Toon posts:

4 van de 7 cameras soms offline

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:17
Mijn vraag

Ik heb 7 dahua POE camera’s .
Zitten aangesloten op een dahua nvr maar ertussen zit een POE switch omdat ze anders niet te benaderen zijn op m’n interne netwerk.
Nu zitten 4 camera’s binnen op een poe switch en de overige 3zitten op een tweede switch buiten in de schuur.
De 4 camera’s binnen gaan zo nu en dan een aantal seconden offline en krijg dan de melding netwerk apparaat offline

Wat ik al geprobeerd is een nieuwe Utopia kabel en de camera’s hebben allemaal een vat op dmv dhcp via modem.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:59
Misschien de switch.. oud, stuk. En niet meer goed..
Kan je switch wisselen? Zodat je kan uitsluiten of juist bevestigen dat het daar door komt

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:21
Switch stuk ? Teveel Poe vermogen ?

Is het een managed switch ? Zo ja wat staat er in de logs en uptime?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:42

lier

MikroTik nerd

Herken dit gedrag wel. Hoe vaak treedt het op? En is het altijd alle camera's tegelijk?

In mijn situatie gevoed door eerst een Unify switch en nu een MikroTik switch. Heb zelf twee type Dahua's waarbij de oudste dit gedrag het vaakst laat zien. Ik ga ervan uit dat het niet met de switch te maken heeft, ook omdat de switch die erop aangesloten zit wel gewoon door draait.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MarioMark1541
lier schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:14:
Herken dit gedrag wel. Hoe vaak treedt het op? En is het altijd alle camera's tegelijk?

In mijn situatie gevoed door eerst een Unify switch en nu een MikroTik switch. Heb zelf twee type Dahua's waarbij de oudste dit gedrag het vaakst laat zien. Ik ga ervan uit dat het niet met de switch te maken heeft, ook omdat de switch die erop aangesloten zit wel gewoon door draait.
Niet dagelijks

Dan gaat het zo een week goed en dan opeens gaan ze weer offline en komen ze na aantal seconden weer online

Ik heb de Netgear GS108Lp 8-Poorts switch ertussen hangen

• MarioMark1541
lier schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:14:

Het zijn alleen de 4 camera’s die binnen op de switch zitten die gaan allemaal tegelijk offline en komen dan allemaal weer terug online de 3 camera’s die buiten op de switch zitten in de schuur hebben dit probleem helemaal niet

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:02

dijkmane

biertje ?

misschien trekken die 4 tegelijk teveel POE vermogen en schiet de switch in zn stroombeveiliging.

trek er eens 1 uit en probeer of ie met 3 wel online blijft

specs : wil je niet weten

• MarioMark1541
dijkmane schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:22:
misschien trekken die 4 tegelijk teveel POE vermogen en schiet de switch in zn stroombeveiliging.

trek er eens 1 uit en probeer of ie met 3 wel online blijft
Maar dan zouden de camera’s toch elke dag problemen moeten hebben ?
Dat gebeurt namelijk niet

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:02

dijkmane

biertje ?

ligt er aan, ik ken de camera's niet, maar bijvoorbeeld in het donker gaan er IR lampjes aan en bij zonlicht gaat er een filter aan of uit.
stroomverbruik hoeft niet constant te zijn over 24/7.

specs : wil je niet weten

• MarioMark1541
Het zijn de Dahua IPC-HDW4631C-A camera’s die ik heb

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:01

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kun je inloggen op de switch om te zien wat het PoE verbruik is? (Mijn switch kan dat)
Maar volg het advies eens op en trek eens 1 camera een tijd los en kijk of het dan ook optreedt.

Als je het op wilt lossen zul je dingen moeten proberen, dus trek er 1 los.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Niemand zal je precies kunnen vertellen waar het aanligt en je zult wat moeten troubleshooten.
Haal 2 camera`s los en kijk of het nog voorkomt.
Probleem weg? dan alleen andere 2.
Probleem weg? dan een derde.
e.d. mogelijk komt het door 1 camera.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:21
Heb je in de Dahua camera's toevallig de automatische reboot functie nog aan staan?
Dat hebben ze namelijk. Waarom mag je zelf raden.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
dijkmane schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:51:
ligt er aan, ik ken de camera's niet, maar bijvoorbeeld in het donker gaan er IR lampjes aan en bij zonlicht gaat er een filter aan of uit.
stroomverbruik hoeft niet constant te zijn over 24/7.
Bij mij waren de IR lampen net te veel voor de switch. Als ik die uit zet dan gaat het wel prima, ik had bij mij dus voornamelijk in de nacht uitval van de camera’s.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• MarioMark1541
DutchKel schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:26:
[...]

Bij mij waren de IR lampen net te veel voor de switch. Als ik die uit zet dan gaat het wel prima, ik had bij mij dus voornamelijk in de nacht uitval van de camera’s.
Welke switch volstaat dan voor een goede werking ?

• DutchKel
MarioMark1541 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:32:
[...]

Welke switch volstaat dan voor een goede werking ?
Bij mij was de oplossing de IR lampen uit te laten in de nacht, ik kon helaas niet meer stroom naar de cameras leiden omdat ik maar 1 POE kabel beschikbaar heb voor 2 cameras.

Voor mij is dat geen probleem omdat de buitenlampen hier aan gaan bij beweging dus als er iets is in de nacht dan staat dat toch op de camera. Bijkomend voordeel is ook dat de cameras geen spinnen aantrekken die in de nacht op licht af komen.

Je zou eventueel een 2e switch erbij kunnen zetten ipv het vervangen van die ene die problemen geeft.

• MarioMark1541
DutchKel schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:43:
[...]

Bij mij was de oplossing de IR lampen uit te laten in de nacht, ik kon helaas niet meer stroom naar de cameras leiden omdat ik maar 1 POE kabel beschikbaar heb voor 2 cameras.

Voor mij is dat geen probleem omdat de buitenlampen hier aan gaan bij beweging dus als er iets is in de nacht dan staat dat toch op de camera. Bijkomend voordeel is ook dat de cameras geen spinnen aantrekken die in de nacht op licht af komen.

Je zou eventueel een 2e switch erbij kunnen zetten ipv het vervangen van die ene die problemen geeft.
Ik ga eens wat experimenteren.

En met de tweede switch bedoel je bijvoorbeeld 2 camera’s op 1 switch en de andere 2 op de ander?
Het gebeurt bij mij meestal ook s avonds.
Bij de camera’s welke buiten hangen zijn er 2 die altijd op kleur staan dus nooit irgenruiken, waardoor die dan niet uitvallen.
De camera’s die bij mij uitvallen staat bij alle 4 nacht zicht aan.

• DutchKel
MarioMark1541 schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:19:
[...]

Ik ga eens wat experimenteren.

En met de tweede switch bedoel je bijvoorbeeld 2 camera’s op 1 switch en de andere 2 op de ander?
Het gebeurt bij mij meestal ook s avonds.
Bij de camera’s welke buiten hangen zijn er 2 die altijd op kleur staan dus nooit irgenruiken, waardoor die dan niet uitvallen.
De camera’s die bij mij uitvallen staat bij alle 4 nacht zicht aan.
Ja ik ging er eigenlijk vanuit dat het totaal stroomverbruik op die switch te veel is, maar het kan ook dat er te weinig stroom op de poorten zelf staat. Bij dat laatste heeft een 2e switch uiteraard geen zin.

• MarioMark1541
DutchKel schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:23:
[...]

Ja ik ging er eigenlijk vanuit dat het totaal stroomverbruik op die switch te veel is, maar het kan ook dat er te weinig stroom op de poorten zelf staat. Bij dat laatste heeft een 2e switch uiteraard geen zin.
Hmmm wat is het meest logische denk jij

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:12
Het meest logische lijkt mij dat jij logisch gaat troubleshooten. Er zijn een aantal opties gegeven, vooral Tazzios gaf een duidelijke methode.

Voer dat experiment uit en kom dan terug met de resultaten.

Hattrick: Thorgal Eagles

• DutchKel
Even wat feiten op een rijtje zetten.

De specificaties:
De camera verbruikt volgens de specificaties <6W via 802.3af. Dit is wel absurd weinig en geloof ik niet helemaal.

Het protocol 802.3af kan maximaal 30W leveren per poort (max 15W per aderpaar).

De switch die je hebt kan tot 60W in totaal leveren. Op protocol 802.3af is dat 15W per poort.

Volgens de specificaties zou alles dus moeten werken, maar het werkt blijkbaar toch niet. Dan blijft alleen het voorgaande advies over, je dient dingen te testen en uit te sluiten.

Het zou het kunnen dat de camera via 1 aderpaar op de switch stroom pakt en dan maar maximaal 7,5W kan gebruiken (ik heb geen idee of de stroom over de aderparen verdeeld wordt). Dan dien je mogelijk de gehele switch te vervangen door een switch die 30W per poort kan leveren op 802.3af. Maar dit is voor nu een hele grote gok, dus ik zou eerst het een en ander gaan testen voordat je verder iets gaat kopen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee