Verwijderd
Subdomeinen maak je aan in de DNS die achter de domeinnaam draait. Gewoon even aan je provider vragen
Verwijderd
En dan kan je nog met mod_rewrite er voor zorgen dat domein.nl/test automatisch test.domein.nl wordt
* jep doet dat met apache virtualhosts.
* in je DNS, en voor elke user een virtualhost.. ook makkelijk kwa logging, stats etc.
* in je DNS, en voor elke user een virtualhost.. ook makkelijk kwa logging, stats etc.
Waar kan ik meer lezen over subdomeinen maken met een DNS? Kan ik ergens iets downloaden daarover om zelf eens wat te proberen?
Zo te zien heb je nog niet genoeg ervaring met domeinen en DNS entry's etc...
DNS staat voor Domain Name Service, dit is een machine (voor zover ik weet vaak Linux) waarbij je een naam, bijv: testje.mijndomain.com CNAMED aan een domain, dus mijndomain.com en die doorkoppeld aan een IP adres
DNS is best pittig...maar eigenlijk oook wel logisch
de DNS entry's worden doorgegeven aan alle andere DNS servers in de wereld, daarom duurt het soms dagen voordat bijv. www.testdomain.com geresolved word aan het IP erachter!
DNS staat voor Domain Name Service, dit is een machine (voor zover ik weet vaak Linux) waarbij je een naam, bijv: testje.mijndomain.com CNAMED aan een domain, dus mijndomain.com en die doorkoppeld aan een IP adres
DNS is best pittig...maar eigenlijk oook wel logisch
de DNS entry's worden doorgegeven aan alle andere DNS servers in de wereld, daarom duurt het soms dagen voordat bijv. www.testdomain.com geresolved word aan het IP erachter!
Ik heb nu een eigen server draaien (Apache) waar kan ik meer lezen over DSN? Ik wil wel eens iets proberen.
Verwijderd
HINT ?Op woensdag 22 augustus 2001 04:02 schreef Kertje het volgende:
je kan ook gewoon index.php scriptje maken en checken wat er in de urlbalk staat
Of nog beter als je host dat ondersteund, mod_rewrite. Waarom beter? 't zit een soort layer hoger dan je PHP die OP apache draait. 't staat wederom ook in de manual.
Met dank aan Fluffy BunnyRewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^sub.domein.nl$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/sub/
RewriteRule (.*) /sub/$1
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Pagina: 1