bel getrokken bij het bedrijf waar we gekocht hebben, ( harde resetten, alles eraf en weer naar fabriek instellingen, apps eraf gegooid, en vanalles en nog wat..

zelfs voor moeten betalen ( in garantie) omdat hij opgestuurd was maar ze niks konden vinden.. niet betalen was geen telefoon terug..

toen ging het ineens een tijdje goed maar dit duurde niet lang.. probleem komt steeds terug. Lang verhaal kort:
Uiteindelijk met veel gezeur en gezeik ( bedrijf waar we gekocht hebben vorige jaar is overgenomen) is hij opgestuurd en kregen we een “nieuwe” telefoon ( hoe nieuw weten wij niet, geen briefje of andere dingen, we hadden de telefoon in een doosje gestuurd en de “ splinter nieuwe” telefoon zat in datzelfde hoesje zonder enige uitleg…

Nu 2 maand later is hetzelfde probleem er weer… telefoon valt zo ineens pats boem weer uit.. net zelfs mer 63% batterij nog..

De staat van de batterij is gewoon 100% dus die hoeft niet vervangen te worden.. wij snappen er helemaal niks meer van..

Hebben jullie tips of ervaringen??

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:58
Gewoon weer terug naar de winkel.

Als ik op google zoek kom ik het probleem vaak tegen.
Zo hoort een telefoon niet te werken namelijk.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En het belangrijkste: laat je niet afschepen. Je hebt recht op een deugdelijk product. Deze SE is dat kennelijk niet. Dus NIET betalen omdat ze niets kunnen vinden, ze hebben gewoon niks meer gedaan dan het toestel even aanzetten met de conclusie dat alles werkt... Tja, dat heeft geen zin dus.

• Joyceti
sypie schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:37:
En het belangrijkste: laat je niet afschepen. Je hebt recht op een deugdelijk product. Deze SE is dat kennelijk niet. Dus NIET betalen omdat ze niets kunnen vinden, ze hebben gewoon niks meer gedaan dan het toestel even aanzetten met de conclusie dat alles werkt... Tja, dat heeft geen zin dus.
Bedankt! We hebben wel betaald want anders kregen we hem gewoon niet terug dus we hadden geen andere keuze maar onwijs slecht want zat gewoon in de garantie.. ik denk als her niet wordt opgelost dat we gewoon naar een ander merk ga overstappen want dit is te gek

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou niet beslist overstappen naar een ander merk, Apple maakt op zich prima telefoons. Helaas zitten er soms rotte Apples tussen, die heb je nu te pakken.

Wat je moet doen is de winkel de kans bieden om het op te lossen. Krijgen ze het niet voor elkaar dan ga je de koop ontbinden, geld terug dus. Met datzelfde geld ga je naar een andere (betere) winkel om eenzelfde toestel te halen. Helaas moet je wel eerst de eerste winkel een paar kansen geven om het netjes op te lossen. Daar zit geen vast aantal kansen aan. Na 3 of 4 keer kun je al wel aangeven dat je geen vertrouwen hebt in deze telefoon en dat je een laatste kans wilt geven aan de winkel om dit op te lossen. Wanneer dat niet lukt ga je over op ontbinding. Daarbij ga je voor het volledige bedrag terug, niet een aankoopbedrag - waardevermindering of iets dergelijks.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:48
Joyceti schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:43:
Hallo allemaal.
Ik zit met een hardnekkig probleem.
Ik heb een iPhone SE ( nieuwe type).
Ik heb vorig jaar april/ mei ( exacte datum moet ik opzoeken) een SE gekocht. Deze gaf echter vrij snel problemen.
Het probleem is als volgt:
De telefoon valt steeds uit als hij onder de 60% batterij komt.
Zo ineens, pats boem niks meer!
Meermaals aan de bel getrokken bij het bedrijf waar we gekocht hebben, ( harde resetten, alles eraf en weer naar fabriek instellingen, apps eraf gegooid, en vanalles en nog wat..

zelfs voor moeten betalen ( in garantie) omdat hij opgestuurd was maar ze niks konden vinden.. niet betalen was geen telefoon terug..

toen ging het ineens een tijdje goed maar dit duurde niet lang.. probleem komt steeds terug. Lang verhaal kort:
Uiteindelijk met veel gezeur en gezeik ( bedrijf waar we gekocht hebben vorige jaar is overgenomen) is hij opgestuurd en kregen we een “nieuwe” telefoon ( hoe nieuw weten wij niet, geen briefje of andere dingen, we hadden de telefoon in een doosje gestuurd en de “ splinter nieuwe” telefoon zat in datzelfde hoesje zonder enige uitleg…

Nu 2 maand later is hetzelfde probleem er weer… telefoon valt zo ineens pats boem weer uit.. net zelfs mer 63% batterij nog..

De staat van de batterij is gewoon 100% dus die hoeft niet vervangen te worden.. wij snappen er helemaal niks meer van..

Hebben jullie tips of ervaringen??
Ik had hetzelfde probleem met mijn SE. ze konden ook niks vinden maar toch steeds het uitvallen van de telefoon. Nieuwe besteld en die had geen problemen.

You only live once, so enjoy the ride.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat de batterij een 100% conditie aangeeft zegt overigens niet dat dit het probleem niet is. Sterker nog het zou me verbazen als dit niet de accu is.

Maar goed zoals de rest al zei. Terug naar de winkel (welke is dat trouwens?), er zijn geen instellingen of resets die je gaan helpen, dit is gewoon een hardware probleem.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:43
klinkt een beetje alsof je een refurbished toestel hebt gekocht? BIj de meeste winkels, apple, cooblue, belsimpel staat er op de bon ook gewoon dat je 2 jaar garantie hebt (tenzij er allemaal zichtbare schade aan het toestel is misschien?)

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:45
Is een bekend mainboard probleem.
Deze moet vervangen worden.

• Joyceti
Flipm0de schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:07:
klinkt een beetje alsof je een refurbished toestel hebt gekocht? BIj de meeste winkels, apple, cooblue, belsimpel staat er op de bon ook gewoon dat je 2 jaar garantie hebt (tenzij er allemaal zichtbare schade aan het toestel is misschien?)
Bedankt maar de telefoon was gewoon splinter nieuwe gekocht bij Xando in Enschede. Vorig jaar mei.

Update: we hebben hem weer opgestuurd en zijn benieuwd of er nu wat gaat gebeuren

• Joyceti
Haruhi schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:43:
Is een bekend mainboard probleem.
Deze moet vervangen worden.
Hij is opgestuurd… we zijn benieuwd het is bijzonder want we hadden dezelfde persoon die de telefoon. Eind augustus ook heeft onderzocht… toen hebben we een “nieuwe” telefoon gekregen.. maar het was allemaal vaag…
Hopelijk wordt her nu wel goed opgelost.

• Joyceti
Even een update,
De telefoon is dus opgestuurd, nu heeft mijn man mijn oude telefoon ( oude type SE) en vanavond bij 62% valt hij weer uit…
Op deze telefoon zit nu enkel fb app en whatss app…
Omdat het een oudje is, hebben we verder geen andere dingen geinstalleerd…

Nu moet ik zeggen dat het heel
Koud is vandaag en her gebeurde dus buiten maaaaar is dat toeval?? Of kan er wat met het account zijn???
Weer bij 62% ?!?

Schiet ons maar lek…. Als iemand tips heeft, dan horen we dat heeeeeel graaag..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee