Deurklink SKG 3 sterren omhoog zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:05
We hebben hier een kleine in huis lopen en die heeft inmiddels doorgekregen hoe je de deur open doet, dus tijd om de klink omhoog te zetten zodat ze het (voorlopig) niet meer kan.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om de klink van de deur te halen, normaal gesproken is het voldoende om met een inbussleutel het los te draaien, heb ook al de schroef die op dezelfde hoogte zit uit de zijkant van de deur gehaald maar nog steeds geen succes.

Krijg het wel iets los, maar zit dat er pinnen in de deur zitten vanuit de ronde circel. Ik zou het met wat meer geweld kunnen doen, maar het lijkt alsof ik iets over het hoofd zie. Heb het al proberen te googlen en op YouTube naar videos gezocht maar helaas nog zonder resultaat.

Iemand hier enig idee?

ps; hieronder op de foto's zit alles weer vast, dit is niet de situatie toen ik het los had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQEy-QPG_zb-iTJ5omlVzIpxE8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDUPpBdt8HtuQVE2YMZ2NL9i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLwJ37KfP3QxwY7ChHQr_13Rx54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9oj5oGKsKCa90SxYFCg05Tk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Gynnad op 19-12-2021 15:38 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:56
Waarschijnlijk zit de deurkruk vast op het rozet.
Kijk of er aan de onderkant van het rozet een uitsparing zit, dan wip je het kapje er af.
Daar zitten dan schroeven onder, los halen, kan het rozet met kruk er af (inbusje aan de zijkant van de deurkruk ook even los halen).

Waarschijnlijk moet je aan de binnenkant van het rozet een borgveer loshalen, dan de kruk een slag draaien, en dan de boel weer terug.

Eerlijk gezegd, ben bang dat je deze niet recht omhoog zou kunnen zetten.
De deurkruk zit vast / geveerd op het rozet, en meestal kan je die alleen of links, of rechts wijzend plaatsen.

Schroef aan de zijkant van de deur, zit of je slot mee vast, of lager, de cilinder.

[ Voor 16% gewijzigd door hansie_k op 19-12-2021 16:20 ]

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
ik zou klink laten voor wat het is.. en gewoon deur op slot draaien.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:05
Ik heb hier gewoon een ‘raamslot’ op de deur geschroefd. Niet nodig omdat we een driepuntssluiting hebben, maar deze klap je gewoon even snel naar beneden en de deur gaat niet meer open door die lastpak :+

Speelgoed te over, maar speelt het liefst met deuren…

[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 19-12-2021 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
lolgast schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:35:
Ik heb hier gewoon een ‘raamslot’ op de deur geschroefd. Niet nodig omdat we een driepuntssluiting hebben, maar deze klap je gewoon even snel naar beneden en de deur gaat niet meer open door die lastpak :+

Speelgoed te over, maar speelt het liefst met deuren…
Alleen lastig als evt je partner van buiten naar binnen moet komen (lees van werk komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Gynnad schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:06:
Alleen lastig als evt je partner van buiten naar binnen moet komen (lees van werk komt)
Hoezo, heeft die geen sleutel dan?

Investeer desnoods in een setje gelijksluitende cilinders. Wel goed de juiste diktes checken. Dan heb je maar 1 sleutel nodig (p.p.) voor verschillende huisdeuren.

Er zijn cilinders die ook van buiten werken als er aan de binnenkant al een sleutel in zit. M&C Condor bijvoorbeeld, maar da's vast niet de enige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Wilke schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:50:
[...]

Hoezo, heeft die geen sleutel dan?

Investeer desnoods in een setje gelijksluitende cilinders. Wel goed de juiste diktes checken. Dan heb je maar 1 sleutel nodig (p.p.) voor verschillende huisdeuren.

Er zijn cilinders die ook van buiten werken als er aan de binnenkant al een sleutel in zit. M&C Condor bijvoorbeeld, maar da's vast niet de enige.
Het ging over het raam slot ;) Maar op slot draaien is wellicht dan de enige / beste optie.

Pagina: 1