Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schryvers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-01 22:53
Huidige setup in de living

Receiver: Pioneer VSX-923

Fronts: Teufel Definion 3
• max. belastbaarheid long term: 140 W
• max. belastbaarheid short term: 200 W
• Gevoeligheid: 86 dB
• Freq bereik: 48-22000 Hz
• Impedantie: 4-8 Ohm

Center + subwoofer: van Canton Move 125mx setje 

Surround speakers: Watson BX 6817 (gekregen van grootvader destijds, doen hun ding)
• max belastbaarheid: 100 W
• Freq bereik: 60-20000 Hz
• Impedantie: 4 Ohm

Ik zoek een?

Nieuwe receiver. Zone 2 van mijn huidige Pioneer ondersteunt de meeste inputs niet. En ik zou in de keuken ook graag een paar stereo speakers aansluiten. 95% van de tijd zal hier dezelfde muziek spelen als in de living.
Setje stereo speakers voor in de keuken. Voorwaarde: makkelijk op te hangen, redelijk deftige geluidskwaliteit en beschikbaarheid in het wit zou een voordeel zijn.
Eventueel: ophangsysteem voor speakers in de keuken (indien niet inbegrepen)

Wat is je budget?

Receiver : 1000 euro, liefst niet veel meer
Speakers: Geen idee. Heb je iets deftig voor 150 euro?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Receiver: muziek luisteren in living en keuken (95% zelfde in beide ruimtes). Allerlei genres. Films / series kijken met surround geluid. Geen spectaculaire aansluitingen voor de moment: meeste (Netflix, Spotify) wordt gestreamed via Chromecast die aan receiver hangt. TV is oudere Full HD Plasma van Panasonic die vervangen zal worden eens hij eindelijk eens stuk wil gaan. >:)

Momenteel bedienen we het geheel via GSMs / tablets, zodat we via alle devices makkelijk kunnen werken.
Content: streamen via de native apps van Spotify, Netflix, Disney+
Bediening: Google Home om Chromecast te bedienen, Pioneer app voor volume en speaker config (music mode vs auto voor surround)

Receiver zou dus wel deftige app moeten hebben, zodat we niet aan 1 afstandsbediening vasthangen.

Wat heb je zelf al gevonden?

Receiver: Denon AVC-x3700h - misschien ergens overkill, maar ik heb het gevoel dat mijn Definions niet tot hun recht komen met de Pioneer. Zie ook hieronder.
Speakers voor keuken: Wharfedale Diamond 220 - Ik heb echt geen idee wat te kopen, bos door bomen etc... Deze krijgen goeie reviews en zijn bij prijs.
Ophangsysteem: Iets simpel van Conrad?

Welke vragen heb je hier nog over?

Gaat deze receiver mijn speakers ook beter tot hun recht laten komen tov de Pioneer? Vooral van mijn setje Definions verwacht ik toch véél meer gezien hun grootte, prijs en reviews...
• Muziek is redelijk ok. Maar zeker met mijn fronts zou ik toch wat betere kwaliteit verwachten. Elektronische muziek op iets hoger volume valt mee (dance, trance). Maar bvb rock klinkt dof, weinig verfijnd en ik mis veel details.
• Bij films heb ik steeds het probleem dat de stemmen heel stil zijn, terwijl de actiescenes of muziek véél te luid zijn in verhouding. Waardoor ik constant volume hoger en lager moet zetten als de kinderen in hun bed liggen. :) Volume van de center hoger zetten dan lijkt het weer snel overheersend alleen uit die speaker te komen.

Lange tekst, veel vragen. Maar mijn dankbaarheid voor hulp is groot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:24
Eeerlijk gezegd zou ik die euros aan betere speakers besteden, die Teufels zijn geen hoogvliegers...
Voor rond de €1000 heb je best veel mogelijkhedenen nog veel meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Normaal gesproken passen alle passieve speakers op alle versterkers/receivers. Daarover hoef je je niet druk te maken.

Verder is dit een handig lijstje om een receiver te kiezen Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schryvers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-01 22:53
martyw schreef op zondag 19 december 2021 @ 01:03:
...die Teufels zijn geen hoogvliegers...
Bedankt voor het antwoord ! Waarop baseer je dit (gewoon uit nieuwsgierigheid)? Heb je deze zelf gehad / gehoord? Of op basis van specs?

Een nieuwe receiver heb ik sowieso nodig voor de extra speakers in de keuken.
Maar als ik het goed begrijp: feit dat die Denon duurdere prijsklasse is tov mijn huidige Pioneer gaat niet bijdragen aan beter geluid met de speakers die ik heb?

Welke stereo speakers zou je aanraden voor zone 2 in de keuken (dus niet al vervanging van de Teufels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het alleen om muziek in de keuken gaat zou ik eerlijk gezegd gewoon een a/b/ab speaker switch kopen die je op je fronts hangt. Scheelt je een nieuwe receiver, en muziek gaat toch alleen via de fronts of evt multichannel stereo dus dat kan prima.
Speakers is een kwestie van luisteren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:24
c.schryvers schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:53:
[...]

Bedankt voor het antwoord ! Waarop baseer je dit (gewoon uit nieuwsgierigheid)? Heb je deze zelf gehad / gehoord? Of op basis van specs?

Een nieuwe receiver heb ik sowieso nodig voor de extra speakers in de keuken.
Maar als ik het goed begrijp: feit dat die Denon duurdere prijsklasse is tov mijn huidige Pioneer gaat niet bijdragen aan beter geluid met de speakers die ik heb?

Welke stereo speakers zou je aanraden voor zone 2 in de keuken (dus niet al vervanging van de Teufels)?
Ik heb ze gehoord en was niet onder de indruk.

Als je iets aan je geluid wil doen: speakers bepalen voor een veel groter deel hoe het klinkt dan een versterker.
Pagina: 1