• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 18:10
Casus: Tijdens het vinden van kerstcadeaus heb ik laatst weer een redelijk aanbod gezien voor een apparaat en beschermingsaccessoires welke enkel rechtstreeks bij de fabrikant geldig is. De accessoires is enkel bij de fabrikant leverbaar, bij de overige verkopers is deze al enige tijd uitverkocht. Ik ben deze keer huiverig om deze aankoop te doen, aangezien ik de begunstigde niet wil opzadelen met een hoop ellende bij een eventuele reparatie (en het gebrek aan communicatie daarbij!) binnen de garantietermijn. De fabrikant verkoopt het product in dit geval dan rechtstreeks aan de klant, dus de fabrikant is het aanspreekpunt voor support.

Ik heb zelf namelijk al twee slechte ervaringen met een aankoop bij de webwinkel van OnePlus. Het gekochte product is binnen de garantieperiode twee maal defect geraakt, waarna deze opgestuurd diende te worden voor reparatie. Communicatie met OnePlus gaat stroef en enkel via de Indiase klantenservice chat of via tickets per mail via 31 verschillende vertegenwoordigers. Al met al komt het erop neer dat het product telkens 3+ maanden gegijzeld is, meermaals bijna vernietigd is, verdwijnt in het logistieke proces, er onterechte rekeningen worden gestuurd voor werkzaamheden binnen de garantietermijn en er in zo'n geval niemand verantwoordelijk gehouden en gecontacteerd lijkt te kunnen worden.

Ik ben dan ook op zoek naar ervaringen van andere Tweakers met het aankopen van goederen rechtstreeks bij de (webwinkel van de) (internationale) fabrikant en specifiek het verschil in reparatieafhandeling en andere supportaanvragen met de Nederlandse wederverkoper.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:34
Je kunt gewoon ervaringen en reviews vinden, en bij twijfel, niet doen. Dat is de combinatie met een accessoire niet waard. Gewoon bij Coolblue aankloppen, dan heb je wel goede hulp, en ja, daar betaal je wel voor, ze zijn niet de allergoedkoopste, maar ellende kost je ook veel tijd en mogelijk geld.

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:18
swhnld schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:00:
Gewoon bij Coolblue aankloppen, dan heb je wel goede hulp, en ja, daar betaal je wel voor, ze zijn niet de allergoedkoopste, maar ellende kost je ook veel tijd en mogelijk geld.
Jaren geleden nog wel inderdaad, maar de service van Coolblue is anders hard achteruit aan het gaan. Ben al anderhalve maand bezig om mijn kapotte stofzuiger gerepareerd terug te krijgen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee