Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Topicstarter
Sinds enige maanden heb ik een setje QCY-T5S oortjes. In eerste instantie wat problemen met de juiste fit. Met de megeleverde siliconen dopjes verloor ik ze regelmatig. Nadat ik memory foam dopjes heb aangeschaft is dit probleem volledig weg.
Door prive omstandigheden heb ik de dopjes enige maanden niet gebruikt. Het vreemde bij opnieuw in gebruik nemen is dat het rechter oortje 100% vol was, maar het linker oortje (als ik die apart connect met mijn telefoon) slechts 20% aangaf.
Zodra ik het linker oortje in de opslagdoos/lader doe, dan zie ik dat hij begint te laden (rood ledje) maar na enige tijd, soms na 10 seconden, soms na enkele minuten, stopt hij met laden (ledje op groen en vervolgens uit)

Ik heb gezocht naar dit probleem en vond een artikel dat hetzelfde probleem beschreef bij samsung buds. Daar werd geadviseerd om steeds als het laden stopt, het oortje uit de lader te halen en opnieuw te plaatsen.

Ik heb dit vele 10tallen keren gedaan en heel langzaam aan wordt het niveau van de batterij wel hoger (tot 40% volgens mijn telefoon), echter als ik met 40% lading het oortje ga gebruiken dan is de koek binnen 5 minuten op en is hij weer helemaal leeg. De 40% lijkt me dan ook niet te klopppen.

Heeft iemand enig idee of dit oortje nog te redden is? Zo ja, hoe?

alvast bedankt voor de info.

gegevens oortjes: QCY-T5S
gegevens Telefoon: Pixel 4 met LineageOS18.1 (Android 11)

/edit: Ik heb net de QCY app op een android telefoon geinstalleerd en daar zag ik dat 'de laatste firmware' (v0.0.69) geinstalleerd is. Ook de app geeft aan dat het rechter oortje 100% geladen is en het linker oortje zo goed als leeg is...
Ik had gehoopt een andere firmware te kunnen installeren, maar dat gaat hem blijkbaar ook niet worden...

[ Voor 10% gewijzigd door michielRB op 19-12-2021 21:55 ]