-
[ Voor 99% gewijzigd door Jordyz op 05-05-2024 18:40 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Jordyz op 05-05-2024 18:40 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Ligone op 19-12-2021 16:00 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Jordyz op 19-12-2021 16:04 ]
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Inderdaad wat je er nu over doet is altijd voor niks want die ondergrond is niet goed.. Dus hij zal er toch echt uitmoeten.. Ik ben alleen bang, de stukken waar die los begint te laten dat dit makkelijk gaat.ZyMoTiC schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:11:
je kunt alles eruit halen, je ondervloer is slecht behandeld en laat los. Dus wat je er ook op gaat doen, het laat vroeg of laat los... Je kunt met een slijptol en een komschijf de bovenkant eraf schuren en/of met een bijtel op plekken slaan om te zien waar het los laat en dan een nieuwe gietvloer met een goede primer en mogelijk beetje inzanden zodat het beter hecht.
Wel vreemd omdat degene de ondervloer wel opgeruwd heeft... het is niet een volslagen onbenul geweest
[ Voor 53% gewijzigd door Jordyz op 19-12-2021 16:18 ]
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Het is zo'n harmonica deur die je in 4 elementen in elkaar kan duwen en dan haaks op de rail komt te staan.Ligone schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:38:
Mja... is misschien niet onvakkundig of goedkoop maar misschien verkeerde primer/samenstelling van de gietvloer... Dat kan je nu niet meer achterhalen natuurlijk.
Maar euh... hoe kan een schuifdeur last hebben van de hoogte van je vloer? zoals je zelf zegt: rail onder en boven...
[ Voor 10% gewijzigd door Jordyz op 19-12-2021 16:46 ]
Jaa precies.. En ik zie mezelf al daar zitten te vloeken met m'n bijtel en hamertje. De eerste meters gaan makkelijk en dan begint het gezeik.. Dan krijg je het bijna niet meer van de vloer
Hoe veel vierkante meters is het?Jordyz schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:01:
[...]
Jaa precies.. En ik zie mezelf al daar zitten te vloeken met m'n bijtel en hamertje. De eerste meters gaan makkelijk en dan begint het gezeik.. Dan krijg je het bijna niet meer van de vloer
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Als het een grote oppervlakte is kun je ook ziets proberen: https://www.123machinever...ijtstrippers-230-mm-230v/Jordyz schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:01:
[...]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Thanks voor je uitgebreide reactie, ben zeker geen aannemer. Het gaat om een verhuurlocatie waarin een restaurant gevestigd is. Deze vloer is er niet door ons in gelegd maar zat er al in. De tegels heb ik zelf ook nooit gezien.naftebakje schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:17:
Wat is het budget; klinkt een beetje alsof het zo goedkoop mogelijk moet, en dan kom je snel op prutswerk zoals het al was. Die grijze bovenlaag moet er sowieso af, best idd een tool huren hiervoor. Misschien kan je met een dunne linoleum of pvc vloer net uitkomen dat je deuren passen (dan moet je onderlaag wel mooi vlak geraken).
Bijwerken of nieuwe gietvloer zou ik afraden; als je iemand vind die hier wil plaatsen is het geen vakman; slechte ondergrond dus niet te plaatsen volgens regels van de kunst. En lapjes bijwerken; dan gooi je je centen beter zo in de vuilbak.
@Jordyz Is het voor jezelf? Klinkt alsof je een aannemer bent die op zoiets botst; in dat geval vriendelijk bedanken als de tegelvloer er niet uit mag, je doet enkel goed werk en met dit kan je geen goed werk afleveren; even goeie vrienden verder.
Wil je een aanvaardbaar resultaat, dan moeten de tegels er uit (dan kan je dikte perfect afstellen voor je deuren en dat afvoerroostertje). Is er zeker geen optrekkend vocht en een stabiele ondergrond, dan kan je egaliseren (eerst primeren; dikte overleggen met vloerder) en gietvloer laten plaatsen. Andere vloeren zijn minder kritisch. En opnieuw tegels is ook een optie. Ik zou wel goed nadenken over krasvastheid van de vloer; in een serre neem je vaak zand mee van buiten; tegels zijn dan ideaal en een polyurethaan gietvloer (typisch voor thuis) of goedkoop laminaat lijkt me dan veel te krasgevoelig.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq