Situatie
Op het dak bevinden zich op dit moment asbesthoudende dakplaten en deze beginnen slecht te worden. We gaan daarom het dak renoveren. Het idee was om nadat deze klus gepland is te kijken naar zonnepanelen. Nu wil het echter dat 1 van de aannemers ook zonnepanelen plaatst en hiervoor ook prijs heeft opgenomen in de offerte. Omdat ik me nog niet voldoende verdiept heb in mogelijkheden (gezin met jonge kinderen) en daardoor ook nog geen andere offertes heb, ben ik benieuwd wat jullie de volgende aanbieding vinden?Ons huis heeft een zogenaamd lessenaar dak. De dakvlakken, met een hellingshoek van ca 15 graden, zijn noord noordoost en zuid zuidwest gericht. Het noordelijke dakvlak is hoger (ca 80cm) en aan de westkant bevind zich nog een uitbouw die versprongen is geplaatst richting de zuid zuidwest richting van het huis. Hierdoor zal er schaduw ontstaan op dat zuid zuidwest dakvlak.
Jaarverbruik
4800kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
Enkele fase. De meterkast is ook aan vervanging toe en de wens is om naar een 3 fase aansluiting te gaan. Dit mede i.v.m. elektrisch koken en een elektrische auto in de toekomst.Budget en doel
Budget is niet vast gezet. Het doel is om zoveel mogelijk zelf op te wekken. Er staan 16 panelen vermeld maar ik zou er ook 20 kwijt kunnen. (8 op zuid zuidwest en 12 op noord noordoost)Wie gaat het project uitvoeren
Nader te bepalenBijhouden van data
JaReeds verkregen offertes
Een volledig aangesloten systeem met:16 zonnepanelen van DMEGC 330 WP all black
16 Enphase micro omvormers
De totale prijs exclusief btw is €6930,-
Regio
Gelderland zuidVragen
Ik heb zelf het forum vluchtig doorgenomen en google geraadpleegd. Daarnaast heb ik nog wat prijzen uit mijn kennissenkring gekregen. Ik vindt het echter lastig vergelijken vooral omdat de meeste systemen niet uit gaan van micro's. Deze zijn wel gewenst vanwege de situatie met 2 dakvlakken die verschillende georiënteerd zijn en de schaduw (voornamelijk ochtend en avond). Daarnaast heb ik niet echt een goede ruimte om een omvormer in huis te plaatsen. De prijs ligt daarom zeker wat hoger dan de eenvoudigere systemen maar ik kan moeilijk inschatten of deze wel of niet reëel is. Zouden jullie mij kunnen helpen?Verder ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met het merk DMEGC? Zijn deze te adviseren of kan er echt beter gekeken worden naar de Tier1 merken?