Nieuwe LA Policy niet echt duidelijk...

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Haihai, er was laatst zon hele discussie over de nieuwe policy blablabla, hebben we allemaal ongetwijfeld gelezen :)

Maar het is me nu toch niet duidelijk, er werd toen eigenlijk gezegd dat users gewoon nog mochten posten als ze een nuttige bijdrage hadden enzo, maar ik zie ook wel eens dat users een nuttige bijdrage leveren aan een thread, en dat ze dan toch in principe de thread uit gewezen worden ivm de nieuwe policy.

Of iets als dit:

[topic=210434/1/25]
Op dinsdag 21 augustus 2001 20:15 schreef Negotiator het volgende:

Als reactie op alle andere users die hier reageren:
[topic=208075]
Negotiator vind hier dus dat alle users nix met de discussie te maken hadden / hebben. Terwijl er toch goeie uitleg bijzat.

Als jullie dit helemaal niet meer van users willen dan kun je LA maar beter read only maken ofzo, behalve voor de topicstarter.

En als dit niet het geval is, dan denk ik dat er betere (duidelijkere?) afspraken binnen de crew moeten worden gemaakt...

Correct me if i'm wrong :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 21:38

JT

VETAK y0

En als dit ook gaat gelden voor LA, zoals beschreven, dan moet je ook de regel houden dat de betreffende mod de discussie voert, en niet dat er nog 3 mods bij komen die iemand volledig platbombarderen met berichten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• saviour
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 23:28 schreef JT het volgende:
En als dit ook gaat gelden voor LA, zoals beschreven, dan moet je ook de regel houden dat de betreffende mod de discussie voert, en niet dat er nog 3 mods bij komen die iemand volledig platbombarderen met berichten.
Ben ik het ook absoluut mee eens. Maar dit gaat dus ook over LA he...

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:38 schreef saviour het volgende:

[..]

Ben ik het ook absoluut mee eens. Maar dit gaat dus ook over LA he...
Ja, maar ook voor de andere fora. En ik wou even duidelijk maken dat ik dit bedoel voor LA :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• saviour
  • Niet online
Achso herr, ik snap je nu :Y)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Ik vind die policy alleen relevant voor mensen die menen dat hun topic onterecht gesloten is.

Over algemene zaken, bijv. het beleid of andere irritaties, vind ik dat in beginsel alle users zich ermee mogen en moeten bemoeien, het gaan ze immers allemaal aan.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• saviour
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 23:58 schreef Captain Pervert het volgende:
Ik vind die policy alleen relevant voor mensen die menen dat hun topic onterecht gesloten is.
Zelfs dan kun je die user heel makkelijk zeggen dat zn topic wel terecht is gesloten (als terecht). Daar hoef je imho geen mod voor te zijn.

En als een thread onterecht is gesloten dan kan ik er wel bij inkomen dat je je als user er niet mee moet bemoeien, misschien alleen als de crew vindt dat het terecht is gesloten en jij (en misschien meer mensen) daar anders over denkt.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

't Viel mij ook al op, laatst Traag ook tegen rick_h, en het zal ongetwijfeld vaker gebeurd zijn.
Als de crew GoT echt wilt verbeteren, dan moeten ze bij zichzelf beginnen en de GoT policy volgen, niet een of andere policy die ze ter plekke bedenken.

Precies wat ik al voorspelde dat er zou gebeuren...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Rick, Rick... :o

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Wat?

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 07:12 schreef RickJansen het volgende:
Wat?
Hij zei:
Op woensdag 22 augustus 2001 03:10 schreef Captain Pervert het volgende:
Rick, Rick... :o
;)

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Oh.. ja.. nu is het veel duidelijker.. :?

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 07:20 schreef RickJansen het volgende:
Graag gedaan :7

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op woensdag 22 augustus 2001 07:20 schreef RickJansen het volgende:
Volgens mij doelde hij erop dat je reply richting je ondertitel gaat, of door de crew zo te beschouwen is... ;) :P

(druk ik me nu tactvol genoeg uit :? :P )

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

't valt best mee :)
[/offtopic]

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

LA Policy , het zal wel, blijf mijn nuttige bijdragen leveren zolang mij die mogelijkheden geboden word. :P

Heb afgeleerd om teveel na te denken of iets wel of niet tegen e.o.a. policy is, want dat zal allicht wel met het huidig aantal regels.

Maar als die policy er is om de nutteloze kreten te weren vind ik hem prima.

replies met alleen het woord "Boeien" als inhoud vind ik nml ook irri in LA.

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Volgens mij gaat de nieuwe policy alleen over nutteloze zaken. Bij een topic als 'waarom mijn topic dicht' replys als
Ja, dat heeft [willekeurige mod] ook bij mij gedaan
etc. Vaak lopen LA topics op het moment in flamewars uit of iig offtopic.

De naam Lieve Adjes, ik zie hier 10x meer mod's dan Adjes reageren, klopt ook niet helemaal... ach ja, maakt 't uit...

• saviour
  • Niet online
Misschien een antwoord van de crew :?

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op woensdag 22 augustus 2001 10:45 schreef saviour het volgende:
Misschien een antwoord van de crew :?
Ik denk dat ze inmiddels 5 uur aan het verhaal geschreven hebben ;)

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 15:25 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Ik denk dat ze inmiddels 5 uur aan het verhaal geschreven hebben ;)
Make that 8 :P

• saviour
  • Niet online
}:O ...

• JT

JT

VETAK y0

Misschien dat ze niet reageren omdat ze vinden dat wij volledig gelijk hebben, maar dat is nooit zo, dus betwijfel ik dit :P

Ecodan warmtepomp

• saviour
  • Niet online
Nahh, ik vinnet wel gek dat er nog niet gereageerd is hoor...

• saviour
  • Niet online
Nu breekt mijn klomp hoor!

Er zijn gister en vandaag al genoeg crewleden in LA geweest.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

heb geduld... dit soort zaken worden serieus behandeld en heb je niet in 2 woorden verwoord

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• saviour
  • Niet online
Dan kun je toch wel even laten weten dat er over gesproken wordt :?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 21:30 schreef saviour het volgende:
Dan kun je toch wel even laten weten dat er over gesproken wordt :?
Bij deze dan ;)

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 21:35 schreef Buzzman het volgende:

[..]

Bij deze dan ;)
:+

Dankjewelll

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

alvorens de adjes reageren;

de post van Kaj. was bij mij erg slecht gevallen, ik voelde me nogal persoonlijk aangesproken en verloor even iedere lust om in LA te posten, kennelijk was dat niet gewenst.

nu is dat nog niet helemaal terug, ik vraag me nu nog steeds een beetje af welk een nut het heeft om een discussie aan te gaan als je daarbij het risico loopt kennelijk mensen op de tenen te trappen.

ik moet enkel even kwijt dat ik de laatste paar dagen erg veel goed sturend werk van verschillende mods en adjes zie:
de policy om utfs roepen tegen te gaan, maar ook heb ik het idee dat meerdere mods hard hun best doen om threads open te houden, per geval met beleid kijken welke methode de regels toe te passen het beste is en zelfs gesloten threads weer open krijgen.

ik heb erg veel bewondering voor de persoonlijk inzet die degenen daarvoor doen en heb het idee dat die periodes van 'slechte atmosfeer' waarschijnlijk door de betrokkenen veel serieuser en zwaarder worden opgenomen dan ze in werkelijkheid zijn.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• saviour
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 00:12 schreef RM-rf het volgende:
alvorens de adjes reageren;

de post van Kaj. was bij mij erg slecht gevallen, ik voelde me nogal persoonlijk aangesproken en verloor even iedere lust om in LA te posten, kennelijk was dat niet gewenst.
Linkje :?

edit: Je hebt het zeker over die policy post? :D aaaaaaah!

• saviour
  • Niet online
Hoe staat het er nu voor :?

• witchdoc
  • Laatst online: 02-12 17:26
Op donderdag 23 augustus 2001 21:06 schreef saviour het volgende:
Hoe staat het er nu voor :?
*sarcasme* geduld.. het is niet eens 2 dagen geleden.
correctie: het is 2 dagen geleden :)

• saviour
  • Niet online
Wh00p! There it ihis...

• Mark
  • Laatst online: 02-12 18:06
Misschien hebben ze dan toch eindelijk die saviour-ignore functie erin gebouwd....

• saviour
  • Niet online
lol :P

Zou wel een warez feessie worden dan >:)

Ik vind het eerlijk gezegd wel een slechte zaak dat je een policy bedenkt, en vervolgens meer dan 3 dagen de tijd nodig hebt om er iets over te kunnen zeggen.

Verwijderd

Misschien dat het uitblijven van een reactie te maken heeft met het volgende antwoord dat Floris gaf in een ander draadje over de LA-policy ;)
Op dinsdag 21 augustus 2001 21:32 schreef Floris Diemel het volgende:
We zijn intern bezig met besprekingen omtrent de problemen die (oa) jij aan de orde stelt. Ik kan er nog niet diep op in gaan, hopelijk kan ik zeer binnenkort verduidelijken hoe en wat. Ik verwacht niet dat het nog langer dan een dag of 10 moet duren.

• saviour
  • Niet online
Was dat dan een post naar mij gericht ofzo :?

Maja anywayz, misschien dat jullie dan in het vervolg beter kunnen w88 met het stellen van een nieuwe policy?

• witchdoc
Op zaterdag 25 augustus 2001 01:02 schreef saviour het volgende:
Was dat dan een post naar mij gericht ofzo :?

Maja anywayz, misschien dat jullie dan in het vervolg beter kunnen w88 met het stellen van een nieuwe policy?
Je kan natuurlijk niet alles voorzien bij't instellen van zoiets he saviour..
hoeveel je wel zou kunnen voorspellen laat'k veiligheidshalve maar achterwege :)

Verwijderd

Volgens mij is dit het soort gebabbel waardoor die wijziging in LA-policy is gekomen.

• saviour
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 16:43 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk niet alles voorzien bij't instellen van zoiets he saviour..
Ik heb hier alleen maar gevraagd wat de policy nou eigenlijk inhoudt, ik neem aan dat je zoiets wel weet bij het instellen van een policy...

Verwijderd

Blijkbaar niet.

• saviour
  • Niet online
Is er onderhand al wat duidelijheid?

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 19:09 schreef saviour het volgende:
saviour, you're too kind ;)

maar wat wil je nou eigenlijk precies weten ?

• saviour
  • Niet online
Dat staat allemaal in mijn 1e post uitgelegd :)

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 19:23 schreef saviour het volgende:
Dat staat allemaal in mijn 1e post uitgelegd :)
ja die had ik al even doorgelezen, alleen ik kon er zo gauw niet echt een duidelijke vraag uit halen...

maargoed, we wachten af :)

• saviour
  • Niet online
Kort door de bocht gezegd, wil ik een duidelijke policy. Voor zowel users als crew, en dat men zich dan ook zonsequent aan die policy houdt, en niet dat de een zomaar users wegstuurt, dat de ander alles toelaat, en dat weer een ander zich er netjes aanhoudt.

Die policy wordt niet goed nageleefd, en hij is ingesteld voordat men zelf goed wist wat de policy inhield.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 01 september 2001 19:09 schreef saviour het volgende:
Ik denk dat dit gewoon een kwestie van 'goed intepreteren' van de regel is.

Ik ga gewoon even verder uit van dat topic wat in jouw eerste post staat (even voor de duidelijkheid, de topicstarter had daar duidelijk ogelijk, dat is iedereen geloof ik wel eens). Het begon dus al met de eerste reactie van JT, die gelijk zei dat het inderdaad stom was, dat dat topic dichtging. Dat was dus een compleet nutteloze posting omdat het gewoon volgens de policy was. Zo'n (lichtelijk kortzichtige) post is dus niet gewenst. Een constructieve bijdrage lijkt me heel wat anders. Maar ga je niet met andermans zaken bemoeien, zonder argumenthoudende zaken.

Het is dus niet zo dat je alleen maar moet slijmen bij de crew, of het met de crew eens moet zijn, als je maar een beetje constructief constructief en onderbouwd bezig bent.

Meestal kunnen de "waarom is mijn topic dicht" topics erg goed zonder bemoeienissen van normale users, omdat als het verkeerd geintepreteerd is (er vanuitgaande dat zo'n topic echt onterecht gesloten is) "we" er echt wel uitkomen hoor.

Voorbeeld: Dreeke opent een topic, topic loopt uit de hand, en ik misintepreteer. We icq'en wat, en even later is er een nieuw topic van Dreeke (kwam even wat beter uit ivm 'verpestheid' van ouwe topic). Helemaal zonder bemoeienissen van users!

![/mijn inzicht op de regel]!
Op zaterdag 01 september 2001 19:57 schreef saviour het volgende:
Kort door de bocht gezegd, wil ik een duidelijke policy. Voor zowel users als crew, en dat men zich dan ook zonsequent aan die policy houdt, en niet dat de een zomaar users wegstuurt, dat de ander alles toelaat, en dat weer een ander zich er netjes aanhoudt.
Waarom moet het helemaal zwart/wit uitgestippeld worden? Een beetje inzicht/intelligentie van users mag IMHO wel verwacht worden. Men weet zelf wel wanneer men constructief bezig is, of wanneer men consequent bezig is een topicstartet met een probleem ongelijk te geven, of 'plaagstootjes' naar de crew aan het geven is. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• witchdoc
Op zaterdag 01 september 2001 20:01 schreef JvS het volgende:
Meestal kunnen de "waarom is mijn topic dicht" topics erg goed zonder bemoeienissen van normale users, omdat als het verkeerd geintepreteerd is (er vanuitgaande dat zo'n topic echt onterecht gesloten is) "we" er echt wel uitkomen hoor.
Denk ik dus weer niet.. omdat met elk gesloten topic de policy weer een stuklje wordt 'verduidelijkt'. En de policy gaat iedereen aan. Dus users die niet akkoord zijn met een slotje, zelfs al hebben ze zelf niks rechtstreeks met dat topic te maken, willen en moeten reageren als ze ergens niet mee akkoord zijn.. denk ik.

Alsook, misinterpretatie.. hoe vaak komt dat persé voor? Meestal begrijpt men elkaar wel zoals men wil maar wil men een idee duidelijk maken en daar is soms wel meer dan 1 post voor nodig.

• witchdoc
Op zaterdag 01 september 2001 20:01 schreef JvS het volgende:
Waarom moet het helemaal zwart/wit uitgestippeld worden? Een beetje inzicht/intelligentie van users mag IMHO wel verwacht worden. Men weet zelf wel wanneer men constructief bezig is, of wanneer men consequent bezig is een topicstartet met een probleem ongelijk te geven, of 'plaagstootjes' naar de crew aan het geven is. :)
Het hoeft niet perse zwart/wit.. tenzij het een zwart/witte zaak is.. dan ben je beter af met erg consequent zijn. Is het geval zelf een randgeval dan moet interpretatie door de modjes kunnen. (Al kan je dan natuurlijk net hetzelfde van de users weer verwachten) :)ook

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Deze regel is er dus om te voorkomen dat elk topic eindigt in een offtopic gebeuren of geflame.

Als je het inhoudelijk niet met de policy eens bent, dan moet je daar eventueel een topic over starten met als titel [url="http://[policy]waarom is dat zo?"][policy]waarom is dat zo?[/url] en daar die discussie houden (net zoals dit topic dus ;)).

En dit soort gevallen zijn volgens mij altijd randgevallen, en een beetje goeie interpretatie is wel te doen. Het bovenstaande over topics over gesloten topics (wat een zin :P) was maar een voorbeeld waarbij het misschien wel zwart/wit kan. Ik zeg niet dat het zo is moet ofzo, het was maar een idee...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1