Vraag

• glotran
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-12-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb de laptop nodig voor werktuigbouwkunde, dus voornamelijk matlab en solidworks. Daarnaast spotify, excel, word. De standaard dingetjes.

Wat is je budget?
Niet meer dan €1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zeker. Elke dag zo’n beetje.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Gewoon een laptop met windows

Zelf zit ik aan deze te denken:
pricewatch: ASUS Vivobook Pro 14X OLED N7400PC-KM102T

Zou die de genoemde software aan kunnen? Ik twijfel met name over de cpu

Alvast bedankt

Beste antwoord (via glotran op 19-12-2021 18:23)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51
In mijn eerder geplaatste link vind je je antwoord. ander benchmarks kun je zelf ook nog zoeken.

Naast elkaar gezet: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1751286;1750952/
Ander verschillen zijn scherm opslag en aansluitingen. Al met al lijkt de 5800hs latop mij de betere keuze.

Alle reacties

• Tazzios
4 cores en een limiet van 35 watt klinkt niet heel vlot. Naast dat de 11 reeks ook niet echt heel goed is.
https://www.techspot.com/review/2244-intel-core-i7-11370h/

Voor die prijs moet er toch wel wat leukers te vinden zijn. Ben je al met de pricewatch aan de slag geweest?

• glotran
Dank voor de reactie

Ik heb wat zitten knutselen met vereisten met de pricewatch, cpu gaat dan een ryzen 7 5800 worden. Die heeft 8 cores en 45 watt standaard (boost naar 54 watt volgens techspot). Dat lijkt me een stuk sneller, of niet?

• glotran
ff een update. Mijn nieuwe kandidaat is deze:
pricewatch: ASUS ROG Zephyrus G14 GA401QE-K2118T
Vrijwel hetzelfde als de Vivobook. Het grote verschil is de cpu, inderdaad een ryzen 7 5800hs. Is die sneller dan een 11 serie i7?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Tazzios
In mijn eerder geplaatste link vind je je antwoord. ander benchmarks kun je zelf ook nog zoeken.

Naast elkaar gezet: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1751286;1750952/
Ander verschillen zijn scherm opslag en aansluitingen. Al met al lijkt de 5800hs latop mij de betere keuze.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee