Toon posts:

Game pc icm mobiel gamen in huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• oBi-eend
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01 23:36
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment een Macbook Pro uit 2016. Hier valt - zoals verwacht - weinig op te gamen. Daar is hij niet voor gekocht. Ik heb al jaren geen pc meer gehad, omdat ik vrij weinig tijd voor gamen had. Ik begin het gamen nu sinds een jaar of anderhalf te missen, en heb toen de RTX 3000 serie launch afgewacht. Hoe dat is gegaan weten we allemaal (de huidige prijzen gaan me echt te ver). Omdat ik de mobiliteit in huis wel erg prettig vind, ben ikt oen voorzichtig gaan orienteren op een game laptop (lenovo legion pro - maar ook daar zijn de prijzen flink gestegen en ik vraag me steeds meer af of de term 3070 in een laptop wel echt zoveel zegt). Ik wil namelijk het liefste mobiel blijven in huis, maar ook kunnen gamen op mijn ultrawide monitor in hoge settings. Mijn laatste gedachte nu - en waar ik advies over vraag - is om een pc kast op zolder neer te zetten bij mijn monitor en dan in huis via het netwerk te 'streamen' naar mijn macbook. (in de geest van streamingdiensten als nvidia maar dan zelf controlled en alleen mijn eigen netwerk)
Omdat goede videokaarten nu echt te veel aan de prijs zijn (ik kijk vooralsnog 3070Ti+ of RX6800XT) probeer ik een build te maken met een (hopelijk ok) tijdelijke vervangende kaart en dan als de prijzen weer dalen alsnog 1 van de genoemde kaarten in te bouwen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kijk naar 1.200 - 1.500 excl video kaart. Zeg tot 2.000 incl videokaart als de videokaart optie een goede tijdelijke vervanger is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PC, excl randapparatuur

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen merkvoorkeur. Ik ben er te lang uitgeweest om hier zelf iets zinnigs over te zeggen. Ik heb wel alvast rondgezocht op tweakers en andere sites en lijstje hierbeneden toegevoegd.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
* Ik wil uiteindelijk (dus: zodra ik op een redelijk prijsniveau een gewenste kaart kan kopen) gamen op ultra settings - ultrawide. Geen extreme FPS eisen (60-80 lijkt mij prima)
* Geen lichtjes en toeters en bellen aan de kast.
* Stil systeem wordt heel erg gewaardeerd (enigszins beheersbaar onder top gaming load)
* Desktop streaming naar een laptop in huis die niet gemaakt is voor gaming (vooralsnog Macbook Pro 2016)
* Snelle USB c connectie op kast

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
1) Belangrijke startvraag voor de kenners: Zou die streaming setup kunnen werken? Ik heb daar geen idee van. Wel prima thuisnetwerk met die ubiquity pro schotes op elke verdieping en mogelijkheid tot bekabeld p verschillende plekken (cat5). Ik weet dat er ook remote desktop mogelijkheden zijn voor windows naar mac. Ik wil in feite gewoon volledige controle over mijn desktop hebben remote. Dus niet a la Nvidia opstarten van game via een volatile instance.

2) Gezien bovenstaande:
- wat vinden jullie van mijn voorgestelde componenten? is het een efficiente/goede keuze ?
- kan het goed samenwerken (geen verstand meer van helaas)
- zijn er handigere alternatieven / overkill

3) De videokaart: wat moet ik hier in hemelsnaam doen? De !2700 schijnt zelf een grafische chip on board te hebben, maar ik lees dat als erg beperkt. Ben compleet in de war wat ik hier nu het beste kan doen, wetende dat het een tijdelijke oplossing is. Ik dacht eerst iets te halen tweedehands van de oudere gen maar daar schrok ik toch ook flink van :S

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-12700K Boxed€ 448,99€ 448,99
1MoederbordenMSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4€ 335,45€ 335,45
1BehuizingenFractal Design Define 7 Zwart€ 152,77€ 152,77
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 69,-€ 69,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 119,90€ 119,90
1VoedingenCorsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart€ 98,90€ 98,90
1Solid state drivesWD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink)€ 135,90€ 135,90
Totaal€ 1.360,91

Alle reacties

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:14
Reden waarom je een duur moederbord hebt gekozen? Ik zou persoonlijk voor deze gaan: pricewatch: Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0) (is er ook 1 met wifi)

of als nog goedkoper wil: pricewatch: MSI PRO Z690-A DDR4

Behuizing vind ik persoonlijk ook prijzig. Ooit gekeken naar deze? pricewatch: NZXT H510 Zwart

Of als je van een rood randje houd kan het nog goedkoper: https://www.alternate.nl/...zing/html/product/1544543

En ja.. het videokaarten verhaal. We kunnen natuurlijk niet allemaal in de portemonnee kijken. Ik ben al tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn pc, maar geef de moed op. Je kan een 2de hands scoren op marktplaats. Persoonlijk ben ik een ongeluksmagneer op marktplaats en heb al helemaal geen zin om een veel te dure kaart op marktplaats te kopen.. maar tis een optie. Je kan de drops afwachten, maar de kans is bijna 0 dat je hier iets scoort. Dan blijft er voor mij maar 1 optie open... en dat is accepteren dat de markt nu anders is en de drie dubbele volle pond ervoor te betalen. Let er op dat de verwachtingen niet zijn dat de kaarten opeens spot goedkoop worden. Als eind volgend jaar de prijzen weer gezakt zijn naar het normaal dan zie ik dat als een wonder. Dus ja, dat is het advies wat gegeven kan worden.

• oBi-eend
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01 23:36
Bedankt voor je reactie grote_oever.
Ik had de msi moederborden uit een review gehaald waarbij ik de edge koos voor de snellere poorten en de koeling voor meerdere ssd. Ik verwacht nl nog meerdere toe te voegen. Maar het prijsverschil is inderdaad best fors. Daar heb je me aan het denken gezet!
De fractal design kast: daar heb ik ooit een voorloper van gehad. Erg tevreden mee toen. Stevig als een tank, enorm stil. Echt jaren gebruikt.

Bedankt voor de nuance mbt grafische kaarten. Ik herken helaas je mp verhaal. Dat gaat hem zeker niet worden. Het zal toch waarschijnlijk een bepaald type (Nvidia)moeten zijn ivm de oplossing die ik aangeraden heb gekregen (moonlight).

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:27
Je kan natuurlijk voor een ryzen 7 5700g gaan. Dan heb je nog een aardige integrated graphics. Maar of dat voldoende is voor eerst... Wat wil je gaan gamen?

Ik gebruik overigens zelf een 3080ti met een 49" ultrawide. Ik kan daar prima binnen mijn netwerk met steam inhome streaming mee gamen op andere pc's. Bekabeld vind ik dan wel fijn vanwege de lag. Maar dat gaat prima. Geen shooters, maar iets wat een rustig beeld heeft, geen probleem. Maar eerlijk: nu ik tegenwoordig mijn 49" ultrawide heb is zon priegelscherm van een laptop wel heel matig...

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:57
Het hangt van de resolutie waarop je gamet, en welke games je doet af. Met een R5 bespaar je behoorlijk en komt een RTX 3060 inzicht, dan heb je een behoorlijk capabel 1080p gaming systeem.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 285,-€ 285,-
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE V2€ 125,90€ 125,90
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC LHR€ 749,-€ 749,-
1BehuizingenDeepCool CL500€ 69,-€ 69,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom Black€ 28,95€ 28,95
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 74,90€ 74,90
1VoedingenCorsair TX550M€ 49,90€ 49,90
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 99,-€ 99,-
Totaal€ 1.481,65

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:57
Qua streaming gamen: koop dan geen PC, maar een XBOX/PS5/etc, met een glasvezel abonnement.
https://www.pcmag.com/picks/the-best-game-streaming-services
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee