Vraag

• ivonow
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-06-2022
Mijn vraag
mijn Asus laptop, FX502VM, is plots gestopt met werken nadat er een boek vermoeddelijk midden op het toetsenbord is gevallen :| .

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
Ik heb de laptop open gehaald, alle dingen losgehaald wat kon en gekeken of er iets los zat, maar neen..
Tijdens het spelen van een game viel het vrij stevige boek, wat ik de avond ervoor niet goed had teruggezet, op mijn laptop toetsenbord. Hierna stopte de laptop vrijwel meteen met werken en ging het externe scherm ook op zwart.
Als ik de laptop start met de power-knop, gaan de lichtjes van de power en de accu gewoon aan op de laptop (als ie aan de lader ligt), evenals dat ze weer uit gaan zodra ik de power button weer inhoud.

Echter gaan de ventilatoren niet spinnen, gaat het scherm niet aan en reageert een extern scherm via hdmi ook niet.

Wat zou er kapot of los kunnen zijn dat deze symptomen veroorzaakt? Het moederbord, het ram? Ik heb helaas geen idee op dit moment, Hopelijk weet een van jullie mij hiermee te helpen!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:00
Lijnen op het moederbord gebroken?

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Het moederbord is de meest voor de hand liggende oorzaak, als een van de traces onderbroken is dan houd het op.

Kan ook nog een condensator af zijn gevallen, ergens een stekkertje losgeschoten etc, maar dat zou je gezien hebben.

• Pewpew
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:29
ivonow schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:21:
Mijn vraag
mijn Asus laptop, FX502VM, is plots gestopt met werken nadat er een boek vanuit de computerkast erboven midden op het toetsenbord is gevallen :| .

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
Ik heb de laptop open gehaald, alle dingen losgehaald wat kon en gekeken of er iets los zat, maar neen..
Tijdens het spelen van een game viel het vrij stevige boek, wat ik de avond ervoor niet goed had teruggezet, op mijn laptop toetsenbord. Hierna stopte de laptop vrijwel meteen met werken en ging het externe scherm ook op zwart.
Als ik de laptop start met de power-knop, gaan de lichtjes van de power en de accu gewoon aan op de laptop (als ie aan de lader ligt), evenals dat ze weer uit gaan zodra ik de power button weer inhoud.

Echter gaan de ventilatoren niet spinnen, gaat het scherm niet aan en reageert een extern scherm via hdmi ook niet.

Wat zou er kapot of los kunnen zijn dat deze symptomen veroorzaakt? Het moederbord, het ram? Ik heb helaas geen idee op dit moment, Hopelijk weet een van jullie mij hiermee te helpen!
Met een beetje geluk via je inboedelverzekering laten repareren.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee