Toon posts:

Eenvoudige account-vrije webcam/groepsgesprek software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Goedemorgen allen!

Ik ben op zoek naar software waarmee ik eenvoudig een stuk of 5 webcams tegelijk kan monitoren, zonder dat daar al te veel installatie of accountregistraties voor nodig zijn.

Eigenlijk gewoon een whatsapp groepsgesprek zegmaar, maar dan zonder dat ik 5 whatsapp accounts nodig heb.

Ik kom eigenlijk alleen maar "echte" surveillance oplossingen tegen die het opnemen, en waar je meestal maar een webcam tegelijk kan bekijken. Ik zie bij voorkeur alle webcams tegelijk op mijn telefoon (app mag iOS of Android zijn, heb beide)

Kent iemand zo'n oplossing, of een chat-app waarbij het makkelijk en snel mogelijk zou zijn?

Het is een heel tijdelijke oplossing en het hoeft alleen maar te werken wanneer ik het initieer vanaf alle laptops, geen blijvende of professionele oplossing.

UPDATE: Werkt prima met Zoom, maar 1 account nodig voor de organisator van de meeting, rest als guest.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 19-12-2021 12:12]

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou denken dat juist de "echte" surveillanceoplossingen dit kunnen. Daar zijn ze voor. Welke heb je bekeken?

Al lijkt gewoon een account per camera prima te doen als het toch om cams in laptops gaat. Maar dan een van de vele andere diensten dan Whatsapp gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Niet online
Ik had over Zoom heen gekeken, daar kan je ook vrij makkelijk als guest inloggen - dat lijkt de makkelijkste oplossing te zijn.

Surveillance software installeren op alle laptops & instellen om het daarna allemaal weer te verwijderen liever niet als het niet hoeft.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Volgens mij heeft Jitsi geen tijdslimiet, en anders zou je daar zelf heel gemakkelijk een server voor kunnen opzetten die zeker geen tijdslimiet heeft.

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Wat is nou eigenlijk je probleem en waarom wil je het zo oplossen?

• Niet online
KelvinX schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:59:
Wat is nou eigenlijk je probleem en waarom wil je het zo oplossen?
Ik heb een hond geadopteerd die naar het schijnt nogal in paniek kan raken als hij alleen thuis gelaten wordt.

ipv hem het hele huis af laten breken, sta ik in het begin liever buiten naar mijn telefoon te staren om te kijken wat 'ie doet & evt weer naar binnen te gaan als de deur als een verwijderbaar obstakel gezien wordt :+

We hebben al aardig getrained in een hondenbench, en die kan ik gemakkelijk met 1 telefoon in de gaten houden (whatsapp videogesprekje en gaan met de banaan), maar zodra er meerdere kamers & de gang toegankelijk zijn, heb ik iets meer video nodig.

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 19-12-2021 11:02]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:00
https://play.google.com/s...ls?id=com.alexvas.dvr.pro

Deze gebruik ik op mijn telefoon. Er is ook een gratis variant (om te proberen of het voor je werkt, deze bevat reclame)

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:01:
[...]

Ik heb een hond geadopteerd die naar het schijnt nogal in paniek kan raken als hij alleen thuis gelaten wordt.

ipv hem het hele huis af laten breken, sta ik in het begin liever buiten naar mijn telefoon te staren om te kijken wat 'ie doet & evt weer naar binnen te gaan als de deur als een verwijderbaar obstakel gezien wordt :+

We hebben al aardig getrained in een hondenbench, en die kan ik gemakkelijk met 1 telefoon in de gaten houden (whatsapp videogesprekje en gaan met de banaan), maar zodra er meerdere kamers & de gang toegankelijk zijn, heb ik iets meer video nodig.
In dat geval, "Manything" voor iOS. Eén apparaat dient als camera, de ander als viewer. Gratis voor een simpele use case.

Anders bij de praxis wat goedkope cameraatjes oppikken.

• Niet online
KelvinX schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:11:
[...]

In dat geval, "Manything" voor iOS. Eén apparaat dient als camera, de ander als viewer. Gratis voor een simpele use case.

Anders bij de praxis wat goedkope cameraatjes oppikken.
Maar dat is dan nog steeds een op een? Ik heb juist een zwik apparaten (laptops in dit geval) die ik in de kamers & gang neer kan zetten.

Ik heb het overigens al opgelost met Zoom - alleen de organisator van de meeting heeft daar een account nodig, kan mijn andere devices gewoon als guest inloggen, werkt prima zo te zien.

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:21
Zijn de LSC bewakingscamera’s van de Action geen optie? Werkt relatief stabiel en de camera’s zijn natuurlijk echt gemaakt voor surveillance. Ik weet niet of en hoeveel je in deze oplossing wilt investeren, maar met 30 euro per camera (meen ik) praat je niet over een wereldschokkende investering.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• Niet online
Daam schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:50:
Zijn de LSC bewakingscamera’s van de Action geen optie? Werkt relatief stabiel en de camera’s zijn natuurlijk echt gemaakt voor surveillance. Ik weet niet of en hoeveel je in deze oplossing wilt investeren, maar met 30 euro per camera (meen ik) praat je niet over een wereldschokkende investering.
Nul. Ik wil niks investeren. Ik heb alle apparatuur in huis, hier camera's voor kopen is echt onnodig.

Ik zal de startpost updaten, het is inmiddels met Zoom gelukt

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:28

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 472287 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:40:
UPDATE: Werkt prima met Zoom, maar 1 account nodig voor de organisator van de meeting, rest als guest.
Hoe heb je dat nou precies ingericht dan? Zit elke webcam apart als gast permanent in een meeting ofzo?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Niet online
g0tanks schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:34:
[...]

Hoe heb je dat nou precies ingericht dan? Zit elke webcam apart als gast permanent in een meeting ofzo?
Het is geen permanente setup, ik maak een meeting, join de laptops en doe de training. Daarna zoom weer afsluiten, klaar. Volgende keer nieuwe meeting. Het hoeft zo te zien maar een paar dagen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee