Toon posts:

Online bezorgen boodschappen binnen 10 min vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 747 views

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-02 10:03
Zoals jullie weten wordt in de grote steden binnen 10-20 minuten soms langer door online bezorgers boodschappen bezorgd. (EDIT: ik bedoel Gorillas Flink Getir en niet de reguliere boodschappen bezorging die aantal dagen duurt dit is direct te bestellen en heel snel voor je deur voor supermarktprijzen)

Kunnen jullie mij iets vertellen welke nieuwe bezorgers straks komen? Dit wordt booming business met veel vraag naar kennis en diensten en zeker IT. Daar loopt het namelijk vaak stuk maar ik heb interesse in iets anders. Ik zal dat toelichten maar wie weet meer van de bedrijven die naar de randstad komen. Gaan de grote clubs in NL meedoen? AH JUMBO etc ben ik wel benieuwd naar, lijkt me gemiste kans ookal verdienen ze er niks mee. De grote partijen vinden al dat ze met bezorging die paar dagen duurt weinig verdienen naar hun mening heb ik met laten informeren dus vermoed dat dit niet anders is wellicht.

Wat denken jullie en welke namen, buitenland is er al Gorillas en anderen? Corona brengt verandering mee die wellicht interessant is. Het is echt meer dan we zien lijkt me.

Hoe zien de ondernemers hier business kansen voor innovatie ookal is het nieuw maar niet heel vernieuwend via apps etc. de snelheid is soms echt ruk ook. Personeel onvindbaar en de vraag stijgt met de dag.

Wat is de toekomst en voor wie? Blijft het bij Gorillas en onbekende namen of doet straks iedereen mee en is de supermarkt straks out of date?

[Voor 15% gewijzigd door LucyLG op 19-12-2021 08:44]

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:09
Waar heb je het over? Alle grote supermarkten hebben allang goed werkende bestel-apps met aan huis bezorging. Daarnaast zijn er nieuwe bedrijven als HelloFresh. Daarnaast zijn er nog wat bedrijven als UberEats, die zelfstandig zijn, maar nauw samenwerken met bedrijven om zo eten aan de deur te bezorgen.

Hoezo zou een supermarkt niks verdienen aan het bezorgen? Letterlijk niet nee, maar indirect wel. Omzet wordt vergroot als ze goed bezorgen.

Het is duidelijk dat de supermarkten nog wel even blijven voor mensen die het shoppen leuk vinden. Voor het grootste deel zullen mensen het eten thuis laten bezorgen. Beiden zullen door o.a. de huidige supermarkten worden gedaan. Dat loopt al lang en werkt steeds beter.

Het bezorgen binnen 20 minuten is dan iets van UberEats en dat soort diensten, maar dat kost dan ook meer en zal veel minder gekozen worden en is ook de minst elegante oplossing. De winst in geplande levering zit in het minder kosten hebben aan de winkelpresentatie en het beter kunnen afstemmen van hoeveelheden van bepaalde producten (dus minder derving en minder netto opslag).

• LucyLG
Playa del C. schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:37:
Waar heb je het over? Alle grote supermarkten hebben allang goed werkende bestel-apps met aan huis bezorging. Daarnaast zijn er nieuwe bedrijven als HelloFresh. Daarnaast zijn er nog wat bedrijven als UberEats, die zelfstandig zijn, maar nauw samenwerken met bedrijven om zo eten aan de deur te bezorgen.

Hoezo zou een supermarkt niks verdienen aan het bezorgen? Letterlijk niet nee, maar indirect wel. Omzet wordt vergroot als ze goed bezorgen.

Het is duidelijk dat de supermarkten nog wel even blijven voor mensen die het shoppen leuk vinden. Voor het grootste deel zullen mensen het eten thuis laten bezorgen. Beiden zullen door o.a. de huidige supermarkten worden gedaan. Dat loopt al lang en werkt steeds beter.

Het bezorgen binnen 20 minuten is dan iets van UberEats en dat soort diensten, maar dat kost dan ook meer en zal veel minder gekozen worden en is ook de minst elegante oplossing. De winst in geplande levering zit in het minder kosten hebben aan de winkelpresentatie, het beter kunnen afstemmen van hoeveelheden van bepaalde producten (dus minder derving en minder netto opslag).
Sorry ik ben niet duidelijk geweest denk ik maar ik bedoel de boodscheppen diensten dus geen maaltijden die beloven binnen 10 minuten voor je deur te staan met een tros bananen. Dat zijn er nu maar een paar Gorillas, Flink, Getir, Crips (dagje later), maar die jij noemt nemen veel meer tijd en hellofresh en ubereats leveren wat anders en geen booschappen toch?

ik zal mn post evt aanpassen. Mijns inziens zijn deze diensten nog niet goed aanwezig en hebben probelemen echt te kunnen starten en de vraag aan te kunnen. Albert heijn verdient er niet veel aan maar zien in dat ze niet kunnen wegblijven en deze markt is weer anders met 10 minuten enik vind dat ze daar ook niet weg kunnen blijven omdat ze die exposure moeten hebben om relevant te zijn.

Amsterdam rijden er in grote straten 80 bezorgers van dit type per uur door de straat dus het is niet niks. (of per 10 minuten maar tis veel)

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:27
AH is wel richting picnic aan het bewegen met AH Compact, maar ik zie ze nog niet zo snel opschuiven richting dit model. Daar is hun distributiemodel totaal niet op ingericht.

• LucyLG
StarC schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:44:
AH is wel richting picnic aan het bewegen met AH Compact, maar ik zie ze nog niet zo snel opschuiven richting dit model. Daar is hun distributiemodel totaal niet op ingericht.
Ik zie echt een toekomst met die snelle bezorging en het goedkoop en snel en waarom zouden ze hoge huur betalen als ze opslag ruimtes goedkoop kunnen huren. AH zet zichzelf buiten spel, ookal kost het geld zou ik het toch doen.

Ik lees dat er zeker 10 partijen uit het buitenland hun focus op nederland hebben. Maar zoals Thuisbezorgd lijkt er maar plek voor 1 misschien 2 op de markt zich echt te positioneren en de rest valt eruit.

Trouwens het personeel is een bottleneck maar ja money talks natuurlijk en de rest tsja...maar corona levert ook hoop personeel op. ZZP is schandalig voor dat uurtarief vind ik, je hebt er niks voor. Gelukkig mag dat niet meer

[Voor 13% gewijzigd door LucyLG op 19-12-2021 08:48]

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:53
Wie zegt dat ze er niks mee verdienen. Op basis van welke cijfer?

Daarnaast is die snel bezorg service misschien nu goedkoop. Maar ik zie hetzelfde als Netflix. Je goed in de markt brengen. "Onmisbaar" maken. En daarna de prijs omhoog gooien.

Supermarkten zullen altijd wel blijven, en die staan zelf ook niet stil.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:09
Wat is verder precies je vraag of probleem?
Plus, ik snap de haast met de bestellingen niet zo. Misschien is dat iets in de randstad. Waar ik woon, daar leveren supermarkten en bedrijven als HelloFresh voor een week voedsel. Dat hoeft niet binnen een uur geleverd te worden.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:00
Ik verwacht juist een tegenbeweging.
Al die ‘zelfde dag geleverd’ of dus inderdaad het bizarre idee om een pot pindakaas thuis te laten bezorgen omdat je niet wat anders op brood wil zijn totale verspilling van energie.

Wat mij betreft worden pakketjes juist zoveel mogelijk gegroepeerd en dan 1x per week oid thuisbezorgd. Het meeste dat ik online bestel heeft geen enkele haast, toch komt dat ‘binnen X uur aan huis’. Zo komt het voor dat DHL, PostNL en DPD allemaal op dezelfde dag aanbellen, dat is echt belachelijk!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:27
Smobbo schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:52:
Wat mij betreft worden pakketjes juist zoveel mogelijk gegroepeerd en dan 1x per week oid thuisbezorgd. Het meeste dat ik online bestel heeft geen enkele haast, toch komt dat ‘binnen X uur aan huis’. Zo komt het voor dat DHL, PostNL en DPD allemaal op dezelfde dag aanbellen, dat is echt belachelijk!
Ik ben helemaal voor om pakketjes te groeperen.

Gister kwam 1 bol.com bestelling binnen. Alleen omdat Bol.com verschillende verkopers heeft kreeg ik in de middag 2x DHL en 1x Postnl.

Het gebeurt best vaak dat ik meermaals op de dag van 1 pakketpostbedrijf pakketten krijg. Dat vind ik echt heel raar en zelfs ook irritant (soms zit er letterlijk een half uur tussen).

Iets meer terug on-tpoic.
Ik heb over de boodschappen dienst gehoord en ook gelezen. Op dit moment draait het naar wat ik las vooral op de investeerders. Dus het Netflix idee klopt wel hierin.

Zelf vind ik het idee op dit moment niet aantrekkelijk. Ik maak wel gebruik van Picnic. Ik vul online mijn mandje en reken af en het komt keurig aan. Als ik echt iets ben vergeten.... Pak ik eenmalig een supermarkt in de buurt maar dat is dusver 1x in het afgelopen jaar geweest. _/-\o_

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:53
Correctie. Ik snap wel waarom de supermarkten hier niet aan mee doen.

Die kunnen er geen winst op maken. Aangezien de prijzen van gorillas te belachelijk voor woorden zijn. ( 1 appel voor 80 cent, ) Daar zit de winst in.

Aangezien de supermarkten velemalen goedkoper zijn zullen zij dit op het moment niet kunnen bieden.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik zie sowieso die noodzaak niet voor bezorging binnen 10m maar dat zal mijn leeftijd wel zijn.

Ik zie niet hoe je dat rendabel kan doen. Je geeft zelf al aan dat personeel een probleem is en dat is de grote zwakte. Natuurlijk kan je er een pot geld tegenaan gooien maar ooit zal er geld verdiend moeten worden. Dus dan moeten de tarieven flink omhoog. Ik weet niet of je dan nog zo nodig die banaan wel hebben...

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:48

Perkouw

Moderator General Chat
met de huidige opzet van de TS ontgaat me de discussie waarde. Dit topic krijgt van mij dan ook een slotje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee