Toon posts:

Tweede scherm blijft zwart - verbinding lijkt ok

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LittleGrootFab
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-01-2022
Mijn vraag

Ik heb een beeldscherm dat ik als tweede scherm bij mijn laptop gebruik. Sinds een aantal weken geeft het scherm geen beeld meer. Het menu van het scherm doet t gewoon (dus het scherm lijkt me niet kapot). Het scherm wordt door verschillende laptops/MacBooks herkend. Ik kan de tweede scherm instellingen aanpassen en bureau blad wordt bijvoorbeeld uitgebreid of gedupliceerd.

Het scherm herkent ook de verbinding (scherm gaat kort aan en uit en ziet de HDMI kabel). En toch toont er geen beeld.

Wat kan ik doen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Scherm Samsung (bijna twee jaar oud)
Laptop Dell/Windows 7 / MacBook uit 2015 met laatste software
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Kabels in en uit, terug naar fabrieksinstellingen, scherminstellingen laptop aangepast
...

Beste antwoord (via LittleGrootFab op 20-12-2021 09:24)

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:05
LittleGrootFab schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:48:
Ik gebruik de dpi poort van mijn laptop naar de HDMI poortvan mijn beeldscherm. Als ik t goed begrijp kan dat eigenlijk niet? Eerder deed t t namelijk wel 😏.

Snap ik t goed dat ik een dpi naar HDMI converter moet hebben en die via een HDMI HDMI kabel op mijn scherm moet aansluiten?
Nee andersom kan het niet zonder speciale adapter.

Je hebt geen speciale converter nodig.

Het bericht van Uzska is gebaseerd op informatie uit je eerdere bericht dat niet klopte.

Dan komt het volgens mij neer op:
Een kapotte kabel.
Of kapot beeldscherm.

Dat het beeldscherm wordt gezien door de laptops betekent overigens nog niet dat alles normaal werkt.

Heeft je Dell geen hdmi aansluiting zodat je rechtstreeks met een hdmi naar hdmi kabel het kan proberen?

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Alle reacties

• MachIV
Welk beeldscherm gaat het precies over (type/modelnummer)?
Sluit je het beeldscherm rechtstreeks aan op de laptop of zit er nog iets tussen?
Heb je wel de juiste input op het beeldscherm geselecteerd?
En heb je een andere kabel en aansluiting/poort geprobeerd?

[Voor 13% gewijzigd door MachIV op 19-12-2021 13:49]

• LittleGrootFab
Dubbel

[Voor 83% gewijzigd door LittleGrootFab op 19-12-2021 14:15]

• LittleGrootFab
Hi dank voor je reactie 😏.

Het is een Samsung S27E330H Color Dislpay Unit

Aansluiting is rechtstreeks met een HDMI naar dsiplayport

Juiste input (HDMI) andere optie is analoog en dan vindt de laptop het scherm niet.

Ander poort lukt niet want niet beschikbaar

Andere kabel nog niet want ik heb maar een met deze combi van poorttypen. Maar kabel is het nieuw (2 maanden) en omdat de laptop het scherm wel herkent leek t me niet aan de kabel te liggen

[Voor 7% gewijzigd door LittleGrootFab op 19-12-2021 14:14]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:16
Dus je gebruikt een DP>HDMI kabel als HDMI>DP? Dat gaat niet werken. Voor HDMI naar DP is een actieve adapter nodig als pricewatch: Akasa HDMI to DisplayPort Adapter cable Zwart

• MachIV
Wat Uszka zegt klopt maar...
Gaat het echt over dit beeldscherm?
Deze heeft namelijk geen displaypoort aansluiting.

Of bedoel je dat de (mini) displaypoort van je laptop(s) via een kabel op de hdmi aansluiting van je beeldscherm is aangesloten?

• LittleGrootFab
Ik gebruik de dpi poort van mijn laptop naar de HDMI poortvan mijn beeldscherm. Als ik t goed begrijp kan dat eigenlijk niet? Eerder deed t t namelijk wel 😏.

Snap ik t goed dat ik een dpi naar HDMI converter moet hebben en die via een HDMI HDMI kabel op mijn scherm moet aansluiten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MachIV
LittleGrootFab schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:48:

Nee andersom kan het niet zonder speciale adapter.

Je hebt geen speciale converter nodig.

Het bericht van Uzska is gebaseerd op informatie uit je eerdere bericht dat niet klopte.

Dan komt het volgens mij neer op:
Een kapotte kabel.
Of kapot beeldscherm.

Dat het beeldscherm wordt gezien door de laptops betekent overigens nog niet dat alles normaal werkt.

Heeft je Dell geen hdmi aansluiting zodat je rechtstreeks met een hdmi naar hdmi kabel het kan proberen?

• LittleGrootFab
Sorry ik snap t even niet, want ik heb het scherm dat Uzka linkte. Deze heeft idd geen dpi poort, mijn laptop heeft alleen een dpi poort, geen hdmi. Vandaar mijn keuze voor deze kabel.

Jii zegt dus dat t wel zou moeten werken (dpi naar HDMI) en het dus of aan de kabel of aan het scherm moet liggen.

• MachIV
LittleGrootFab schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:14:
Sorry ik snap t even niet, want ik heb het scherm dat Uzka linkte. Deze heeft idd geen dpi poort, mijn laptop heeft alleen een dpi poort, geen hdmi. Vandaar mijn keuze voor deze kabel.
Negeer even het bericht van Uzska. Waar hij het over heeft is niet van toepassing op jouw situatie nu
Jii zegt dus dat t wel zou moeten werken (dpi naar HDMI) en het dus of aan de kabel of aan het scherm moet liggen.
Correct. Tenzij ik iets heb gemist natuurlijk.

Heb je geen andere computer waar je het beeldscherm mee kan testen? Of een ander apparaat met hdmi zoals een Nintendo of playstation?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:16
Als je de kabel van DP op de laptop naar HDMI op de monitor gebruikt dan kan het passief alleen benoem je het verkeerd in een eerdere reactie
LittleGrootFab schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:12:

Aansluiting is rechtstreeks met een HDMI naar dsiplayport

• LittleGrootFab
Op mijn oude MacBook die wel HDMI poort heeft gebeurt hetzelfde. Scherm wordt herkend maar wordt niet getoond op scherm. Ik gok dat t scherm stuk is 😢.

Dank voor hulp!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee