Toon posts:

Nieuwe game store.... een goed idee?

Pagina: 1
Acties:

• Jim80
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-03 23:16
Ik broed al een tijdje op het idee om als hobbyprojectje een laagdrempelinge niet-commerciële game store te lanceren.
  • Alles moet direct speelbaar zijn in browser zonder extra installs
  • Geen ads, geen tracking, geen registratie, alles gratis, niet commercieel
  • Enkel open souce games (GPL, MIT, ...), geen in-game ads of andere bs
Ik heb al een kleine preview gemaakt, verwacht niks groots of uitgebreid. Nog niet alles werkt zonder keyboard of muis.

https://justga.me

Dit is niet bedoeld als reclame, de site is nog verre van rijp voor het publiek.

Mijn vraag is: is zoiets de moeite om er mijn tijd verder in te steken, of wordt dit iets van "ja, knap, maar dat is het dan verder en komen nooit meer terug".

Graag jullie meningen, want ik bekijk het natuurlijk te rooskleurig :)

Ik ga hier dus geen geld aan verdienen, het is puur voor de fun en om groot & klein eens een alternatief te geven op al die bloated app-store games.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het puur voor de fun is, vooral mee doorgaan.

Ik zou alleen niet verwachten dat je gelijk een groot publiek gaat trekken, zonder dat je flink investeert in het adverteren van je site. Er zijn talloze sites waarop je spelletjes kan doen, dus je moet iets doen om eruit te springen. En dat is lastig als je er geen geld mee verdient, dat is een heel mooi uniek punt, maar wel lastig om mee op te vallen, omdat je geen geld binnenkrijgt.

Maar als je het gewoon leuk vindt om te bouwen, dan is er geen enkele reden om mee te stoppen lijkt me.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18

bonzz.netninja

Niente baffi

Ja geinig, maar let echt ff op die licenties. Mario, duckhunt (en wellicht ook quake3)..... Ik weet niet, ik geloof er niks van dat dit mag :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:05

M2M

medicijnman

het is nu al verslavend :)

-_-

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:29

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik snap niet wat hier "store" aan is? Je kunt niks kopen, niks downloaden... dan is het toch gewoon een (veredelde) linkpagina? Startpagina maar dan anders :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Jim80
bonzz.netninja schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:58:
Ja geinig, maar let echt ff op die licenties. Mario, duckhunt (en wellicht ook quake3)..... Ik weet niet, ik geloof er niks van dat dit mag :)
Voor Quake weet ik dat er geen probleem is. ID Software heeft dit recent als GPL gereleased.
Mario en Duckhunt bevatten geen licensed code, maar het gebruik van de titels en er op lijkende graphics is misschien wel een probleem of grijze zone. Ik moet het nog goed uitzoeken, maar desnoods is het zonder die games. Mocht het inderdaad verboden zijn, zijn er ook wel wat andere websites in overtreding,
RobIII schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:14:
Ik snap niet wat hier "store" aan is? Je kunt niks kopen, niks downloaden... dan is het toch gewoon een (veredelde) linkpagina? Startpagina maar dan anders :P
Je hebt 100% gelijk natuurlijk. Het zijn ook wel geen links, elke game is zelf gehost en er wordt nooit extern gelinkt.

Het moet wel meer op een store (zoals steam, epic) gaan lijken, met features als "my games" (of favorieten), hi-scores bijhouden, game state bewaren, meer online multiplayer games (er is er momenteel al eentje: quake3) En een store hoeft niet betalend te zijn, op Google Play kan je ook veel gratis "kopen".

Je kan inderdaad niks downloaden, omdat het thin-client principe gevolgd wordt zodat je op je smartphone kan verdergaan waar je op je pc gebleven was. Maar evolueren we niet stilaan naar een cloud model zonder downloads?

Het blijft maar een naam natuurlijk. Ik koos voor de term "store" omdat een niet technisch persoon meteen weet wat er bedoeld wordt en er wellicht niet wakker ligt of de games nu al dan niet worden gedownload en/of gratis gekocht.

Er zijn nog veel ideeen, ik wou er ook een PWA van maken met offline speelmogelijkheid zodat het wel heel erg lijkt op een app en geen website. Dat wordt de grens met een store wel heel vaag ;)

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-03 19:57
Jim80 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:50:
[...]

Voor Quake weet ik dat er geen probleem is. ID Software heeft dit recent als GPL gereleased.
Mario en Duckhunt bevatten geen licensed code, maar het gebruik van de titels en er op lijkende graphics is misschien wel een probleem of grijze zone. Ik moet het nog goed uitzoeken, maar desnoods is het zonder die games. Mocht het inderdaad verboden zijn, zijn er ook wel wat andere websites in overtreding,
Zodra dit projectje genoeg aandacht krijgt, krijg je gegarandeerd een juridische brief van de advocaten van Nintendo. Daar hebben ze ook de reputatie van.
Dat de code niet hetzelfde is als het origineel maakt niks uit. Het lijkt er op en het heeft zelfs dezelfde naam.

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

• Jim80
MachIV schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:07:
Zodra dit projectje genoeg aandacht krijgt, krijg je gegarandeerd een juridische brief van de advocaten van Nintendo. Daar hebben ze ook de reputatie van.
Dat de code niet hetzelfde is als het origineel maakt niks uit. Het lijkt er op en het heeft zelfs dezelfde naam.
Het staat ook gewoon op Github...
Maar ik geloof je meteen, twijfelgevallen zal ik er op termijn wel af gooien want in dat juridisch gedoe heb ik niet direct veel zin (wie wel :) )

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-03 19:57
Jim80 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:13:
[...]

Maar ik geloof je meteen, twijfelgevallen zal ik er op termijn wel af gooien want in dat juridisch gedoe heb ik niet direct veel zin (wie wel :) )
Denk dat dat niet echt een argument is waar Nintendo om geeft. Github is ook niet een autoriteit die hier over gaat. Maar het is jouw feestje natuurlijk. :)

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Jim80 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:50:
[...]
De broncode van de engine is vrijgegeven onder GPL. De daadwerkelijke content (models/audio/maps/etc) niet. Vandaar de aparte license agreeement voordat je het spel kan spelen.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18

bonzz.netninja

Niente baffi

Jim80 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:13:
[...]

Ja. Maar dat iets online staat maakt het niet legaal :) ook niet op github. Iedereen kan daar alles opzetten

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Maar hoe ga je je gemaakte kosten betalen? Moeten/ kunnen mensen zich registreren en voldoet je beveiliging dan afdoende?

Of als je natuurlijk alles uit eigen zak wil gaan betalen dan is het een nobel streven en wens ik je veel succes, en diepe zakken. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Jim80
Flagg schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:06:
Maar hoe ga je je gemaakte kosten betalen? Moeten/ kunnen mensen zich registreren en voldoet je beveiliging dan afdoende?

Of als je natuurlijk alles uit eigen zak wil gaan betalen dan is het een nobel streven en wens ik je veel succes, en diepe zakken. ;)
Registratie gaat nooit verplicht zijn. Misschien dat dat er ooit optioneel komt om settings, scores en gamestates op te slaan, maar nooit persoonlijke info of iets waardevols voor een hacker. Dan nog zou ik het wachtwoordloos maken met een login link zodat er ook geen gehashte wachtwoorden kunnen uitlekken.

Diepe zakken... dat valt erg mee. een tientje per jaar voor het domein en hosting is op een vps die ik al in gebruik heb met steeds de laatste security updates, dus kost niks extra.

Ook bij toenemend aantal gebruikers heeft die server weinig te doen.... vrijwel alle load zit op de client.

• Jim80
Voor de gelegenheid een kerstspecial toegevoegd :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee