Toon posts:

Netwerkkabele, soepel, stug?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• b9OzHq2wxj3fPcX
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-12-2021
Ik wil in mijn nieuwe woning een aantal loze leidingen laten leggen voor CAT6(a?) bekabeling. Een aantal leidingen zullen uitkomen op muurdozen, en die eindigen dan dus in wandcontactdozen met RJ45 stekkers (of keystones) Dit zullen dus stugge kabels moeten worden.

Maar ik heb ook een aantal loze leidingen naar plafonddozen, waar dan een AP tegenaan geschroefd wordt (Unify ap's). Daar zal ik dan soepele leidingen voor moeten gebruiken neem ik aan? Omdat daar direct een connector op geknepen moet worden die dan in de AP gaat.

Door dat te doen krijg ik dus in de technische ruimte, waar de router/switch/patchpanel etc komen, dus een aantal stugge, en een aantal soepel kabels uit de muur... de stugge kabels komen (neem ik aan) mbv keystones achter in het patchpanel, maar hoe zit dat met de soepele kabels? eigenlijk wil ik die ook achterin het patchpanel hebben...

Of is er een beter oplossing, zodat ik toch ook stugge kabels naar de plafonddozen trek voor de AP's? Hoe verbind ik dan de stugge kabel met de AP zonder tussenkomst van een RJ45 wandcontactdoos? Of zou ik IN die plafonddoos de stugge kabel ook kunnen voorzien van een losse RJ45 keystone, en dan bijv. met een heel kort soepel kabeltje van 10cm ofzo, naar de AP?

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg :)

Beste antwoord (via MisteRMeesteR op 22-12-2021 00:05)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Alles wat je in een leiding trekt gebruik je stugge kabels voor.
Ga geen RJ45 aanknijpen, dat levert prutswerk.

Gebruik een voor de aansluiting van plafond AP's toolless RJ45's die een lsa verbinding maken.
Zoiets dus:
https://www.netwerkkabel....5-connector-met-tule.html

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

b9OzHq2wxj3fPcX schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:15:
Of is er een beter oplossing, zodat ik toch ook stugge kabels naar de plafonddozen trek voor de AP's? Hoe verbind ik dan de stugge kabel met de AP zonder tussenkomst van een RJ45 wandcontactdoos? Of zou ik IN die plafonddoos de stugge kabel ook kunnen voorzien van een losse RJ45 keystone, en dan bijv. met een heel kort soepel kabeltje van 10cm ofzo, naar de AP?

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg :)
Trek stugge kabels naar die plafonddozen en knijp daar een RJ45 connector op.

Je wil in de regel geen stugge kabels gebruiken met connectoren omdat dat sneller problemen geeft bij veel in en uitpluggen. Maar zodra je die dingen 1 keer in je AP steekt en daarna nooit meer beweegt, zou ik er gewoon connectoren voor gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Alles wat je in een leiding trekt gebruik je stugge kabels voor.
Ga geen RJ45 aanknijpen, dat levert prutswerk.

Gebruik een voor de aansluiting van plafond AP's toolless RJ45's die een lsa verbinding maken.
Zoiets dus:
https://www.netwerkkabel....5-connector-met-tule.html

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• b9OzHq2wxj3fPcX
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-12-2021
Ah, deze kunnen dus wel op stugge kabel! Problem solved!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee