Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oatmeal
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-07-2023
Ik heb een vraag over salarisschalen/tredes waar ik zelf niet uitkom.

Ik ben leerling verpleegkundige (cao VVT) en ben volgend jaar klaar met mijn opleiding. Ik mag dan bij mijn huidige werkgever blijven. Ik heb nu een tijdelijk contract wat na diploma een vast contract wordt.
Ik ben nu ingeschaald in een lagere schaal dan waar ik uiteindelijk terecht ga komen. Ik zit nu in trede 6. Ik lees in de cao (onder andere) het volgende:

"Als je wordt bevorderd naar een functie in een hogere functiegroep wordt je salaris, op basis van
de salarisschaal van je nieuwe functie, als volgt vastgesteld:
Het salaris dat je altijd hebt ontvangen wordt met twee periodieken van de oude schaal verhoogd."

Klopt het dat ik (zodra ik mijn diploma heb gehaald) een salarisschaal omhoog ga en daarnaast (minstens) op dezelfde trede blijf?
Dit lijkt me te mooi om waar te zijn, maar ik kan het addertje zelf niet vinden. Waar zit het addertje onder het gras?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:46

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Die schalen overlappen en zoals ik het lees kom je in de nieuwe schaal terecht op die trede die je oude salaris + 2 oude tredes waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oatmeal
Dus als ik je goed begrijp niet op dezelfde trede (trede 6), maar bijvoorbeeld:
trede 6: 2000
trede 8: 2100

Nieuwe schaal:
trede 3: 2100

Dan zou ik in trede 3 terecht komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:46

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Zo zou ik het inderdaad verwachten, maar je P&O weet natuurlijk precies hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Volgens mij is dat wel het meest gangbaar in een CAO met vastgestelde schalen en treden. En zo lees ik de tekst ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit