Toon posts:

Nieuwe BigTower of grote MidiTower

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:45
Ik zoek een?
Grote kast voor mijn nieuwe build, ik hou niet van passen en meten, dus hij mag best wel groot zijn, een grote midi of een bigtower.

Wat is je budget?
Ik wil het liefst onder de 150 euro blijven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair (heb nu een Obisidian 750D), Fractal Design Meshify versies, be quiet! maar sta open voor alles.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Workstation (3D Studio MAX, VRay, Adobe Premiere) en zware Game PC met grote GPU('s).

Ik heb momenteel een Corsair Obsidian 750D, geweldige kast en ook gekocht om te houden, maar het frontpaneel is deels kapot (USB hapert, mic ingang en pinnetje van de voorklep afgebroken), ook heeft deze geen USB-C, maar ik vraag me af of dat echt nodig is.

Het liefst grote kast, ongeveer hetzelfde formaat als de 750D en dat is 55 x 55 x 23 maar als het veel geld scheelt mag hij ook wel net iets kleiner zijn. Als er een gemoderniseerde 760D of iets dergelijks zou zijn dan zou ik niet twijfelen, want de kast bevalt goed.

Het eerst wat in me op komt is een 5000D maar die is toch een slagje kleiner. De prijs maakt dat goed, maar twijfel ook over de intake aan de voorkant. De airflow editie vind ik zijn geld weer niet waard. De 7000D valt buiten budget.

Qua airflow en prijs en looks is de Fractal Design Meshify 2 erg mooi, echter is deze net als de 5000D net geen bigtower. De XL versie wordt met zijn 190 euro weer erg duur.

Dan blijft de Silent Base 802 Window Zwart over en die is qua formaat en prijs ongeveer gelijk aan de 750D en zit qua prijs ook ongeveer tussen de 5000D en de Meshify 2 XL, maar daar heb ik weer een beetje het idee dat ik net niet de kast heb die ik zou willen, maar het is ook niet echt een koopje. Het past wel mooi bij mijn Dark Rock Pro 4.

Alternatief
Het alternatief is om een goedkope, maar goede miditower te kopen en mijn huidige systeem daar in te bouwen en de nieuwe build alsnog in mijn licht geschonden en verouderde (zonder USB-C) kast te bouwen. Nadeel is wel dat hier alles al netjes en strak zit weggewerkt, kabelmanagement precies op maat.

Dus
Suggesties zijn welkom. Heb ik USB-C nodig in mijn kast, ga ik een nieuwe build in een oude kast bouwen, zijn er nog andere vergelijkbare kasten? Ik denk als de Meshify 2 XL een keer in de aanbieding komt voor 140 euro dat het dan die zou worden. Aan de andere kant is de kast sowieso een al een extra kostenpost aangezien de bedoeling was om het gewoon in deze kast te bouwen.

Dus het ligt er ook een beetje aan wat ik nog kan krijgen voor deze PC in zijn geheel, ik heb het al even op MP gehad en mensen bieden snel zonder te lezen, maar haken af als ze de beschrijving goed lezen dat het alleen gaat om de inhoud zonder kast.

En heeft iemand ervaring met 1 van deze kasten? 5000D, 802 of Meshify.

Dingen als Games enzo | Mijn 12600K systeem | En 3D/AI/PS hier

Beste antwoord (via JDx op 20-12-2021 10:18)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
JDx schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:19:
[...]

Die is er ook wel met USB-C
https://www.alternate.nl/...dule/html/product/1448891

Maar ze weten niet of die nog te leveren is.
Deze is gewoon te krijgen bij Corsair zelf https://www.corsair.com/e...Upgrade-Kit/p/CC-8900138#

Alle reacties

• JDx
Bedenk me net dat mocht het nodig zijn USB-C wel aan de achterkant zit van het nieuwe moederbord. Dus om die reden hoeft het in ieder geval niet.

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-03 12:09
Misschien handig om aan de voorkant wat keuzes te maken: wil je een airflow-focused kast, of is dat niet belangrijk? Een stille kast? Wil je er degelijke stoffilters in hebben (geen mesh)? Wat wil je kunnen qua koeling? Moet er een AIO waterkoeling in (al zal dat in de meeste gevallen wel lukken in een grote kast)?

Ik heb een Thermaltake S300, omdat die een keer voorbij kwam voor een bijzonder goede prijs. Ook een vrij ruime, degelijke (stalen) kast met veel mogelijkheden qua inbouw. Echter heeft die dan weer geen degelijke stoffilter, dus die heb ik er zelf voor gemaakt van nylon mesh. Maargoed, het is maar net wat je wilt / nodig hebt.

• JDx
BHStar schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:43:
Misschien handig om aan de voorkant wat keuzes te maken: wil je een airflow-focused kast, of is dat niet belangrijk? Een stille kast? Wil je er degelijke stoffilters in hebben (geen mesh)? Wat wil je kunnen qua koeling? Moet er een AIO waterkoeling in (al zal dat in de meeste gevallen wel lukken in een grote kast)?

Ik heb een Thermaltake S300, omdat die een keer voorbij kwam voor een bijzonder goede prijs. Ook een vrij ruime, degelijke (stalen) kast met veel mogelijkheden qua inbouw. Echter heeft die dan weer geen degelijke stoffilter, dus die heb ik er zelf voor gemaakt van nylon mesh. Maargoed, het is maar net wat je wilt / nodig hebt.
Hij moet wel goed koelen, bij de 750D heb ik de klep aan de voorkant er gewoon af, dan zit er een stoffilter en dan 2 intake fans, als dat bij de 5000D niet kan, dan valt die wel af. Verder hebben alle andere genoemde opties een mesh voor en bovenkant.

Waterkoeling hoeft niet er komt een Dark Rock Pro 4 in. En gewoon een standaard 3060 Ti met 3 fans. Ik zorg zelf wel dat de kast stil is door de inhoud, de 750D is ook niet gericht op geluidsreductie en soms denk ik dat ie uit is gevallen omdat ik niets hoor terwijl de 3060 Ti op 100% draait met de fans op 60% _/-\o_

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Voor je een andere kast koopt: je kan het frontpaneel apart kopen (wel geen usb C); eventueel ook een drivebay vullen met een usb C front panel met cardreader?

Ik heb zelf een fractal define (komende van een gigantische lian-li), wat wel een fijne kast is met veel mogelijkheden voor airflow te verbeteren.

• BHStar
JDx schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:50:
[...]

Hij moet wel goed koelen, bij de 750D heb ik de klep aan de voorkant er gewoon af, dan zit er een stoffilter en dan 2 intake fans, als dat bij de 5000D niet kan, dan valt die wel af. Verder hebben alle andere genoemde opties een mesh voor en bovenkant.

Waterkoeling hoeft niet er komt een Dark Rock Pro 4 in. En gewoon een standaard 3060 Ti met 3 fans. Ik zorg zelf wel dat de kast stil is door de inhoud, de 750D is ook niet gericht op geluidsreductie en soms denk ik dat ie uit is gevallen omdat ik niets hoor terwijl de 3060 Ti op 100% draait met de fans op 60% _/-\o_
Dan staan we er nog redelijk hetzelfde in, beter goede koeling, dan hoeft het allemaal niet te hard te draaien en is t op die manier weer stiller.

Je hebt in ieder geval ook nog de 5000D Airflow, en ik zie op de website van Corsair dat daar ook een front dust filter voor is (ik weet niet of die er standaard bij zit). Maar dat tikt dan wel alle boxjes aan. Verder ben ik geen expert op grote kasten. Ik weet wel dat GamersNexus erg positief was over de BeQuiet die je noemde, maar persoonlijk vind ik die dan weer net niet alles qua ontwerp. Maargoed, dat is subjectief. 'T lastige is dat er zoveel kasten zijn dat (bijna) elk merk wel iets voor je heeft. Het hielp mij soms op buitenlandse sites kijken, zoals newegg, puur en alleen omdat hele andere kasten daar vaak verkocht worden, en daarom bovenaan staan, vergeleken met onze pricewatch.

• JDx
manzonderdas schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:59:
Voor je een andere kast koopt: je kan het frontpaneel apart kopen (wel geen usb C); eventueel ook een drivebay vullen met een usb C front panel met cardreader?

Ik heb zelf een fractal define (komende van een gigantische lian-li), wat wel een fijne kast is met veel mogelijkheden voor airflow te verbeteren.

Heb overigens een Fractal Design R4 gehad, was wel een enorm fijne stille kast, maar ik wil echt eigenlijk zo groot mogelijk, heb laatst een klein kastje gemaakt voor mijn broertje, rot werk. Deze 750D draai ik zo open en prik erbij of pak eruit wat ik wil met m'n lompe handen :P

Zou die 5000D eigenlijk wel met eigen ogen willen zien, hoe veel kleiner dat is en of die voorkant er nou af kan of niet, maar ik denk eigenlijk dat ik beter de 750D kan houden dan alleen voor dat frontpaneel naar de 5000D en genoegen nemen met een kleine kast, die 750D is een klasse hoger.

[Voor 31% gewijzigd door JDx op 19-12-2021 13:24]

• JDx
BHStar schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:06:
[...]

Dan staan we er nog redelijk hetzelfde in, beter goede koeling, dan hoeft het allemaal niet te hard te draaien en is t op die manier weer stiller.

Je hebt in ieder geval ook nog de 5000D Airflow, en ik zie op de website van Corsair dat daar ook een front dust filter voor is (ik weet niet of die er standaard bij zit). Maar dat tikt dan wel alle boxjes aan.
Ja, maar die 5000D vind ik alleen interessant vanwege zijn prijs van 115 euro, die airflow komt helaas al in de pricerange van de 802 en al richting de Fractal 2 XL.

• JDx
BHStar schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:06:
[...]
Het hielp mij soms op buitenlandse sites kijken, zoals newegg, puur en alleen omdat hele andere kasten daar vaak verkocht worden, en daarom bovenaan staan, vergeleken met onze pricewatch.
Zal ook eens op bijv NBB kijken.

• BHStar
[...]

Heb overigens een Fractal Design R4 gehad, was wel een enorm fijne stille kast, maar ik wil echt eigenlijk zo groot mogelijk, heb laatst een klein kastje gemaakt voor mijn broertje, rot werk. Deze 750D draai ik zo open en prik erbij of pak eruit wat ik wil met m'n lompe handen :P

Zou die 5000D eigenlijk wel met eigen ogen willen zien, hoe veel kleiner dat is en of die voorkant er nou af kan of niet, maar ik denk eigenlijk dat ik beter de 750D kan houden dan alleen voor dat frontpaneel naar de 5000D en genoegen nemen met een kleine kast, die 750D is een klasse hoger.
Fair enough. https://www.amazon.de/dp/...pFVNF8PL6wD59Q&th=1&psc=1 Misschien dat dit nog helpt in de overwegingen.

Ik zie tijdens het schrijven van dit dat de Meshify 2XL ook wat voordeliger is bij de buren: https://www.amazon.de/dp/...JAUmKGZtjXSjkA&th=1&psc=1

• JDx
BHStar schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:28:
[...]

Fair enough. https://www.amazon.de/dp/...pFVNF8PL6wD59Q&th=1&psc=1 Misschien dat dit nog helpt in de overwegingen.

Ik zie tijdens het schrijven van dit dat de Meshify 2XL ook wat voordeliger is bij de buren: https://www.amazon.de/dp/...JAUmKGZtjXSjkA&th=1&psc=1
Zag net al dat ze ook wat zuiniger zijn geworden bij Corsair, 2 fans er maar bij, 1 intake, bij de 750D en alle behoorlijke modellen had je altijd 2 intakes, zoals ook bij de bequiet 802.

Neig wel steeds meer naar deze kast houden, maar weet alleen niet echt wat ik dan met de huidige inhoud moet, ben bang dat ik gewoon een los moederbord met processor en koeler moeilijker kwijt raak. En weet ook niet echt wat ik er zelf dan mee moet.

[Voor 14% gewijzigd door JDx op 19-12-2021 13:34]

• JDx
Dit zijn mijn filters (kan je dat delen?)
https://tweakers.net/behu...Z1ylJLoSWpO5sDwv5bOu-zLD8

• JDx
Ik vind het ook wel een groot nadeel dat ik tijdens het ombouwen zonder PC zit, stel er gaat iets niet goed of er werkt iets niet, dan kan ik niks, heb geen laptop ofzo.

MSRP van 165 dollar zegt hij, die is dus wel aardig geprijsd nu, lijkt me ook nog best wel een flinke kast zo.

Na deze review valt de 802 eigenlijk al af, hij is niet bijster enthousiast erover.

[Voor 31% gewijzigd door JDx op 19-12-2021 14:07]

• JDx
En in deze review wordt duidelijk dat de Meshify 2 XL overkill is als je er geen 100 HDD's in stopt of dikke watercooling installatie.

Dus dit is dan eigenlijk wat er overblijft
https://tweakers.net/pric...;1648258;1631162;1631168/

Die link van Amazon van @BHStar is wel een mooie prijs, jammer wel dat ik nog een bon heb van Alternate, maar die kan ik ook ergens anders voor gebruiken.

Ergens zie ik de 5000D airflow binnenkort ook nog wel een keer in de aanbieding komen aangezien deze niet heel veel voordelen heeft ten opzichte van de solid version, scheelt 3 graden (50 tegenover 53).

• JDx
Jammer dat dit zo'n vage winkel is (pools ofzo)
https://www.senetic.nl/product/CC-9011167-WW

Die case kost normaal bij andere winkels het dubbele. Bij bestellen staat al meer dan een week levertijd, dus dan haak ik al af, de 5000D wint het wel van de Meshify 2 bij mij vanwege zijn formaat.

Ook kan de voorkant eraf en wordt hij geleverd met 2 fans, maar heb er 4 in de 750D, dus dat zet ik zo over.

[Voor 46% gewijzigd door JDx op 20-12-2021 07:33]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:54
Voordeel van meshify 2 is dat hele bovenkant eraf gaat tijdens inbouwen, dus je hebt ineens heel veel ruimte om mee te werken.

• JDx
99ruud99 schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:25:
Voordeel van meshify 2 is dat hele bovenkant eraf gaat tijdens inbouwen, dus je hebt ineens heel veel ruimte om mee te werken.
Klinkt handig, maar bij de 750D nooit last van dat ik nergens bij kan. Jij hebt de die? Hoe bevalt ie verder?

• 99ruud99
De meshify 2 heb ik gebouwd, bevalt erg goed (wel groot).
Was puur toeval dat ik erachter kwam dat hele bovenkant los kon, wat een heerlijk bouwen, in vergelijking met bijvoorbeeld be quietpb500, waar je de uitlaat-fan los haalt zodat je nog beetje fatsoenlijk bij de aansluitingen linksboven in kan.

• JDx
99ruud99 schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:32:
De meshify 2 heb ik gebouwd, bevalt erg goed (wel groot).
Was puur toeval dat ik erachter kwam dat hele bovenkant los kon, wat een heerlijk bouwen, in vergelijking met bijvoorbeeld be quietpb500, waar je de uitlaat-fan los haalt zodat je nog beetje fatsoenlijk bij de aansluitingen linksboven in kan.
Die vind je al groot? Heb zelf de 750D onder mijn bureau staan, ik vind het dan ideaal als hij ongeveer 60cm hoog is, lekker ruim en nog 10cm over voor ventilatie.

Vriend van me heeft zo'n kast van 70cm ofzo die niet eens onder zijn bureau past, dat is meer een bijzetttafel dan een computercase hehe. Als hij op je bureau staat is een Meshify 2 denk ik wel al flink.

Het mooie aan die 802 vind ik die poten, niet qua looks, maar ziet er echt uit om op de grond te zetten.

[Voor 6% gewijzigd door JDx op 20-12-2021 08:39]

• 99ruud99
tsja - het is uiteindelijk een keuze die je zelf moet maken.
als koeling van belang is dan is de meshify 2 erg goed, door zijn vele mesh + fans.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
[...]

Deze is gewoon te krijgen bij Corsair zelf https://www.corsair.com/e...Upgrade-Kit/p/CC-8900138#

• JDx
Nou komt die virtuele creditcard ff goed van pas zeg, damn, als ik toch alles om moet bouwen, kan ik die ook mooi inbouwen, heb 'm besteld, ik ga de 750D houden, vind wel wat voor de oude onderdelen.

Heb toevallig gister ook een front cover terug gevonden die op de plek van de DVD brander kan, dan kan die bracket er ook uit, heb ik een mooie lege kast.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-03 14:15
[quote][b]JDx schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:54:Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair (heb nu een Obisidian 750D), Fractal Design Meshify versies, be quiet! maar sta open voor alles.

Ik heb sinds donderdag de Fractal Design Meshify C Mini Blackout TG Dark Tint en ik ben positief verrast met de mogelijkheden. Makkelijk kabel management en enorm veel ruimte voor uitbreidingen (oa 4 disks). Echt heel veel bang voor je geld. Aanradertje !!!

PS
Had hem bij een flash deal op amazon.de gekocht voor 81 euro.

• JDx
rikoos schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:20:
[quote][b]JDx schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:54:Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb sinds donderdag de Fractal Design Meshify C Mini Blackout TG Dark Tint en ik ben positief verrast met de mogelijkheden. Makkelijk kabel management en enorm veel ruimte voor uitbreidingen (oa 4 disks). Echt heel veel bang voor je geld. Aanradertje !!!

PS
Had hem bij een flash deal op amazon.de gekocht voor 81 euro.
Thanks, maar die was me sowieso te klein.

• JDx

• JDx
Deze was eergisteren 55 euro, ik geloof 50% korting en dezelfde afmetingen als een 5000D
https://www.bol.com/nl/nl...n-zwart/9200000124548981/

Toch maar gekocht, was blijkbaar ook de laatste, voor m'n oude systeem eigenlijk, maar wie weet bouw ik het nieuwe systeem daar ook wel in, morgen even naast elkaar zetten voordat ik de boel uit de 750D trek.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee