Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben opzoek naar een gaming PC waarmee ik zonder problemen kan gamen op 1440p. Ik wil een virtuele omgeving bouwen waarop een aantal linux systemen draaien. Ik wil dit system komende 5 jaar gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het max bedrag is ong €4200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, er is al een beeldscherm, toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hieronder een lijstje opgesteld. Graag wil ik weten wat de ervaringen zijn met deze componenten. Als er aanbevelingen zijn, dan kan ik ze aanpassen in mijn lijst.
Wat ik allemaal nodig heb, Case, mobo, ram, voeding, cooler en cpu
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat de behuizing en bijbehorende componenten koel houdt. Omdat ik ook wil minen. Na het uitzoeken heb ik besloten een 3090 gaan kopen ivm MH waarde van dit kaart bij het minen.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Lijst met de componenten;
Edit: Ram, van 16GB naar 32 GB
Ik ben opzoek naar een gaming PC waarmee ik zonder problemen kan gamen op 1440p. Ik wil een virtuele omgeving bouwen waarop een aantal linux systemen draaien. Ik wil dit system komende 5 jaar gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het max bedrag is ong €4200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, er is al een beeldscherm, toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hieronder een lijstje opgesteld. Graag wil ik weten wat de ervaringen zijn met deze componenten. Als er aanbevelingen zijn, dan kan ik ze aanpassen in mijn lijst.
Wat ik allemaal nodig heb, Case, mobo, ram, voeding, cooler en cpu
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat de behuizing en bijbehorende componenten koel houdt. Omdat ik ook wil minen. Na het uitzoeken heb ik besloten een 3090 gaan kopen ivm MH waarde van dit kaart bij het minen.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Lijst met de componenten;
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 519,- | € 519,- |
1 | Moederborden | MSI MAG X570S Tomahawk MAX WIFI | € 259,- | € 259,- |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 3090 XC3 Ultra Gaming | € 2.999,- | € 2.999,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT 360mm | € 119,- | € 119,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 98,90 | € 98,90 |
1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink) | € 135,90 | € 135,90 |
Totaal | € 4.310,60 |
Edit: Ram, van 16GB naar 32 GB