Vraag

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24
Ik heb onlangs een MiTV 4S gekocht als slaapkamer tv. Prima tv met android erop alleen zijn de batterijen echt belachelijk snel leeg. En toen bleek dat het niet de batterijen waren maar het BT stuk op het moederbord. Anyhoe, ik heb een nieuwe tv gekregen onder de garantie.
Maar uiteindelijk toch (FWP) de keuze gemaakt om een OLED voor beneden te halen en mijn oude 50" sony boven neer te hangen.

Ik heb nu dus een Mi TV over. Deze kan op marktplaats, maar toen zat ik te denken dat het misschien ook wel goed werkt als monitor.

Ik heb nu een dualscreen setup met 2 LG IPS234v schermen (23" *2*full-hd dus). PC is een AMD Ryzen 2400G (zen2) met ingebouwde videokaart die ik gebruik. 16GB geheugen en een SSD.

De schermen zijn netjes tegen de muur gemonteerd, wat ik liever niet zomaar eraf haal, voordat ik zeker weet dat ik het wil vervangen. Dus vandaar dat ik jullie hulp inschakel.

Ik game niet, dus het is vooral voor kantoorwerk en muziek luisteren tijdens het werk.

Mijn vragen:
- Gaat mijn pc 4k uit zonder problemen redden met de onboard videokaart?
- Gaat het echt een upgrade zijn? Ik heb nu mijn 2e scherm regelmatig niet aanstaan (lui) en kijk dan alleen naar het linkerscherm (net iets uit het midden). Ik zal dus iig centraler gaan kijken. Net zoveel pixels in de breedte, dubbele in de hoogte.
- Mijn bureau is 69cm diep. De tv komt ongeveer 10cm van de wand af (zo hing hij iig in de slaapkamer), dus ik zit er +- 60cm vanaf. Is dit te weinig? Ik lees vooral dat je ongeveer 70cm wil hebben, maar maakt die 10cm zoveel verschil?
- Belangrijkste: presteert een tv voor kantoorwerk net zo goed als een "echte" monitor? Leuk die 5ms vs 8ms responstijd, maar in hoeverre is dit een probleem voor kantoorwerk/websites?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

2400G doet 2160p30 toch? Ik zou er niet intrappen... Maar allicht dat ik niet volledig op de hoogte ben van de mogelijkheden van Ryzen en jouw specifieke moederbord.

Je overige vragen: zet dat ding gewoon eens morgen of een andere dag op je bureau. En ga maar eens 2 uur surfen, scrollen, typen... Ik denk dat je qua kijkafstand snel went.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24
Mijn moederbord (Gigabyte Aorus B450 Pro Wifi) doet 2160p60 iig en voor zover ik kan achterhalen 2400g ook. Nadeel is als ik hem op mijn bureau zet hij voor de andere schermen komt en ik dan dus nog een stuk minder afstand heb.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee