HomePod en HomePod mini pairen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 10:41
Tot voor kort had ik op mijn benedenetage een pair gemaakt van een HomePod en 2 HomePods mini. Ze speelden dus (in sync/niet stereo) alle drie hetzelfde (veelal radio via TuneIN).

Sinds HomePod OS 15.1 (of 15?) komt er uit de gepairde HomPods geen geluid meer. De HomePod die als eerste start wel, maar de andere die ik toevoeg gaan wel aan (verlichting), maar er komt geen geluid uit (ook niet bij proberen volume te verhogen) . Na een totale reset doen ze het wel 1 keer!
  • HomePods uit/aan gezet (en herstart)
  • HomePods uit de woning app gehaald een weer toegevoegd (reset) dan werkt het 1 keer!
  • Bij iOS 15.1 was dit probleem er en nu alles naar 15.2 idem
  • Elke HomePod afzonderlijk werkt
Herkent iemand deze situatie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Je noemt pairen maar je bedoelt denk ik multi-room audio?
Je hebt dus een grote HomePod en 2 mini’s in een pair?
Je speelt muziek af en je selecteert via AirPlay de HomePod en de HomePod mini’s. In de interface op je iPhone lijkt dit nu een geheel, inclusief een volume slider.
Je kunt deze uitvouwen door er op te tikken. Controleer of het individuele volume wel aan staat.

Geen eigen plaatje maar zoiets: https://i.imgur.com/dD91APJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
iAR schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:05:
Je noemt pairen maar je bedoelt denk ik multi-room audio? Ja maar in 1 room
Je hebt dus een grote HomePod en 2 mini’s in een pair? Ja
Je speelt muziek af en je selecteert via AirPlay de HomePod en de HomePod mini’s. In de interface op je iPhone lijkt dit nu een geheel, inclusief een volume slider. Ja en de EQ animaties doen het bij allemaal. Verlichting gaat op alle aan. Volume slider of op homepod heeft geen effect.
Je kunt deze uitvouwen door er op te tikken. Controleer of het individuele volume wel aan staat. Klopt. En de individuele apparaten werken prima

Geen eigen plaatje maar zoiets: https://i.imgur.com/dD91APJ.jpg
Gisteren mijn iMac geupdate naar monterey en dacht dan delete ik ook weer even woning en reset de HomePods. Opnieuw toegevoegd en hey Siri play radio 538 in living. Top! Werkt op alle HomePods! Tot er een iPhone 12 in de buurt van de HomePod mini kwam. Daarna weer het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Gymaroe schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:58:
Gisteren mijn iMac geupdate naar monterey en dacht dan delete ik ook weer even woning en reset de HomePods. Opnieuw toegevoegd en hey Siri play radio 538 in living. Top! Werkt op alle HomePods! Tot er een iPhone 12 in de buurt van de HomePod mini kwam. Daarna weer het bovenstaande.
Ik denk dat het resetten heeft gewerkt. Fijn dat het weer werkt.
Ik had ook veel problemen:
Updaten naar nieuwe versie (lukte niet): stereo pair loskoppelen en het werkte.
Intercom werkte niet (niet voor de originele): werkt geloof ik nu wel
Ik moest continue (opnieuw) mijn wachtwoord invoeren (anders geen Home verzoeken): opnieuw instellen.

Nu werkt geloof ik alles weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Helaas als een iPhone in de buurt van de HomePod mini komt stopt het met werken en kan ik het alleen door een reset weer aan het werk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius55x
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22-06-2023
Dit heb ik een jaar geleden ook ongeveer meegemaakt. Na een update van een Iphone7 iOS15.1 (oud model speciaal aangeschaft omdat het vanaf mijn MAC M1 alleen niet werkte.)

Heb je een nieuwe MAC M1, is dat ineens niet voldoende, want je hebt dan een tablet of iPhone nodig om de eerste setup te kunnen regelen voor je HomePod mini. Daarna heb je die (in mijn geval Iphone7 gekocht voor 90 euro) niet meer nodig.

Na het updaten van iPhone deed ie niets meer. Ook niet meer terug te draaien gek genoeg.

De HomePod mini ligt inde kast nu ;(

Jammer want de kwaliteit vh geluid was super voor zo'n lullig ding.

Groet Genius55x
Pagina: 1