algemene p4 northwood topic

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Goeiendag allen.. Ik heb van de week van een winkel in mijn omgeving gehoord dat over enkele dagen de niewe p4 uitkomt..
ik heb snel mijn geld... wil er een aanscaffen...maar ff dat buiten wegen.

Er is veel gerotzooi om deze topic.. alles heeft te maken met de chipsets.. of VIA nu wel een vergunning heeft of niet.. en welke fabrikanten nu wel en niet er een mogen/gaan maken

Wat ik met dit topic wil is duidelijkheid voor wat meer mensen dan alleen ik..(denk ik dan haha)

Als dan zometeen werkelijk de niewe p4 uitkomt.. welke kans heb je op een goed moederbord..aangezien de p4x266 niet de vergunning heeft blablabal...en de i847 brookdale chipset langzaam is..

Denk even over dit na :

stel je voor.. je hebt ff zat geld..

Je wilt de niewe P4... maar DDR ram supporten nog weinig mobos...eigenlijk alleen de p4x266 en de mobo's met de intel chipset i847.

ok..daar blijf je dus dan maar even van af.. maar what about rambus?

vraag : de p4 nortwhood..de snellere p4 dus.. is ie dan met de rambus of de DDR ram sneller???? ik zet er ff bij : GELD IS HET PROBLEEM NIET.. je wilt gewoon de snelste computer hebben (hou ook ff de stabiliteit buiten wegen)

Je wilt dus niet hebben dat een AMD thunderbird je nu in gaat halen met je net niew gekochten P4 (note : je draait windows xp - dus ondersteund P4)

graag reacties!!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Hey Jordy,

Pentium 4 nortwood 2,2 GHz + een ASUS P4B Moederbord

Dit zou ik gewoon nemen als geld geen rol zou spelen..

Maar goed.. ik heb liever AMD en ik wacht gewoon op een AMD 1,6 GHz met het nieuwste EPoX moederbord..

En b.t.w de VIA P4X266 is zeker niet slecht hoor. DDR geheugen kost geen drol meer tegenwoordig i.v.m. Rambus

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Rambus is sneller als DDR... zeker met een Pentium 4

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
asus p4b ?? nog neit gezien!!.. p4b.. hmmz.. p4t wel..maar de b nog neit..

ehh..weet je ook zeker of dat deze ook voor een socket 478 is???

---edit---
ow jah... rambus is nderdaad sneller..maar weinig.. is mij verteld...maar inderdaad...onder xp is het misschien wel bruikbaar)

maar is dan de core ook sneller??? bedoel..als een paar mhz snellere athlon dan ook deze p4 er ook niet uitblaast?? anders word je nog genaaid .. :(
---/edit---

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Van wat ik tot nu toe heb gezien in synthetische benchmarks en gamebenchmarks is de huidige P4 met rambus sneller dan met ddr.

Nou is die via chip voor de P4 nog vrij nieuw dus ik weet niet of dat zo blijft in de toekomst en al helemaal niet hoe de verhoudingen met de Northwood liggen.

Maar ik zou geneigd zijn, om als ik voor de P4 zou gaan, rambus te nemen, maar dat is dus gebaseerd op huidige ervaringen, reviews lezen bedoel ik dan ;)

Btw, de Nothwood komt toch niet over enkele dagen uit, maar pas aan het eind van het jaar?

Niet op voorraad.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
das waar.. toch werd er gezegd..dat ook tijdens 3dmax de amd sneller was.. maar wat toch neit zo bleek ...
de p4 is nog steeds de bom met 3dmax.. wat voor mij belangrijk is!!

maar is de niewe p4 werkelijk veel sneller dan de oude p4 ..en blass hij nu wel de athlon eruit??? mzz.. ben benieuwd...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:22 schreef edward2 het volgende:
Btw, de Nothwood komt toch niet over enkele dagen uit, maar pas aan het eind van het jaar?
Klopt...

Degene die over enkele dagen uitkomt is de 478pins Willamette, de normale P4 dus, alleen een wat kleinere socket met wat meer pins...

(Kheb trouwens vorige week zo'n ding in m'n handen gehad :))

Verwijderd

Er is zowieso als je iets gekocht hebt altijd een maand later iets dat sneller is, dus dan blijf je bezig. Als geld geen rol speelt zou ik ook voor Rambus gaan, P4 is dervoor gemaakt, dus dan moet je het ook gebruiken. Ga in ieder geval niet voor een intel mobo maar voor de asus TH7 raid ofzo, of de versie die ervoor uitkomt met socket 478. En als de 2,2 Ghz P4 uitkomt over een maand of twee dan is dat echt de snelste processor op dat moment, en je kunt mij niet wijsmaken dat je daar geen (half) jaar mee vooruit kunt :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
opes..ff veranderen !!..

tja..ach.. weet je...

ik zit nu op een celeron 466 dus..ja..alles is voor mij al sneller nu.. maar ik heb geen zin om duizende guldens uit te gaan geven voor een p4 terwijl de amd nu toch sneller is..

ok ok ..de p4 is ook nie techt bepaalt langzaam hehe.. maar ja.. als je het geld hebt..dan wil je toch het snelste gelijk nietwaar???

je wilt altijd waar voor je geld hebben

Verwijderd

Wat ik me afvraag is het volgende:

We hebben nu uit verschillende benchmarks kunnen zien dat de DDR mobo's(VIA) en de RDRAM mobo's(i850) niet veel van elkaar verschillen, maar wat als ze rond de 2,5~3GHz zitten, zou DDR ram dan niet simpelweg onvoldoende zijn ivm Hardware data prefetch etc? We weten allemaal dat dit best wat bandbreedte opslurpt.......

Verwijderd

beste prijs/kwaliteit verhouding op dit moment is AMD, daar kan niemand omheen. Persoonlijk zweer ik bij Intel, maar das persoonlijk, ik zal AMD nooit afkraken. Als je bakken met geld hebt, moet je gewoon voor die P4 gaan, als je geld hebt en je wilt een bloedsnel systeem voor niet teveel geld, koop dan een AMD 1400 met zoveelmogelijk DDR, 7200 rpm raid en een gf3. lijkt mij.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De P4 mag dan voorlopig klok voor klok in veel testen langzamer zijn dan de TBird, ze zijn wel verder in MHz'en dus dat compenseert de zaak weer ;)

Ik kijk zelf ook uit naar de Northwood, ik heb al een enkele preview gelezen en dat belooft wat :9

Ik zit zelf ook met een AMD/AMD760DDR combo en dat blijft zo tot de Northwood.

Niet op voorraad.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
jah..ok..maar jullie zitten niet met een celeron 466... ik deed et eerst alleen voor audio..toen ontdekte ik 3dmax en photosoep :P

en aangezien de amd nog steeds achhter ligt met 3dmax.. en degene met die benchmarks die bewijst dat ze sneller zijn met amd.. hebben bij de p4 nog geen plugins gebruikt..want dat scheen ook wel te helpen...Het gaat mij voornmelijk om 3dmax.. als deze steeds gewoon de top blijft (de p4 dan) dan is het voor mij duidelijk...

ps..
kun je wat adressen van die previews posten???

ow jah...

kunnen ze die p4 northwood niet beter een p5 noemen? dan voel ik me niet genaaid als ie uitkomen en ik heb een andere.. hehe

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat zal heel moeilijk worden want dat is al een hele tijd geleden, het stond wel in de frontpage van TNet.

Het was wel speculatief, dus er zaten niet veel benchsmarks bij, of zelfs helemaal niet, maar meer een verwachting gebaseerd op de specs.

Niet op voorraad.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ff zoeken dan :)

Verwijderd

Verschil is zowieso makkelijk te zien, de proc zelf is veel kleiner, gebakken op .13. Ook zal de willamette niet verder gaan dan 2.0, dus de 2.2 is altijd een northwood. enne, ik zit nog op een p3 900 te rammelen, maar als de northwood er eenmaal is dan komtie er bij mij ook in

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 23:29 schreef Martin het volgende:
Ga in ieder geval niet voor een intel mobo maar voor de asus TH7 raid ofzo, of de versie die ervoor uitkomt met socket 478.
ow jah..ff oude koeie eteh! :D

ik heb dit bordje niet kunen vinden op de asus site.. waar zijn deze wel dan? specs?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 23:47 schreef Martin het volgende:
Verschil is zowieso makkelijk te zien, de proc zelf is veel kleiner, gebakken op .13. Ook zal de willamette niet verder gaan dan 2.0, dus de 2.2 is altijd een northwood. enne, ik zit nog op een p3 900 te rammelen, maar als de northwood er eenmaal is dan komtie er bij mij ook in
uhmz.. waarom blaast dan de amd 1,4 een p4 1,7 eruit? waar heb dat dan mee te maken..nu raak ik men verstand denk ik een beetje kwijt.. want zal de nortwhood nou echt zoveel sneller lopen.. buiten de MHz??

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:45 schreef gitaarwerk het volgende:
Dat heb ik zojuist nog gedaan ook ;) maar ik vind het niet meer terug, mocht ik nog wat vinden dan paas ik het gelijk hier naar toe.

Niet op voorraad.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik heb nog ff wat oud niews opgezocht..er staat in dat et voo rbeeld en geluidsbewerkingen nog steeds beter is dan amd.. ik ben ook geen gamefreak.. (alleen cs en QFG) dus dan zit ik denk ik toch wel gebakken met de p4 ofniet?

Verwijderd

sorry, p4t is het mobo van asus, de Th7-ii raid is van abit, full specs vind je op http://www.abit.com.tw

/edit
in benchmarks wint de ene keer de p4, de andere keer de AMD, het ontloopt elkaar erg weinig en in reallife performance merk je er weinig tot niets van. Voor videobewerking en geheugenintensieve toepassingen wint de P4 op een 850 chipset, maar das niet zo gek als je de geheugenbandbreedte van rambus ziet, nadeel daarvan is natuurlijk wel dat je er ook voor betaald :)
/edit

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:45 schreef gitaarwerk het volgende:
als je de link naar het asus p4b boardje zoekt dan is het deze :

http://tweakers.net/nieuws/17869 :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
wat is nou het verschil tussen een
nortwhood en een willemette op dezelfde mhz (buiten de micron) in welke opzichten is de nortwhood sneller en is het nou echt aan te raden om te wachten?>?
(met mijn celeron 466 kan ik dat niet al te lang meer)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Wat Rambus aan bandbreedte wint, verliest het weer aan latency, ik geloof dat dat voor games belangerijk is.

Ik speel zelf altijd op 1280x1024x32, dus dan hebt je veel meer aan een goede videokaart, met veel fillrate.

Hieronder staan wel een paar vergelijkingen met de huidige P4 met rambus en DDR.

http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1518

Niet op voorraad.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
uhmz..
wisten jullie dat na de 26e alle p4 prijzen sterk gaan dalen??? ook van de rambus prijzen?? officieeel aangekondicht door de leveranciers van de winkels hier in dordrecht!

dat waas ff een kleine mededeling..

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 00:08 schreef gitaarwerk het volgende:
uhmz..
wisten jullie dat na de 26e alle p4 prijzen sterk gaan dalen??? ook van de rambus prijzen?? officieeel aangekondicht door de leveranciers van de winkels hier in dordrecht!

dat waas ff een kleine mededeling..
yep stond ergens op de main page een keer :P *D

[EDIT}

http://www.tweakers.net/nieuws/17690

[/EDIT]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
eeh.. ok!!..das waar.. willemette zuigt met games..maar ik speel weinig games..

ik doe 3dmax en beeldbewerking!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik zal morgen m'n archieven nog eens nalopen, ik ga nu eerst naar m'n kooi ;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

als je toch veel 3dsmax doe kan je volgends mij beter wel een p4 nemen inplaats van een amd ...vooral met de goeie plugins :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
uhmz..
ik zie net de prijswijzigingen officieel aangekondichd op tweakers. (am I right??)

dus ik neem lekker een p4 2 gig.. hoe veel iedereen er ook op kotst:r .... ik doe et voornamelijk met beeld en geluidsbewerking.. en ik neem er 1 gig rambus bij.. met daarbij nog eens een ASUS V770 pure geforce2 gt 64mb ddr.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 22 augustus 2001 00:11 schreef ViperVenom het volgende:
als je toch veel 3dsmax doe kan je volgends mij beter wel een p4 nemen inplaats van een amd ...vooral met de goeie plugins :)
das nog maar de vraag... daar word juit veel FPU kracht gebruikt, en daar is de Athlon juist weer beter in :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 00:20 schreef BrZ het volgende:

[..]

das nog maar de vraag... daar word juit veel FPU kracht gebruikt, en daar is de Athlon juist weer beter in :)
uhmz..
alle benchmarks (de goeie dan he..er zijn zat neppe)
wjzen erop dat de p4 duidelijk meer presteerd in 3dmax

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
tis eigenlijk alemaal een vaag gedoe..de p4 heb voordelenmet programma's : audio en viedeo bewerking...
de AMD is op het gebied van games gewoon veel beter...

nou ja.. het schijnt dat de verschillen nou ook weer niet zo groot zijn.. in ieder geval nooit ze groot als een celeron 466 met een p4 2 gig!!..denk ik.. of heb ik het mis ? :P

Verwijderd

download de Northbridge Tuner (freeware!)

zelfs op een lowlife benchmark als sifoft sandra 2001 pro scheelt dat minimaal 30% !!!'

heb die shit zelf standaard bij het opstarten ingestelt!!!

WBXTUNE ofzoiets :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ok ok ok .... uhmz.. die nieuwe p4.. met de socket 487, is dus al sneller.... nietwaar? kleinere core... en was het neit zo dat er bij deze 512kb cache isipv 256??

ow jah.. leuk (je)moederplankje erbij :

http://www.abit.com.tw/eng/product/mb/th7-ii.htm

lijkt mij wel wat... de i850 chipset van intel is beter dan de via p4x266 maar ja.. de rambus is wel wat duurder :(
maar ja ..de prijzen zakken binnenkort :D

dus ff afwachten maar

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ff deze topic terughalen... misschien interssant voor daglezers :P

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Inderdaad, heb et met plezier gelezen..

Ikzelf ben ook wel voor de P4. Dat kreng heeft potentie, zeker met die northwoord in het vooruitzicht! De P4 is gewoon weg veel langer vanaf nu te gebruiken en uit te breiden, de Thunderbird/Duron van AMD zie ik (denk ik) niet echt in staat om ook richting de 2.5 a 3 Ghz te komen terwijl ik dat een p4 wel zie doen...

Qua snelheid op multimedia e.d. is ie inderdaad beter zoals al vaakgenoeg is gebleken ( ooit heeft op tweakers dacht ik een benchmark gestaan over het encoden van mpeg2 naar DivX toe. Daarin was de geoptimaliseerde voor de p4 vele malen sneller )

Als ie nou niet zo duur was, en als er nou wat minder onzekerheden waren kocht ik em ook binnekort :)

Helaas zit het niet in me budgets om zoiets onzekers te doen...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik weet niet wat je bdget is..mijnes tegen de 3000
voor alleen mobo - geheuegen en de p4 + eventuleel een egforce 2 gts

met de 26e augustus gaan de prijzen naar benee

Ik zit zelf naar uit te kijken naar et volgende:

-Asus Geforce 2 GTS 64MB DDR PURE
-Abit TH7II-RAID
-Pentium 4 1,8GHz (hopelijk 2GHz)
-1GIG Rambus (begin nu met 512mb denk ik)
-EEN goede FLINKe KOELER!!!

dusjah..als je ff gedult hebt!!.. over een paar daagies dalen de prijzen flink!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Opzich zou ik wel aan 3000 kunnen komen, maar dat zou toch al weer een hele investering zijn aangezien ik ook nog andere dingen wil gaan kopen ( net mn internet abonnement verbeterd dus dat is maandelijks weer extra geld , een hdd moet er nog bij, heb een tekort aan ruimte, verder komen er nog flink wat dvds aan die ik wil gaan kopen )

Dus dan past zoiets eigenlijk niet echt in mn budget, al zou het wel leuk zijn, dan kan ik die DVDs tenminste normaal rippen (voor mezelf natuurlijk! we hebben maar 1 dvd speler dus als iemand anders ook wil kijken moet ie steeds dvd er uit slopen :P )

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
nou ja..weet je wat het is..... een amd doet al goed genoeg..de verschillen op dit moment zijn minimaal eigenlijk... ik wil zo beginnen met professioneel webdesign..daarom neem ik geen amd.. heb met vanalles te maken..en voro de rest heb ik alles al eigenlijk...
kijk.. een amd thunderbird 1,4 GHz is toch al fantastich..
ik wou met dit topic voornamelijk weten of met 3d nou de 4 echt beter was..en dat is ie gewoon..en tja..met rippen van dvds.. dan waht je misscien 5 minuten langer :P hehe..
en de meeste members hier die :r op de p4 willemette!!

k zou als ik jou was gewoon voor een AMD gaan tenzij je puur beeldbewerking wilt doen! (zoals ik)

Verwijderd

heb vandaag de p4b in mijn handen gehad mooi bordje en wat is de socket 478 klein!!!!!!!!!!! maar ok , ik zou effe w8
op de abit TH7II maar dat is omdat ik ga overclocken >:) deze krijgen we bijde weg ook deze week binnen. ach wat maakt het ook uit bijde borden lijken me we goed maar effe w8en op user input

sux6
GiGatech

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
hmmz... al dat ge-oc.. ik doe dat not eigenlijk.. ik heb ook nog een celron 466... ben ik heel tevreden mee voor de prestaties die die levert.. vergeleken met de p3 600
dat celeronnetje van mij blaast de p3 er gewoon uit!!... alleen op 3d gebied.. ok.. 30fps per seconde :P lol

maar voor de rest.. ik heb er ook topspul inzitten ..!!
-quantum fireball LMplus 20,1 gig @ 7200 rpm
-asus 50x max cd rom
-128mb sdram
-sb live
-dell 19"monitor :D
en nog wat shit!..maar loopt heeeel soepel..loopt bijna nooit vast..zometeen als ik niewe cpu heb dan ga ik deze in mijn homestudio voor audio gebruiken etc.. dan clock ik em wel over }:O

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ps...

ik wil nog wel eens de benchmarks zien op Windows XP,..dan zien we de ware pas..denk ik zo

dan zul je zien dat eigenlijk de amd.. (dit ga ik neit negatief bedoelen hoor!) een verouderde technologie is.. gewoon... wel heel snel..maar nog op een oudere basis..waarmee nu de p4 NOG niet wint..maar met de northwood wel denk ik

maar ik zal wel de benchmarks van de windows XP willen zien...(op 3d gebied zeker!)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op woensdag 22 augustus 2001 19:04 schreef gitaarwerk het volgende:
hmmz... al dat ge-oc.. ik doe dat not eigenlijk.. ik heb ook nog een celron 466... ben ik heel tevreden mee voor de prestaties die die levert.. vergeleken met de p3 600
dat celeronnetje van mij blaast de p3 er gewoon uit!!... alleen op 3d gebied.. ok.. 30fps per seconde :P lol
Goed.. dan is dat de eerste Celery die een p3 600 voorbij blaast ,en dat alleen met MMX
Netjes hoor...
Mijn Servertje Celery500@625MHz legt het totaal af man tegen die p3 600... |:(
Grotere bullshit heb ik nog maar zelden gelezen

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Als geld geen rol speeld. Ga dan maar voor de Rambus variant met zijn hardware prefetched 512KB vangt ook redelijk de latency op en ook de hoge clock.

De SDR ram i845 zou ik niet pakken omdat de hardware prefetch toch afhankelijk is van de bandbreedte van het geheugen enzo dus redelijk wat performance verlies krijgt omdat de L2 niet voldoende snel gevuld wordt.

In mijn geval speeld mijn beperkte budged 'n rol dus wordt het voor mij AMD met budged prijzen met toch top performance

En die nieuwe P4 nortwood zullen op release date erg duur zijn dan kan intel wel tig keer prijs verlagen maar hij is dan ook 4 tot 6 keer duurder dus hij wordt steeds ietsie pietsie minder duur maar blijft altijd duurder

Dus intel als latency geen rol speeld veel bandbreedte nodig hebt je apps SSE2 goed kunnen gebruiken en er ook gauw releases komen updates en prijs niet zo belangrijk is.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 19:15 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Goed.. dan is dat de eerste Celery die een p3 600 voorbij blaast ,en dat alleen met MMX
Netjes hoor...
Mijn Servertje Celery500@625MHz legt het totaal af man tegen die p3 600... |:(
Grotere bullshit heb ik nog maar zelden gelezen
hehe..nou ja..bullshit.. sorry..toch is het zo.. qua applicaties is hij perfect..hij draait zelfs met gemak max paine op 1125 resolutie en dan alles op high detail... dus jah.. ik heb een gigabyte mobo.. ik weet ook neit wat et is.qua fs zuigt ie gewoon..dat eerlijk zeggen ..amar de snelheid en de stabiliteit is enorm..mijn vrienden dachten ook dat dat niet kon..todat we em gingen vergelijken!!.. pfff.. vet vruuth..daarom word et ook een server\ :D

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 19:20 schreef SuperG het volgende:
Als geld geen rol speeld. Ga dan maar voor de Rambus variant met zijn hardware prefetched 512KB vangt ook redelijk de latency op en ook de hoge clock.

Dus intel als latency geen rol speeld veel bandbreedte nodig hebt je apps SSE2 goed kunnen gebruiken en er ook gauw releases komen updates en prijs niet zo belangrijk is.
maar merk je het verschil gewoon goed?
bedoel.. anders kan ik net zo goed een amd nemen..ik kan beter ff wachten op benchmarks met xp denk ik

en owjah..heb de p4b nou al 512kb L2geheugen of nog steeds 265..dat weet ik dus eigenlijk niet

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op woensdag 22 augustus 2001 18:53 schreef gitaarwerk het volgende:
en tja..met rippen van dvds.. dan waht je misscien 5 minuten langer :P hehe..
uhm... als ik et goed herinner was bij et rippen optimised voor p4 een rip snelheid van 20fps....
als ik nu rip doe ik dat met 5fps ofzo, met een amd duron..

dus das aardig verschil... Maar ga je kijken naar een Thunderbird inderdaad, dan kom je volgens mij nog niet eens onder die 3000,- uit :P althans, als IK ga shoppen :)

Ofwel ik w8 gewoon voorlopig nog eventjes

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
thunderbird? die dingen zijn erg goedkooptenzij je 1 gig ddr ram wilt.want dan MOET je tenminste 1 ECC 512 MB ram hebben!! en die is al 1400 balleh!
dus de ballen!

neej maar een amd 1,4 gig + asus a7vkt266 + 3x265mb sdram + geforce 2 gts kom je tegen de 2500 aan..

en idd ik haal de p4 mt 1 gig ram niet..met 3000 maar wel met denk ik 265 mb om te beginnen..et rambus word toch wel goedkoper namelijk

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Op woensdag 22 augustus 2001 19:25 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

hehe..nou ja..bullshit.. sorry..toch is het zo......
Hmm, denk toch dat je jezelf wat beter moet informeren over cpu's e.d. want dat een Celeron466 sneller is als een P!!!600 is natuurlijk prietpraat.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op woensdag 22 augustus 2001 19:14 schreef gitaarwerk het volgende:
ps...

ik wil nog wel eens de benchmarks zien op Windows XP,..dan zien we de ware pas..denk ik zo

dan zul je zien dat eigenlijk de amd.. (dit ga ik neit negatief bedoelen hoor!) een verouderde technologie is.. gewoon... wel heel snel..maar nog op een oudere basis..waarmee nu de p4 NOG niet wint..maar met de northwood wel denk ik

maar ik zal wel de benchmarks van de windows XP willen zien...(op 3d gebied zeker!)
Je doet net of AMD ouwe troep verkoopt De K7 reeks valt tussen de P3 en de P4 in

En concurreren in een markt waar de andere(intel) de regels bepaald en z'n klanten onder druk(chipset mobo markt) kan zetten is niet echt concureren SSE2 kan je innovatief noemen maar daar heeft de concurentie niks aan die loopt dan achter AMD heeft het met 3D know geprobeert maar de acceptatie was veel minder dan SSE mede doordat intel de markt heerst je vergelijkt hier 'n CPU zonder SSE &SSE2 tegen éne met.
Intel kan ook makkelijk met 'n lange termijn oplossing komen zie itanium netburts(SSE2) die laten hun kracht later zien omdat ze kunnen teren op de bussnis markt en hun naam in die markt AMD heeft die privelege's niet en moet direct scoren

De athlon 4 komt pas met alleen SSE, voor SSE2 moet we wachten op de hammer en dat ligt niet AMD maar aan intel want die bepaald de markt door standaarden te pushen wat hun vaak wel gelukt is

zou eerlijker zijn bij faire concurrentie tussen twee SSE2 chips

Mocht AMD het niet kunnen bijbenen dan schuift hun produkt rang van low to high-end naar low to midrange met redelijke prijsen intel zal dan net als nvidia zijn oude prijs stelling hervatten met veel weinigere prijsverlagingen dus wordt ie duurder dan die al is

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Abbadon
Overigens, als jij wil 3D Studiomaxen en je hebt een budget van 3 mille en hebt nog even de tijd (de Northwood laat nog wel even op zich wachten) kun je ook aan een alternatief als dit denken:

Afbeeldingslocatie: http://www.tyan.com/products/assets/images/Tg_MP.gif

Volgens de Inquirer gaat Tyan 'm (Tiger MP)over twee weken op de markt gooien voor $230,-, da's hiero zo'n (schatting) 750 piek (?). Twee 1 punt 4's erop à 350,- en 4 x 256MB registered PC2100 bij Micron bestellen voor 600,- en je hebt voor 2,2 mille een beest van een PhotoShop en 3DMax bak :) Ik zeg maar wat hoor.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
---added---
heej SG.. ff wat anders.. ik wil absoluut neit amd zwart maken..eerder intel..omdat AMD gewoon in principe BETER is..dan P4 ..Intel naait je eigenlijk gewoon..niets aan te doen..marktlijders he.. lees ff deze topic.. hieronder staat de link!
---/added---
dat klinkt inderdaad erg goed

maar nu...ff al dat crap gezeik over Intel en AMD

lees mijn topic ff hier

[topic=211103/1/25]

tijd : 19:45

ik denk dat dit het is..en weinig anders.. vul me ff aan// verbeter me ofzo..maar dit is wat ik nu zit te "bedenken"

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 19:37 schreef abbadon het volgende:

[..]

Hmm, denk toch dat je jezelf wat beter moet informeren over cpu's e.d. want dat een Celeron466 sneller is als een P!!!600 is natuurlijk prietpraat.
ow jah..dit zou inderdaad niet zo moeten zijn..celeron sneller dan p3 600

nou ja.. ok.. die andere p3 600 was gewoon scrap - slot 1 - via chipset (jetway bord) 128 mb ram @ 100 mhz) en een ati rage 128 balbalbal

mijn andere hardware was al sneller.. misschien daarom? maar in ieder geval.. hij blaast wel :P

• Abbadon
Op woensdag 22 augustus 2001 19:50 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ow jah..dit zou inderdaad niet zo moeten zijn..celeron sneller dan p3 600

nou ja.. ok.. die andere p3 600 was gewoon scrap - slot 1 - via chipset (jetway bord) 128 mb ram @ 100 mhz) en een ati rage 128 balbalbal

mijn andere hardware was al sneller.. misschien daarom? maar in ieder geval.. hij blaast wel :P
Zo bekeken kan ik je alleen maar gelijk geven :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
hha ja.. ik ebn raar bezig nu ff.. ik benn totaal in de war geraakt door als die voor en nadelen..verschllen en de pc die niet wou werken hier en ik honderden guldens heb uitgegeven..terwijl men voeding niet deugde..

dus..sorry voor al mijn onzinnige posts

[topic=211103/1/25]

dat lijkt em wel een redleijk stuk van mij

ik smeer em nu..word helemaal gek..ik ga eens ff een paar biertjes pakken !!!.. ff 1 liter bier..dan word ik weer een beetje helderder van..als dat gezwam wat in princiepe op 1 ding neerkomt... AMD RULED : P4 RULED Oko - P4 naait iedereen en AMD is eenzeer mooie prijs.. nu nog alle software fabrikanten eens de moeite nemen voor een goed programma te schrijven voor AMD/VIA ..thats all.. (erg kort samengevat)

dit is mijn laatste post nu.. cya all

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
tja..ach..nog ff een post WEER

weet je... et boeit me allemaal toch niet.. ik wil gewoon een snelle cpu met veel geheuegen.. ik meot em voornameijk hebben voor grafische shit..en de p4 is daar gewoon beter voor.dat is al zat gebleken.. (ook in combinatie met andere producten welleswaar) en als iemand het daar neit mee eens is.. ga dan maar huilen :'( .

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
^^shopje^^

Toch wel een interresante discussie hiero. Hoe is het met deze mensen uit dit topic ?

Verwijderd

man op 3dsmax wint den xp me gemak
xp 1800+ beats den northewood 2,2GHz his ass en MET ondersteuning p4

• Abbadon
Op dinsdag 08 januari 2002 11:17 schreef roedie het volgende:
^^shopje^^

Toch wel een interresante discussie hiero. Hoe is het met deze mensen uit dit topic ?
Grapvol mezelf en passant een bord aan te zien prijzen waarvan ik destijds 'droomde' om 'm te bezitten :)
Heb 'm dus een paar maand later gekocht

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:18

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 08 januari 2002 19:39 schreef flyck het volgende:
man op 3dsmax wint den xp me gemak
xp 1800+ beats den northewood 2,2GHz his ass en MET ondersteuning p4
Bla bla bla, zie jij algemene Xp topic staan. Ik niet >±)
Pagina: 1